آموزش دوخت بند کلاه آفتابی کودک

مراقب گرما زدگی فرزندتان باشید

این بار به شما مادر خوش‌ذوق و باسلیقه، روش دوخت بند کلاه را آموزش می‌دهیم تا با استفاده از آن، کوچولوی شما در برابر گرمای تابستان، احساس ناراحتی نکند. اگر قصد دارید به کنار دریاچه بروید و از روزهای زیبای تابستان نهایت استفاده را ببرید، ایده بسیار خوبی است. اما برای اینکه فرزند عزیزتان از گزند نور خورشید در امان باشد، بد نیست برای او کلاه تابستانی بخرید. البته برای اینکه این کلاه روی سر کودک‌تان باقی بماند، بنددار باشد بهتر است. اگر پیدا کردن کلاه بنددار مناسب سخت است، خودتان می‌توانید کلاه معمولی او را بنددار کنید. این کار اصلا سخت نیست، فقط کافی است مطابق ادامه مطلب دست به کار شوید.

مرحله اول

برای درست کردن بند کلاه می توانید از پارچه های معمولی استفاده کرده و آنها را بدوزید.  اما  خرید روبان های گروس گرین Grosgrain که در بازار هست هم فکر بدی نیست. از این نوارهابه عنوان بند کلاه استفاده کنید. این روبان‌ها ضخیم و محکم هستند و در عین حال کلی در وقت‌تان صرفه‌جویی می‌شود (تصویر ۱).

بند کلاهمرحله دوم

پس از آماده کردن بند مورد نظر، اکنون زمان وصل آن به کلاه است. برای شروع، ابتدا دو تکه از نوار به اندازه کافی که انتهای آنها روی هم قرار بگیرند، برش بزنید (تصویر ۲).

بند کلاهسپس هردو نوار را با سنجاق به دو طرف کلاه‌تان محکم کنید. از داخل کلاه- مانند تصویر ۳- نوارها را با سنجاق محکم سر جای خود نگه دارید. البته هر دو طرف نوار را حدود ۳ سانتی‌متر تازده و بدوزید تا دو طرف دوخته نشده نوار دیده نشوند.

بند کلاهمرحله ۳

اکنون آن طرف از نوارها را که با سنجاق روی کلاه ثابت نگهداشته‌اید، با چرخ خیاطی بدوزید و کاملا محکم کنید. برای اینکه بندها محکم سرجای خود بمانند- مانند تصویر ۴ – دوخت خود را مربعی انجام دهید.

بند کلاهاگر برای دوخت از نخ همرنگ کلاه استفاده کنید، نخ روی کار دیده نمی‌شود (تصویر ۵).

بند کلاهمرحله ۴

اگر بندها را برای کلاه کودک نوپای تان درست می‌کنید، باید آن به اندازه کافی بلند باشد که حداقل برای مدتی که درحال رشد است، مناسب باشد و جای کافی برای بزرگتر شدن داشته باشد. اکنون روی بندها را نوارهای چسبی بدوزید، تا برای بستن بندها زیر چانه کودک استفاده شوند (تصویر ۶).

بند کلاهبه جای نوار چسب، می‌توانید از دکمه‌های قابلمه‌ای (فشاری) هم استفاده کنید. اگر از این دکمه‌ها استفاده می‌کنید، حتما نوار بند را دولا کنید. با این کار، دکمه‌ها در مکانی محکم‌تر دوخته می‌شوند (تصویر ۷).

بند کلاهمی‌توانید مانند تصویر ۷ روی یک طرف بند، چند دکمه قابلمه‌ای (قسمت مادینه) بدوزید تا هر وقت که لازم بود، بند را کوچک و بزرگ کنید. اکنون کلاه کودک دلبندتان آماده است (تصویر ۸).

جمع آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.