آموزش آرایش چشم ساده و جذاب

چشم‌ها ظریف‌ترین و جذاب‌ترین عضو صورت هستند.

بی‌شک چشم‌ها ظریف‌ترین و جذاب‌ترین عضو صورت هستند که تاثیر به‌سزایی در ظاهر کلی آرایش دارند. اگر شما قصد دارید میکاپ جذاب و بی‌نقص داشته باشید، باید در آرایش چشم‌ها نهایت دقت و سلیقه را به خرج بدهید تا بتوانید زیبایی فوق‌العاده‌ای به صورتتان ببخشید. برای درک تاثیر میکاپ چشم در ظاهر، کافی است به عکس‌های منتشرشده از مدل‌ها و بازیگرها در قبل و بعد از آرایش توجه کنید. می‌بینید که اولین و برجسته‌ترین تغییر در آن‌ها به دلیل آرایش چشمشان است. همین موضوع در میکاپ شما نیز صدق می‌کند.

البته توجه به وسیله‌های آرایشی انتخاب‌شده نیز تاثیر زیادی در زیبایی آرایش چشم دارد. به عنوان مثال خط چشم پاریس یکی از بهترین برندهای موجود در بازار است که اغلب میکاپ آریست‌ها برای آرایش روزانه سراغش می‌روند. همچنین کرم پودر با کیفیت گلدن رز در کنار خرید ریمل گلدن رز انتخاب حرفه‌ای‌ها برای داشتن آرایشی جذاب و زیباست. ما در ادامه نوشته مراحل آرایش چشم را قدم به قدم توضیح می‌دهیم و نکات طلایی میکاپ چشم را بیان می‌کنیم. پس همراه ما باشید.

آموزش گام به گام آرایش چشم

۱.   استفاده از پرایمر و کانسیلر

برای داشتن آرایش چشمی جذاب و ماندگار، نباید از پرایمر غافل شوید. پرایمر باعث می‌شود تا سطح چشم شما صاف و یکنواخت شده و عمل سایه‌زدن به‌خوبی اجرا شود؛ به این صورت که حتی رطوبت و خواب شبانه نیز باعث کمرنگ‌شدن سایه چشم‌تان نشود. برای این کار کافی است اندکی پرایمر روی هر دو پلک زده و آن را پخش کنید. در صورتی که در اطراف چشم‌تان حلقه‌های تیره وجود دارد، می‌توانید بعد از خشک‌شدن پرایمر، کانسیلر بزنید. به این صورت که با کانسیلر مثلث کوچک برعکسی زیر چشم‌ و دو نقطه کوچک در قسمت داخلی و خارجی چشم بکشید. سپس به کمک یک قلم‌مو یا پد تمیز و با حرکات ضربه‌ای کانسیلر را پخش کنید.

سایه چشم

۲.   سایه زدن پشت چشم

یکی از بخش‌های ضروری در آرایش چشم، استفاده از سایه است. سایه باعث می‌شود چشم عمق و بعد زیبایی پیدا کند و بزرگ‌تر به نظر برسد. برای این عمل باید ابزار مرغوبی هم استفاده کنید. یعنی سایه چشم و قلم‌مو مناسبی بخرید تا آسیبی به چشم و ناحیه اطراف آن وارد نشود. نکته کاربردی دیگری که در آموزش سایه چشم وجود دارد، این است که کل پلک را قبل از سایه‌زدن با خط چشم سفیدی پر کنید. با این کار آرایش چشم شما ساده‌تر و طبیعی‌تر دیده می‌شود. با این کار رنگ طبیعی پوست‌تان در جلوه نهایی پشت چشم، تاثیری نمی‌گذارد.

بسیاری از صاحب سبک‌های این حوزه معتقدند که استفاده از رنگ‌های خنثی مانند قهوه‌ای، طلایی و مسی در سایه چشم در زیباترشدن آرایش شما تاثیر زیادی دارد. به این صورت که سه رنگ در سه طیف مختلف انتخاب کنید. سپس رنگ تیره‌تر را در گوشه خارجی چشم، رنگ متوسط را در وسط پلک و رنگ روشن را در گوشه داخلی چشم بزنید.

