آموزش ایجاد نمودار اکسل

داده‌های خود را به صورت نمودار درآورید

در صورتی که یک جدول از داده‌­های سنگین دارید، داشتن تصویری از آنها می‌­تواند مفید باشد. با اکسل به سادگی می­‌توانید نموداری از داده‌­ها ایجاد کنید. حتی می‌­توانید از نمودار اکسل برای ایجاد نمودار خودآموز استفاده کنید!

زمانی که داده‌­های خود را به اکسل وارد می­‌کنید، می‌­توانید برای ایجاد نمودار اقدام کنید. داده‌­های خود را با استفاده از میانبر صفحه کلید Ctrl + A انتخاب کنید، همچنین با استفاده از شماره سلول­­‌ها نیز می­‌توانید داده ها را انتخاب کنید.

نحوه ایجاد نمودار یا گراف در اکسل

پس از انتخاب سلول­‌هایی که حاوی اطلاعات مورد نظر هستند، به تب Insert بروید و بخش Chart را مشاهده کنید. حالا می‌­توانید از دو گزینه انتخابی زیر استفاده کنید:

  • بر روی Recommended Charts کلیک کنید تا ایده­‌ای که اکسل برای داده‌­های شما پیشنهاد می‌­دهد  را مشاهده کنید.
  • یا بر روی نمودار انتخابی خود کلیک کنید: column/bar chart, pie chart, line graph, hierarchy chart, scatter chart و غیره.

نحوه ایجاد نمودار اکسل

  • بر روی نوع نمودار مورد نظر خود کلیک کنید. اکسل به سرعت داده های شما را به یک نمایش بصری تبدیل می­‌کند.
  • اکنون می­‌توانید نمودار را با ظاهر انتخابی خود ایجاد کنید.
  1. با کلیک بر روی دکمه Plus  می­‌توانید تعیین کنید کدام یک از این عناصر در نمودار شما ظاهر می‌­شود: Chart title, Data labels (یعنی اعداد واقعی در نمودار اکسل)، axis titles, gridlines, the legend و غیره، بسته به نوع نموداری که شما انتخاب کرده‌­اید.
  2.  برای انتخاب طرح و رنگ نمودار خود، روی تب Style (paintbrush) کلیک کنید. در تب  Style،می­‌توانید از گزینه‌­های پیش فرض برای تغییرات کلی ظاهر نمودار استفاده کنید. در گزینه Color، می‌­توانید رنگ دلخواه را انتخاب کنید.
  3. بر روی تب Filter کلیک کنید تا بتوانید داده‌­های مورد نظر را در نمودار نمایش دهید.

نمودار عناصر اکسل  “قابل تغییر” است. این بدان معنی است: اگر شما به داده های انتخابی خود تغییراتی اضافه کنید، این تغییرات بلافاصله در نمودار نمایش داده خواهند شد.

اگر روی نمودار کلیک راست کنید، می­‌توانید داده­‌های خود را در همین نمودار یا نمودار دیگر اضافه و تغییر دهید.

اگر می‌­خواهید نمودار دقیق­تر طراحی کنید می‌­توانید نمودار خود را با سایر نرم افزارهای مایکروسافت مانند ورد یا برنامه­‌های طراحی مانند Adobe Photoshop کپی و پیست کنید.

منبع makeuseof.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.