آموزش تزئین شیشه خالی در مدل‌های مختلف (قسمت اول)

هر وسیله‌ای را دور نیاندازید

برای تزیین شیشه خالی از وسایل مختلفی می‌توان استفاده کرد. در اینجا روش تزیین شیشه خالی با چسب، اکلیل و اسپری در چند مدل متنوع یاد داده شده است که ساده و کم هزینه می‌باشد و برای کاربرد‌های مختلف مثل دکوراسیون عروس، تم تولد و ولنتاین می‌تواند استفاده شود. تزیین شیشه‌های خالی به جا مانده از مربا، ترشی، نوشابه و هرچیز دیگری می‌تواند یه ایده ارزان و زیبا برای دکوراسیون منزل، کافه و رستوران باشد. این کار می‌تواند به محیط زیست و چرخه بازیافت نیز کمک زیادی برساند. در این آموزش روش‌های ساده و جذابی برای تزیین شیشه خالی با اکلیل و اسپری رنگ یاد داده است که انجام آن برای کودکان و نوجوانان نیز ساده است و در زمان کمی می‌توانند آن را درست کنند.

تزیین شیشه‌های خالی با چسب و اکلیل

وسایل مورد نیاز

  • چسب دو طرفه
  • اکلیل
  • قیچی
  • ظرف شیشه تمیز
  • قلموی نرم برای تمیز کردن
  • وسایل تزیینی مثل روبان یا گل (به صورت دلخواه)

توجه داشته باشید که قبل از شروع کار شیشه‌ها را با دقت بشویید و برچسب‌های روی آنها را بردارید.

شیشه خالی

۱- روش تزیین شیشه با اکلیل به شکل طرح‌دار

اولین گام این است که نوار چسب دوطرفه را به شیشه بچسبانید. با اندازه‌های متفاوت نوار می‌توانید طرح‌های مختلفی را روی شیشه ایجاد کنید. نوار چسب را آرام روی شیشه بچسبانید و انتهای آن را با قیچی ببرید.

شیشه خالی

برای این مدل تزیین می‌توانید از چسب چوب نیز استفاده کنید، اما این روش ساده‌تر است و تمیزتر انجام می‌شود. طبق طرح مد نظر خود چسب‌ها را روی شیشه بچسبانید.

شیشه خالی

حالا باید چسب‌ها را به آرامی از روی شیشه بردارید. با این کار چسبندگی نوار چسب روی شیشه می‌ماند و به راحتی می‌توانید اکلیل‌ها را روی آن بچسبانید.

شیشه خالی

حالا باید اکلیل‌ها را روی قسمت‌های چسبی شیشه بچسبانید. برای این کار می‌توانید به دو روش عمل کنید؛ اول اینکه اکلیل‌ها را به آرامی روی چسب‌ها بریزید و راه دیگر این است که اکلیل را روی یه سینی یا میز بریزید و سپس شیشه را روی آن بغلتانید.

  • توجه: زیر دست خود یک کاغذ بگذارید که اکلیل‌ها روی همه میز پخش نشود.

شیشه خالی

وقتی همه قسمت‌های طرح مورد نظر خود را اکلیل چسباندید، به آرامی با دست روی اکلیل‌ها را فشار بدهید تا روی شیشه ثابت بشوند.

شیشه خالی

سپس با قلموی نرم اکلیل‌های اضافی را از روی شیشه پاک کنید.

شیشه خالی

اکنون تزیین ظرف شیشه‌ای شما به همین سادگی به اتمام رسید.

شیشه خالی

می‌توانید اضافات اکلیل را دوباره به ظرف آن بازگردانید.

شیشه خالی

منبع: ستاره

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.