یکی دیگر از نکاتی که باید هنگام سایه‌زدن به ان دقت کنید، نزدیک‌کردن دست به فلز قلم‌مو تا حد امکان. سعی کنید بعد از این که هر سه رنگ را روی پلک‌ها زدید، با یک براش پهن‌تر، روی پلک (به سمت مرکز چشم) بکشید تا رنگ‌ها به‌خوبی با هم مخلوط شوند. فراموش نکنید که فشار ملایمی به پلک وارد کنید تا چشم اسیب نبیند. لازمه این کار، گرفتن قلم‌مو از بخش انتهایی و دورکردن دست از فلز براش است.

کرم پودر

۳.   خط چشم ساده و زیبا

از دیگر بخش‌های اصلی آرایش چشم، خط چشم است. شما می‌توانید با استفاده از یک خط چشم زیبا و ساده در عرض چند ثانیه حالت چشمان خود را تغییر دهید و چهره‌ای زیباتر و جذاب‌تر داشته باشید. علاوه بر این مژه‌هایتان نیز پرتر و تیره‌تر دیده می‌شود که این موضوع تاثیر بسزایی در زیبایی شما دارد. برای تعیین نحوه کشیدن خط چشم باید به نوع خط چشم (مایع یا جامدبودن) آن توجه کرد. با این حال رعایت چند نکته برای داشتن یک مدل خط چشم ساده و شیک الزامی است.

برای آنکه  مژه‌هایتان پرتر به نظر برسد، بهتر است خط چشم را جایی که امکان دارد نزدیک به خط مژه‌یتان بکشید. با این حرکت آرایش چشم شما طبیعی‌تر دیده می‌شود. یکی از راه‌های ساده برای داشتن یک خط چشم ساده و زیبا، این است که با مداد چشم‌تان چند نقطه در خط مژه‌ها بگذارید و سپس با خطی نقاط را به هم وصل کنید. همچنین هنگام کشیدن خط چشم به پایین نگاه کنید تا مطمئن شوید هر دو خط را قرینه کشیده‌اید.

برای داشتن یک خط چشم دخترانه و ساده بهتر است از مداد چشم نوک‌تیز یا ماژیک چشم استفاده کنید. چراکه کنترل و استفاده از آن راحت‌‌تر است؛ اما اگر قصد دارید یک خط چشم گربه‌ای بکشید، بهتر است سراغ دسته مایع این محصول بروید. اگر با کشیدن خط چشم مویی راحت هستید خط چشم مویی پاریس است.

۴.   تاثیر ریمل بر زیبایی چشم ها

هیچ‌کس نمی‌تواند منکر تاثیر استفاده از ریمل در آرایش چشم شود. با استفاده از ریمل شکل چشم شما تغییر می‌کند و باعث می‌شود زیبا و جوان‌تر به نظر برسید. همچنین باعث می‌شود چشم‌ها درشت‌تر دیده شوند  و همین موضوع زیبایی خاصی به چهره شما می‌بخشد. پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت نتیجه بهتر از ریمل، از قبل مژه‌ها را با فرمژه حالت دهید. سپس برای بیرون‌آوردن ریمل، آن را درون تیوب پمپ نکنید تا ریمل‌تان خشک نشده و ماندگاری بیشتری داشته باشد.

۵.   فرم دهی به ابروها

فراموش نکنید که ابروها به دلیل نزدیکی به چشم، تاثیر زیادی در جلوه آن دارند. چراکه ابروها، چشم‌ها را قاب کرده و به قابل توجهی باعث زیباترشدن می‌شوند. حتما ابروهایتان را شانه بزنید و برای رفع بهم‌ریختگی آن‌ها از یک ژل ابرو استفاده کنید. همچنین سعی کنید یک سایه ابرو نزدیک به رنگ طبیعی ابروهایتان انتخاب کنید و به وسیله آن، هر گونه شکاف و فاصله داخل ابروها را پر کنید.

سخن پایانی

در این نوشته سعی کردیم ترفندهای یک آرایش چشم راحت و جذاب را به شما آموزش دهیم تا با ظاهری زیبا و خاص به قرارهای ملاقات خود بروید و در محافل و مجالس بدرخشید. به خاطر داشته باشید که می‌توانید انواع لوازم آرایش چشم با بهترین کیفیت و قیمت را در وب سایت مو تن رو بیابید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.