جاذبه های گردشگری شگفت‌انگیز و رویایی در جهان

سفر دور دنیا

تبلیغات گسترده‌ای در دنیا انجام می‌شود که جهان را مکانی پرمخاطره و خطرناک نمایش دهد. اما گردشگران آگاهند که این با واقعیت فرهنگ‌ها و مناطقی که منتظر کشف شدن هستند، بسیار دور است. این جهان آغوش باز و میهمان‌پذیری دارد. این واقعیت برای گردشگران قابل قبول است اما تصور آن برای کسانی که تا به حال سفر نکرده‌اند، دشوار است. کسانی که در آن سوی کره زمین زندگی می‌کنند چندان هم بیگانه از ما نیستند.

از رخوت ناشی از زندگی روزمره فرار کنید. به دوردست‌ها سفر کنید و خود را برای تماشای شگفت‌انگیزترین مناطق جهان آماده کنید. باورهای قدیمی را کنار بگذارید. دنیا پر از جاهای هیجان‌انگیزی است که نباید در زندگی از دست داد.

Zanzibar

جاذبه های گردشگری شگفت انگیز و رویایی در جهان

جزیره زانزیبار که در خط ساحلی اقیانوس هند مابین تانزانیا و شمال دارالسلام قرار گرفته است، با جزایر گرمسیری خیره‌کننده خود از قدیم فضای بسیار رمانتیکی داشته است. در بخش مرکزی این سرزمین شرایط برای کوه‌پیمایی و سافاری مهیاست . علاوه بر این می‌توان به ارتفاعات کلیمانجارو که بلندترین ارتفاعات آفریقا است، صعود کرد.


شبه‌جزیره Baja، مکزیک

جاذبه های گردشگری شگفت انگیز و رویایی در جهان

دومین شبه‌جزیره بزرگی است که ۱۲۰۰ کیلومتر مساحت دارد و مکانی مناسب برای فرار از زندگی روزمره است. از هر طرف چشم‌انداز خیره‌کننده‌ای دارد از جمله روستایی در دامنه کوه با آسمانی آبی.باید نشست و به غروب خورشید نگریست و محو تماشای اقیانوس آرام شد. با موج‌سواری و راه رفتن از میان دره‌ها آدرنالین خون شما بالا می‌رود و از تماشای ستارگان درخشان در آسمان لذت می‌برید. هر چقدر هم که بخواهید از زمانتان برای کسب بیشترین لذت استفاده کنید باز هم مطمئن باشید چیزهای بیشتری در باجا برای لذت بردن وجود دارد.


جنگل بامبو Arashiyama (آراشیاما) در ژاپن

جاذبه های گردشگری شگفت انگیز و رویایی در جهان

آراشیاما جاذبه‌های بسیاری دارد همچون پل Togetsukye، رستوران‌های کوچک، مغازه‌های کوچک، باغ‌های بامبو و قایق‌های تفریحی. در آغاز آوریل و اواسط نوامبر به خاطر رنگ‌های پاییزی و شکوفه‌های گیلاس جذابیت بیشتری پیدا می‌کند. در ماه دسامبر چراغانی خیابان‌ها در شب ، خیره‌کننده است.


Sossusvlei نامیبیا

جاذبه های گردشگری شگفت انگیز و رویایی در جهان

این مکان که در منطقه حفاظت شده قاره آفریقا قرار گرفته ، جاذبه‌ای شناخته شده و تماشایی است. این مطقه به وسیله تپه‌های ماسه‌ای قرمز و گودال‌های بزرگی از نمک سفید احاطه شده. بازدید از این منطقه در هر زمان از سال امکان‌پذیر است. بعضی از تپه‌های شنی این منطقه از بلندترین تپه‌های شنی جهان هستند که ارتفاع آنها به ۴۰۰ متر می‌رسد. علاقه‌مندان به عکاسی صبح و عصر در این منطقه می‌توانند عکس‌های شگفت‌انگیزی بگیرند.


کوه‌های سنگی شمال آمریکا

جاذبه های گردشگری شگفت انگیز و رویایی در جهان

کوه‌های سنگی رشته کوه‌هایی هستند با طول تقریبا ۴۸۰۰ کیلومتر و عرض ۵۶۳ کیلومتر که از شمال تا جنوب کشیده شده. این کوه‌ها در شمال غربی آمریکا قرار گرفته‌اند. این محدوده نیومکزیکو، اوتا، کلورادو، یومینگ، آلاسکا، مونتانا و از دیگر سو بریتیش کلمبیا و مونتانا در کانادا که در سرزمین‌های شمال غربی و یوکان می‌باشند، شامل می‌شود. این مکان به عنوان ستون فقرات این قاره توصیف شده است.


