چگونه می توان با نوزاد سفر کرد؟

سفر با نوزاد دلبندتان می تواند تجربه لذت بخشی باشد اگر چند نکته را رعایت کنید

سفر کردن نوزاد

مادر شدن یکی از زیباترین تجربه های زندگی است اما در عین حال مسئولیت های بسیاری را با خود همراه دارد. دیگر مثل گذشته آزاد نیستید و نمی توانید هر کاری را انجام دهید. به خصوص در یک سال اول تولد نوزاد باید مثل یک پرستار مرتب مراقب او باشید و روز و شب از او پرستاری کنید. در مورد مسافرت هم همینطور است. باید در سفر هر لحظه نگران نوزاد و رفع نیازهای او باشید. توصیه می شود حتی الامکان مادر و نوزاد در ماه های اول به سفر نروند زیرا مادر نیاز به استراحت و آرامش پس از زایمان دارد و نوزاد نیز باید خود را با محیط جدید وفق دهد. اما اگر مجبور به سفر هستید، برای آن برنامه ریزی داشته باشید. دیگر نمی توانید مثل گذشته بدون برنامه ریزی و تنها با یک کوله پشتی به سراغ کشف سرزمین های جدید بروید.

صندلی خود را حساب شده انتخاب کنید

قبل از رزرو بلیط، نسبت به جای صندلی و زمان حرکت دقت کنید فرقی نمی کند با کدام وسیله نقلیه سفر می کنید. از طرف دیگر مهماندارها به محض دیدن وضعیت شما به شما کمک خواهند کرد. اگر با هواپیما سفر می کنید صندلی راهرو که نزدیک به در خروج باشد را انتخاب کنید. اگر با قطار سفر می کنید، صندلی انتهایی قطار نزدیک در خروج را انتخاب کنید. صندلی های راهرو به شما اجازه می دهند راحت تر جا به جا شوید برای مواقعی که بخواهید برای شستشو یا تعویض نوزاد به سرویس بهداشتی بروید. از طرفی کنار سرویس بهداشتی ننشینید زیرا سر و صدای آنجا برای نوزادی که گوش حساسی دارد، ناراحت کننده است.

نوزاد را خوب بپوشانید

از کالسکه برای نوزاد استفاده کنید تا جابه جایی برایتان راحت تر باشد. می توانید به جای در آغوش گرفتن نوزاد در طول سفر از کالسکه های تاشو که می توان در ساک جا داد استفاده کنید. اگر نوزادتان با آغوشی راحت است می توانید از آغوشی استفاده کنید.

چمدان را با دقت باز کنید و با دقت ببندید

یک لیستی از وسایل لازم که باید همراه خود ببرید تهیه کنید و هنگام بستن و باز کردن چمدان وسایل را بر اساس لیست چک کنید. وسایلی که باید همراه خود داشته باشید عبارتند از: لباس مناسب، پوشک، دارو، تعدادی اسباب بازی، شیشه شیر، پستونک. اینگونه نوزاد حس نمی کند که در جای غریبه ای قرار گرفته است. سعی کنید عادت خواب نوزاد به هم نریزد. مثلا صبح ها زودتر بیدار شوید و یا شب دیرتر از معمول بخوابید.

ننو یا صندلی خواب

برخی والدین عادت دارند نوزاد را در آغوش می گیرند و می خوابانند اما برخی نوزادان عادت دارند در ننو یا صندلی خواب می خوابند. در این صورت صندلی آنها را حتما همراه داشته باشید.

به توصیه های بالا توجه کنید و مطمئن باشید سفر خوب و خاطره انگیزی را با کودک دلبندتان تجربه خواهید کرد.

منبع travelplanet.in
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.