ترفندهایی برای یک سفر لذتبخش و راحت

راحت و آسوده خاطر سفر کنید

میلیون ها نفر در سراسر جهان در حال سفر کردن هستند، چه سفرهای خارجی و چه داخلی. این سفرها هم می تواند خسته کننده و هم جذاب باشد. ترفندهای کوچکی هستند که به شما کمک می کنند سفر جذاب و راحتی داشته باشید. اکثر گردشگران نمی دانند که با چند ترفندهای کوچکی می توانند در زمان، انرژی، پول و جا صرفه جویی کنند. ما در این مطلب به  ترفندهایی اشاره می کنیم که به سهولت و راحتی سفر شما کمک می کند.

هر زمان قصد رزرو هتل یا پرواز داشتید، حتما از مرورگر خصوصی استفاده کنید زیرا بسیاری از این پورتال های آنلاین مسیر سایت هایی که بازدید کرده اید را دنبال می کنند، به همین خاطر قیمت بالاتری را به شما ارائه می کنند.

اگر جزء آن دسته گردشگرانی هستید که چمدان سنگین می بندند، این ترفند به دردتان می خورد. وقتی در حال بستن چمدان هستید، به جای تلنبار کردن وسایل بر روی هم، بایستی آنها را رول کنید و سپس در چمدان جا دهید. با این کار فضای زیادی در چمدان خواهید داشت.

رول کردن وسایل برای راحتی سفر
برای آنکه وسایل جای کمتری در چمدان اشغال کند، آنها را رول کنید

یک دستمال کاغذی خشک در چمدان بگذارید تا لباس ها تمیز نگه داشته شوند و از بو گرفتن لباس ها جلوگیری شود.

دستمال خشک برای چمدان سفر
برای حفظ تمیزی و جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع در لباس ها، یک دستمال خشک در چمدان بگذارید

مشکلی که اکثر دختران در سفر با آن مواجه می شوند، گوریده شدن و به هم پیچیدن زیورآلاتشان است. وقتی زیورآلات به هم گره می خورند، جدا کردن آنها از یکدیگر کار سختی خواهد بود و انرژی و زمان زیادی صرف می کند. برای جلوگیری از این اتفاق می توانید از یک جعبه قرص برای نگهداری زیورآلات استفاده کنید. این کار سبب می شود زیورآلات مرتب شوند و از شکستن و خراب شدن زیورآلات جلوگیری شود.

جعبه زیورآلات برای راحتی سفر
برای نگهداری زیورآلات می توانید از جعبه قرص استفاده کنید

سشوار و وسایل برقی آرایشی را می توانید در محفظه های پارچه ای یا پلاستیکی قرار دهید تا هم جای کمتری اشغال کند و هم به سایر وسایل آسیبی نرساند.

محفظه پارچه ای اتو مو برای سهولت سفر
می توانید سشوار وسایل برقی گرمایشی را داخا محفظه پارچه ای نگهداری کنید

گیره و سنجاق سر از چیزهایی هستند که خیلی زود گم می شوند. از این رو آنها را در یک جعبه آب نبات قرار دهید.

جعبه سنجاق سر برای راحتی سفر
گیره و سنجاق سر را در جعبه آب نبات بریزید

قرار دادن تیغ اصلاح در چمدان بدون سرپوش محافظ می تواند خطرناک باشد. می توانید یک گیره کاغذ را به عنوان سرپوش روی تیغ قرار دهید، تیغ را در یک دستمال کاغذی بپیچید و در چمدان بگذارید.

سرپوش تیغ اصلاح و راحتی سفر
برای سرپوش تیغ اصلاح از گیره کاغذ استفاده کنید

اگر به سفر کاری می روید، تمیز و مرتب بودن لباس ها اهمیت زیادی دارد. برای آنکه لباس ها مرتب بمانند، یک کمربند در بین لباس ها قرار دهید تا هم فرم لباس ها خراب نشود و هم در فضا صرفه جویی شود.

با قرار دادن کمربند داخل لباس، هم لباس ها مرتب می مانند و هم فضای کمتری اشغال می شود

گوشی های هندزفری و شارژرها هم جزء چیزهایی هستند که به هم می پیچند و خراب می شوند. بنابراین آنها را در یک جاعینکی قرار دهید با این کار پیدا کردن آنها در چمدان نیز آسانتر می شود.

جاعینکی برای هنرزفری و سفر راحت
می توانید برای نگهداری هندزفری و شارژر از جاعینکی استفاده کنید

ترفند دیگر برای گوشی های هندزفری پیچیدن آنها دور گیره های کاغذ است بدین صورت می توانید آنها را روی دسته کیف قرار دهید و به راحتی به آن دسترسی داشته باشید.

گیره هندزفری و سفر راحت
با استفاده از گیره کاغذ می توانید هندزفری را به راحتی در چمدان جا داده و از آن استفاده کنید

اگر نگران خراب شدن شارژر موبایل هستید، می توانید بخش اتصال سیم به شارژر را با یک فنر خودکار محافظت کنید.

شارژر و نکات سفر راحت
با استفاده از فنر خودکار از خراب شدن شارژر جلوگیری کنید

به جای حمل بطری های بزرگ شامپو، کرم، ضدآفتاب و … آنها را به میزانی که برای سفر شما کفایت می کند،در بطری های کوچک بریزید.

منبع travelplanet.in
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.