میانمار، Bagan باگان

جاذبه های گردشگری شگفت انگیز و رویایی در جهان

تماشای طلوع و غروب آفتاب در شهر تاریخی باگان فوق‌العاده است. در این منطقه ۲۰۰۰ معبد و بتکده وجود دارد و اعجاز رنگ‌ها چشم‌انداز بی‌نظیری ایجاد کرده است. باگان در قرن‌های نهم تا سیزدهم پایتخت پادشاهی بوده است زمانی که تعداد معابد، صومعه‌ها و بتکده‌ها بیش از ۱۰۰۰۰ تا بوده است.


Serengeti، تانزانیا، شرق آفریقا

جاذبه های گردشگری شگفت انگیز و رویایی در جهان

اکوسیستم وسیع سرنگتی در شرق آفریقا قرار گرفته است. مساحت آن تقریبا ۳۰۰۰۰ کیلومتر مربع است و نام سرنگتی در زبان ماسایی به معنای دشت‌های بی‌پایان است. این منطقه که در شمالی‌ترین قسمت تانزانیا در آفریقا قرار گرفته است به سمت جنوب غربی کنیا گسترش یافته است. پارک سرنگتی میزبان تعداد زیادی از پستاندارن مهاجر است و به خاطر سافاری‌های آفریقایی شهرت یافته است.


گذرگاه ساحلی جاینت، ایرلند

جاذبه های گردشگری شگفت انگیز و رویایی در جهان

گذرگاه ساحلی جاینت که از سوی یونسکو به عنوان میراث تاریخی ثبت شده است، به خاطر ستون‌های چندضلعی و لایه لایه بازالت که در نتیجه فوران آتشفشانی ایجاد شده است که در ۶۰ میلیون سال پیش رخ داده، مشهور شده است . این منطقه برای قرن‌ها گردشگاهی جذاب برای گردشگران و بندرگاهی تاریخی بوده است. پرندگان دریایی از جمله پنگوئن‌ها، مرغ طوفان، مرغ باران و همچنین گونه نادری از گیاهان که روی تخته سنگ‌ها و صخره‌ها رشد کرده‌اند، در ساحل دیده می‌شوند.


پارک دایناسور، کانادا

جاذبه های گردشگری شگفت انگیز و رویایی در جهان

دایناسورها میلیون‌ها سال پیش قبل از آنکه انسان اولیه در کره زمین وجود داشته باشد، در این کره خاکی می‌زیسته‌اند. فسیل دایناسورها مدفون شده در سطح زمین باقی ماندند. اگر می‌خواهید فسیل دایناسورهای منقرض شده را ببینید، پارک استانی کانادا بهترین جا برای شماست. این پارک در ۴۸ کیلومتری Calgary کالگری قرار گرفته در مرز بین آمریکا و کانادا. این پارک در سال ۱۹۷۹ در یونسکو به ثبت رسیده است.


منطقه Laikipia کنیا، شرق آفریقا

جاذبه های گردشگری شگفت انگیز و رویایی در جهان

لایکیپیا به زبان ماسایی دشت بی‌درخت معنی می‌دهد. منطقه لایکیپیا دشت وسیعی است با گونه‌های حیوانی متعدد شامل کرگدن، فیل، بوفالو، شیر و پلنگ که آزادانه در لایکیپیا زندگی می‌کنند.


یخچال طبیعی Perito Moreno، آرژانتین

جاذبه های گردشگری شگفت انگیز و رویایی در جهان

یخچال طبیعی پریتو مونرو جاذبه گردشگری مهمی در پاتاگونیای آرژانتین است. ۲۵۰ کیلومتر مربع یخ که ۳۰ کیلومتر طول دارد ، منطقه یخی تشکیل داده است که سومین منبع آب شیرین بزرگ جهان است.


پارک ملی Badlands، جنوب داکوتا، آمریکا

جاذبه های گردشگری شگفت انگیز و رویایی در جهان

پارک ملی Badlands، چشم‌اندازی فوق‌العاده از سلسله کوه‌های ساییده شده و قله‌های ناصاف است. در طول جاده ۳۰ مایلی Badlands هیچ علائم و راهنمایی وجود ندارد اما مناظر باورنکرنی برای مشاهده در این پارک وجود دارد.


شبه‌جزیره Osa، کوستا ریکا

جاذبه های گردشگری شگفت انگیز و رویایی در جهان

در ساحل جنوبی اقیانوس آرام در کوستا ریکا واقع شده است. این شبه‌جزیره جاذبه‌ای اکوتوریستی محسوب می‌شود. این منطقه مناظر خیره‌کننده‌ای چون سواحل خالی و تنوع حیات وحش دارد. پارک ملی Corcovado جنگل بارانی گرمسیری است که در این منطقه می‌توان بازدید کرد.


