توصیه هایی در خصوص تنها سفر کردن

با رعایت این توصیه ها تجربه شیرینی از سفر انفرادی خود خواهید داشت

اگر تنها سفر می کنید، این توصیه ها را پیش از سفر و در حین سفر در ذهن داشته باشید. این توصیه ها به شما کمک می کنند سفر سالم، امن و شادی داشته باشید. گر چه تنها سفر کردن کمی غیرمعمول است اما امروزه بسیاری از افراد این نوع سفر را انتخاب می کنند و هتل ها نیز امکاناتی مخصوص زنان و مردان تنها در اختیارشان می گذارد. می توانید تجربه خوبی از صعود به قله و یا استخر آب گرم داشته باشید بدون آنکه اقوام شما در خانه نگرانتان باشند. برای این منظور لازم است موارد زیر را رعایت کنید:

شماره تلفن، نام مکانی که در آن اقامت دارید و دیگر اطلاعات لازم را در اختیار خانواده خود قرار دهید

حتی اگر سفرهایی می روید که مقصد مشخصی ندارد و اتفاقی و بدون برنامه به جاده می زنید، مثل سفرهای کوله پشتی دور اروپا، تمام اطلاعات لازم درباره پرواز، هتل و دیگر اطلاعات مربوط به سفر خود را در اختیار خانواده و دوستان نزدیک خود قرار دهید.

موقعیت خود را اعلام کنید

حتی اگر در سفر جاده ای هستید و در مکانی که قرار دارید، موبایل آنتن نمی دهد، سعی کنید در فیس بوک و دیگر شبکه های اجتماعی گهگاه موقعیت خود را اعلام کنید. می توانید پستی در خصوص سفر خود بنویسید ( مثلا هی بچه ها ! حدس بزنید الان کجا هستم) بدین صورت شبکه های اجتماعی جایی که در آن قرار دارید را شناسایی خواهند کرد. پست گذاشتن در شبکه های اجتماعی حتی اگر خصوصی باشد و تنها برای دوستان شما قابل دیدن باشد، در عوض خیال بسیاری از دور و بری های شما را راحت می کند و دیگر نیازی به ارسال مداوم ایمیل و پیامک ندارید.

از پاسپورت، کارت ها و دیگر مدارک مهم خود کپی بگیرید

اگر کارت شناسایی شما گم شد و یا دزدیده شد، برای مواقعی که لازم است مدرک شناسایی در دست داشته باشید، بهتر است پاسپورت و یا بلیط همراه خود داشته باشید. قبل از حرکت چند کپی از مدارک مهم خود تهیه کنید ( از جمله پاسپورت، گواهینامه رانندگی، بلیط هواپیما، ویزا و …) و اسکن آن را نیز در لپ تاپ، تبلت و دیگر ابزار الکترونیکی خود داشته باشید و برای اطمینان همه آنها را برای یک دوست قابل اعتماد ایمیل کنید.

در اینترنت فعال باشید

در دنیای امروز به واسطه اینترنت همه جهان با هم مرتبط هستند و شاید متوجه نشوید از کجا یک ارتباط دوستی با کسی پیدا کردید. قبل از سفر با دوستان خود درباره جایی که قصد دارید بروید صحبت کنید و از آنها بخواهیداگر کسی را در آنجا دارند به شما معرفی کنند ( شاید بستگان نزدیک همکلاسی شما دقیقا در کشوری باشند که قصد سفر به آن را دارید و تمایل داشته باشند که آنجا را به شما نشان دهند و میزبان شما باشند). با برقراری چنین ارتباطاتی شما نیز تمایل خود را به میزبانی این افراد در صورتی که به شهر یا کشورتان سفر کنند، نشان می دهید.

یک کتاب همراهتان ببرید

تنها سفر کردن با قطار یا اتوبوس فرصت خوبی برای مطالعه است. در مواقعی که مشغول بازی نیستید و یا با دوستانتان چت نمی کنید، می توانید کتابی که همه از آن تعریف می کردند را باز کنید و بخوانید.

شاد باشید و از تنهایی تان لذت ببرید

به جای آنکه یک غذای کوچک و سریع در اتاقتان میل کنید، به یک رستوران خوب بروید و از غذا لذت ببرید همان اندازه که اگر با کسی به رستوران می رفتید، لذت می بردید. از طرفی چون تنها هستید و کسی همراهتان نیست مهم نیست که زمان زیادی را برای یک رستوران شیک منتظر بمانید.

خودخواه باشید

وقتی با دوست و یا خانواده سفر می کنید، باید سازش و مصالحه کنید. پس وقتی تنها هستید شمایید که تصمیم می گیرید کی و کجا بروید. دوست دارید ۵ صبح پیاده روی کنید؟ خب انجام بدهید. دوست دارید تا شب بخوابید و کل روز را با بیژامه بگردید؟ عالی است. زمان متعلق به شماست و می توانید هر طور که دوست دارید آن را سپری کنید.

 

منبع cntraveler.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.