آموزش ساخت جا شمعی شیشه ای

بدون هزینه جا شمعی زیبا داشته باشید

آیا بدون اینکه از حساب‌های بانکی‌تان چیزی کم شود و یا اینکه مبلغ خاصی را هزینه کرده باشید، دوست دارید که تغییر زیادی در دکوراسیون خانه و یا روی میزتان ایجاد نمایید؟ رسیدن به این خواسته‌‌ها نه دور از ذهن است و نه دشوار و هزینه‌بردار، فقط کمی حوصله و ابتکار عمل می‌خواهد. شما می‌توانید از ظروف شیشه‌ای ارزان یا ظروفی که در خانه استفاده نمی‌شوند، برای این‌کار استفاده کنید. کمی، اسپری رنگی و مات‌کن هم نیاز دارید تا نتیجه کار آنقدر دلچسب و جذاب باشد که خستگی را از تنتان بیرون ببرد و از نتیجه کارتان لذت ببرید. جا شمعی‌ های شما بسیار منحصر به فرد و تماشایی خواهند شد. به راحتی شمع داخلشان قرار ‌دهید و فضای گرم و آرام‌بخشی را به وجود آورید.

  • وسایل مورد نظر برای جا شمعی

  • اسپری رنگی
  • اسپری شیشه مات‌کن
  • شیشه‌های ارزان قیمت در هر اندازه و شکلی که دوست دارید
  • نوار چسب معمولی، چسب استنسیل
  • استیکرهای مختلف و یا برچسب‌های متفاوت
  • روش تهیه جا شمعی

برای جا شمعی زیبا ابتدا سطح ظرف شیشه‌ای مورد نظر خود را کاملا تمیز کنید. این کار را با الکل انجام دهید. قبل از آنکه از رنگ استفاده کنید، آن قسمت‌هایی از کار را که می‌خواهید رنگی نشوند، برچسب بزنید. ابتدا به دلخواه یکی از ظروف شیشه‌ای را انتخاب کنید و بعد برچسب‌ها را با شکل و فاصله‌هایی که دوست دارید روی سطح بیرونی آن بچسبانید. برای لیوان بعدی از نوار چسب استفاده کنید و آنها را در شکل‌ها و حالت‌هایی که دوست دارید، روی سطح لیوان بچسبانید. در انجام این کار کمی خلاقیت به خرج دهید. نوار چسب‌ ها را در پهنای مختلف و با فاصله‌ های متفاوت بچسبانید. این کار در انتها آنقدر شیک و چشم‌ نواز می‌شود که خودتان نیز تعجب خواهید کرد.

لیوان سوم را با هر شکل و مدلی که دوست دارید نوار چسب بزنید. در صورت دلخواه می‌توانید طبق شکلی که ما ایجاد کرده‌ایم،‌ عمل کنید. از اسپری رنگ استفاده کنید. انجام این تکنیک هم لذت‌ بخش است و هم سرگرم کننده. سطح ظروف شیشه‌ای را با اسپری رنگ بپوشانید. به هنگام چرخاندن ظروف برای اینکه بتوانید آن‌ ها را کامل رنگ کنید، از جاهایی که نوار چسب خورده‌اند، کمک بگیرید تا اصلا از زیبایی کارتان کم نشود. حدود ۱۰-۵ دقیقه صبر کنید تا اسپری رنگ خشک شود و حالا نوار چسب‌ ها را به آهستگی جدا کنید. هرگز نوار چسب‌ ها را وقتی‌که هنوز رنگ‌ ها خشک نشده‌اند، جدا نکنید.

اگر قسمت کوچکی از رنگ حین جدا کردن نوار چسب‌ها برداشته شود، می‌توانید با رنگ و قلم‌موی باریک آن بخش را ترمیم کنید. قبل از آنکه از اسپری مات‌کن استفاده کنید، این بخش‌ها را تکمیل کنید. بعد از خشک شدن کامل اسپری رنگ و جدا کردن نوار چسب‌ها، حالا نوبت استفاده از اسپری مات‌کن می‌رسد تا کارتان کامل و بی‌نقص شود. سه بار اسپری‌ مات‌ کن زدن روی ظروف شیشه‌ای نتیجه بهتری به کار می‌دهد. وقتی که اسپری مات‌کن هنوز روی ظروف خیس است و خشک نشده، حالت خیس خود را حفظ می‌کند ولی یک دقیقه بعد به حالت مات در می‌آید و فوق‌العاده به نظر می‌رسد.

این کار هم بسیار سرگرم کننده و هیجان ‌برانگیز است و هم حالتی رویایی و زیبا به نور پخش شده از شمع‌ ها می‌دهد. این بخش از کار با هر رنگی که ظروف را رنگ می‌کنید، تناسب دارد و حالت زیبایی ایجاد می‌کند.

جمع آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.