Wadi Rum (سرزمین عجیب)، جردن

جاذبه های گردشگری شگفت انگیز و رویایی در جهان

Wadi Rum در جنوب جردن از ۷۲۰ کیلومتر مربع زمین بیابانی پوشیده شده است. کوه‌های ماسه‌ای و گرانیتی بزرگ که ارتفاع آنها به ۱۷۰۰ متر می‌رسد، از میان دره‌های شنی وسیع بیرون آمده‌اند . شکاف‌ها و دره‌های باریکی شکاف عمیقی میان کوه‌ها ایجاد کرده‌اند و سنگ‌های باستانی که در طول هزارها سال ایجاد شده‌اند را پنهان کرده‌اند. قبایل بدوی در میان این کوه‌ها زندگی می‌کنند و چادرهای ساخته شده از موی بز، ویژگی منحصر به فرد این منطقه است. می‌توانید در چادرهای بادیه‌نشین‌ها بنشینید و به ستارگان درخشان آسمان زل بزنید. همچنین تورهای شترسواری، جیپ و پیاده‌روی وجود دارد که گردشگران می‌توانند استفاده کنند.


پارک ملی Great Basin، نوادا، آمریکا

جاذبه های گردشگری شگفت انگیز و رویایی در جهان

تنها پارک ملی در نوادا بیش از آنچه تصور کنید جاهای دیدنی دارد. زیباترین قسمت آن غار لیمن است که در زیر زمین قرار گرفته. در این منطقه شما می‌توانید لایه‌های استالاگمیت و استالاکتیت ( زمین شناسی) را مشاهده کنید و همچنین غاری که سپر نامیده شده. برای بالا رفتن از کوه‌ها و تماشای منطقه هم می‌توانید پیاده و هم با ماشین بروید.


پارک ملی Yosemite کالیفرنیا، آمریکا

جاذبه های گردشگری شگفت انگیز و رویایی در جهان

این پارک ملی در تمام فصول تجربه خارق‌العاده‌ای ارزانی می‌دارد. کشف مناظر حیرت‌انگیز، آبشارهای فوق‌العاده، تندیس‌های گرانیتی و تاریخ شگفت‌انگیز Yosemite از جمله آنهاست. این یکی از معروف‌ترین پارک‌های ملی آمریکاست که بهترین چشم‌اندازها، امکانات تفریحی و مسیرهای پیاده‌روی را دارد.


آبشار نیاگارا، کانادا

جاذبه های گردشگری شگفت انگیز و رویایی در جهان

آبشار نیاگارا در میان آبشارهای معروف جهان ، جاذبه‌های فراوانی دارد. شهر توسط پل رنگین‌کمانی به آمریکا متصل است. ساحل غربی رودخانه نیاگارا، مشرف است به آبشارهای Horseshoe (نعل اسبی). آسانسورها گردشگران را به پایین و در قسمت مرطوب‌تر می‌برند. حاشیه رودخانه نیمکت‌هایی برای تماشا دارد و تفرجگاهی بر روی برج Skylon وجود دارد که ۵۲۰ فیت از زمین فاصله دارد.


Luang Prabang، لائوس

جاذبه های گردشگری شگفت انگیز و رویایی در جهان

این منطقه در نقطه اتصال میان رودخانه Nam Khan و Mekong قرار گرفته است به همین سبب قایق‌سواری بهترین راه برای کشف زندگی در این دو رودخانه است. با قایق‌سواری در طول رودخانه Mekong، می‌توان فعالیت‌های روزانه ماهیگیرانی که تورهای خود را در آب می‌اندازند و زندگی‌شان وابسته به آب رودخانه است، تماشا کرد. پس از دو ساعت قایق‌سواری به سمت بالای رودخانه به غارهای Pak Ou می‌رسیم. غارهای سنگ آهک منظره چشمگیری توسط مجسمه‌های طلا کوبی شده بودا (laden) پیدا کرده است که در سایزهای متفاوت از کوچک به اندازه کف پا تا اندازه قد انسان وجود دارد.


Óbidos، پرتغال

جاذبه های گردشگری شگفت انگیز و رویایی در جهان

در سفر یکروزه از لیزبون به این روستای جذاب پرتغالی کشتی‌سواری و فعالیت‌های بسیاری می‌توان انجام داد. همینطور که در این روستا قدم می‌زنید در مناظر زیبایی قرار می‌گیرید و انرژی مثبت این شهر تا ساعت‌ها همراه شماست.


Bora Bora، شبه‌جزیره فرانسوی

جاذبه های گردشگری شگفت انگیز و رویایی در جهان

جزیره‌ای است که در ابتدا با خشک شدن آتشفشان به شکل جزیره مرجانی درآمده است، با اکوسیستمی از آب آبی رنگ طبیعی و یک پناهگاه صخره‌ای که جلوی امواج را می‌گیرد. بورابورا جزیره شناخته شده‌ای در جنوب اقیانوس آرام است. زیبایی جزیره منحصر به فرد است و شهرت آن ماندگار است. بورابورا جایی است که هر کسی آرزوی دیدن و تجربه کردن آن را دارد.

منبع lifehack.org
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.