جاذبه های طبیعی بی نظیر سراسر جهان (بخش دوم)

جاذبه های طبیعی و حیرت آور دنیا

جاذبه های طبیعی خارق العاده ای در سراسر جهان وجود دارد که تماشای آن حیرت و تحسین آدمی را برمی انگیزد از دریاچه خون در غرب استرالیا گرفته تا سواحل زیرزمینی در مکزیک. در نگاه اول به نظر می رسد خواب و رویا هستند اما واقعیت دارند.

غار کریستالی، مکزیک

جاذبه های طبیعی مکزیک
غار کریستالی، مکزیک

کریستال های غول پیکر و سنگ های درخشان این غار چشم انداز باورنکردنی دارد اما این غار واقعا وجود دارد. این غار کریستالی یک ساعت با جنوب Chihuahua فاصله دارد که یک منطقه دورافتاده در شمال مکزیک است. این غار سنگ آهکی جنگلی است از کریستال های بلورین که شکل گیری آنها بیش از ۵۰۰ هزار سال زمان برده. این غار در سال ۲۰۰۰ کشف شده و دسترسی به آن برای عموم مردم محدود است. برای بازدید از این غار به دنبال تورهایی باشید که مخصوص گردش در غار کریستالی هستند و خود را برای هوای گرم آنجا آماده کنید.


جزیره قلبی، استرالیا

جاذبه های طبیعی استرالیا
جزیره قلبی، استرالیا

یکی از جاذبه های گردشگری محبوب گردشگران در سراسر دنیا، جزیره قلبی است که در ساحل کوئینزلند (Queensland) استرالیا قرار گرفته است. این جزیره کوچک توسط یک دسته مرجان در میان ۷۴ جزیره گرمسیری شکل گرفته است. این یک منطقه حفاظت شده است بنابراین تنها راه تماشای آن از هواپیما است. برای این کار بایستی یک هواپیما کرایه کرد تا از بالا بتوان آبهای زیبا، مرجان ها و ساحل شنی این جزیره را  دید.


Huanglong، چین

جاذبه های طبیعی چین
Huanglong، چین

کمتر کسی با استخر طبیعی فیروزه در هونگ لانگ چین آشنایی دارد. این منطقه که توسط یونسکو به ثبت رسیده ودر شمال غربی شهر سیشوان (Sichuan) واقع شده، حیرت و شگفتی گردشگران را برمی انگیزد. از کوه های یخی و یخچال های طبیعی تا استخرهای کلسیت (کربنات کلسیم) و چشمه های آب گرم دلایلی هستند برای آنکه این منطقه محبوبیت فراگیر پیدا کند. در این منطقه چشم شما به پانداهای غول پیکر و میمون هایی با بینی پهن و طلایی که بومی این منطقه هستند، می خورد.


 Trolltunga، نروژ

جاذبه های طبیعی نروژ
Trolltunga، نروژ

نشستن بر بالای این منطقه می تواند یکی از خارق العاده ترین و هیجان انگیزترین تجربه های دنیا باشد. رفتن به لبه این پرتگاه که سنگی است بزرگ که حدودا ۲۳۰۰ فیت بالاتر از دریاچه (Ringedalsvatnet) است، چشم اندازی وسیع از سراسر کوه نروژ و ابرهای تیره به شما می دهد. گرچه برای رفتن به این منطقه هیچ مانعی وجود ندارد، اما باید احتیاط کرد زیرا یکی از خطرناک ترین و ترسناک ترین مناطق دنیاست اما بهترین جا برای کسانی است که به دنبال هیجان هستند.


چاله اقیانوسی سوا (Sua)، ساموئا

جاذبه های طبیعی ساموئا
چاله اقیانوسی سوا (Sua)

در یک جزیره آتشفشانی یکه و دورافتاده در داخل غاری، گودال اقیانوسی سوا یک استخر طبیعی ایجاد کرده است. اطراف آن را درختان انگور جنگلی محاصره کرده است و آب شفاف آن به اقیانوس آرام می ریزد. گفته می شود زمانی که کوه آتشفشانی در این جزیره فوران کرد، گودالی به عمق ۹۸ فوت به جا گذاشته است که امروزه به عنوان یک استخر شنای محلی به کار می رود.


Salar de Uyuni، بولیوی

جاذبه های طبیعی بولیوی
Salar de Uyuni، بولیوی

راه رفتن روی دشت نمک بولیوی بسیار جالب است. این منطقه گویا الهام بخش هنرهای سوررئال سالوادور دالی بوده است، از آنجا که سطح نمکی این دشت همچون آینه تصویر آسمان را در خود منعکس می کند و احساسی همچون قدم زدن روی آسمان می بخشد. لایه ضخیمی از نمک با برآمدگی های شش ضلعی بر سطح این دشت که بزرگترین دشت نمک دنیاست، نمایان است. رفتن به این منطقه بعد از بارندگی چشم انداز زیبایی از انعکاس آسمان و حضور فلامینگوهای صورتی بر سطح آن می دهد.


 Chudnite Mostove، بلغارستان

جاذبه های طبیعی بلغارستان
Chudnite Mostove، بلغارستان

این منطقه دورافتاده که با عنوان پل عجیب هم شناخته می شود، چشم انداز حیرت انگیزی دارد. در میان کوههای بلغارستان این غار با پل عجیب خود که مانند کمانی در میان جنگل سبز صنوبر است، قرار گرفته. برای بازدید از این جنگل باید ماشین کرایه کنید و تا جنگل رانندگی کنید. در میانه راه از قلعه آسن که سازه ای قرون وسطایی است و در بالای کوه قرار گرفته دیدن کنید و از زنان بلغاری که در کنار جاده فروشندگی می کنند، عسل طبیعی بخرید.


ساحل  Elafonissi، یونان

جاذبه های طبیعی یونان
ساحل  Elafonissi، یونان

یکی از زیباترین مکان های کرت در یونان، ساحل الافونیسی است که چیزی بیش از یک ساحل شنی با آب های آبی رنگ است. در بعضی ماه های بهار و اوایل تابستان، رنگ سفید شن ساحل به صورتی تیره تبدیل می شود. این پدیده شگفت انگیز ناشی از وجود هزاران صدف قرمز رنگ است که توسط امواج کوبنده حرکت کرده و به ساحل می ریزند. اگر می خواهید این ساحل صورتی را ببینید باید در زمان دقیق آن برنامه ریزی کنید زیرا این تغییر رنگ کوتاه مدت است.

منبع mydomaine.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.