آموزش ساخت آویز برای تزئین سقف

آویز سقف را با کار گروهی می‌توان انجام داد

آموزش کاردستی آویز سقف امروز یک ایده برای تزیین اتاق کودک یا تزیین مهدکودک و تزیین مدرسه است که در آن از همکاری بچه‌ها می‌توانید، استفاده کنید. آویز سقف با روبان تهیه می‌شود و مناسب برای انجام کارهای گروهی کودکان است. از گروه سنی ۵ سال به بالا قابل اجرا است.

مواد لازم:

  • حدود ۶۰ تکه روبان با طول یک متر
  • حلقه گلدوی اندازه ۴۰ سانتی
  • نخ کاموا در رنگهای رنگین کمانی
  • قیچی

روش درست کردن کاردستی آویز سقف

اول به کودک‌تان نشان دهید که چطور روبان را دور حلقه گره بزنند. شاید در نگاه اول تعجب کنند و نتیجه کار برایشان مشخص نباشد ولی از آنجا که بچه‌ها بدون هیچ پیش زمینه‌ای علاقه به انجام کارهای جدید دارند، خیلی زود دنبال شما کار را ادامه داده و شروع به گره زدن می‌کنند. یک تمرین خوبی برای دست ورزی و تقویت مهارت حرکتی ظریف در کودکان گره زدن است. از طرفی ذهن کودک درگیر شده و قدرت حل مسئله در این پیچ و تاب دادن‌ها و گره زدن‌ها فعال می‌شود.

آویز

در مرحله بعد وقتی گره زدن روبان‌ها تمام شد، سراغ درست کردن پوم پوم بروید. این مرحله شاید اگر کودک مهد کودک و پیش دبستانی است مجبور شوید خودتان انجام دهید ولی بچه‌های مدرسه‌ای با کمی کمک و تمرین می‌توانند توپ‌های پوم پوم را درست کنند. در ادامه آموزش ساخت پوم پوم داریم.

آویز

آموزش ساخت پوم پوم

نخ کاموا دور ۴ انگشت بپیچانید. هرچه بیشتر مقدار نخ باشد، پوم پوم پرتر است. خیلی با دقت نخ کاموا از دور انگشت‌ها درآورید. با یک نخ ۲۰ سانتی دسته نخ‌ را از وسط گره بزنید. با یک قیچی تیز لبه‌ی دسته نخ را قیچی کنید. سر نخ‌ها را با قیچی بزنید تا یک توپ گرد یکدست داشته باشید.

آویز

آویز

در مرحله آخر از کاردستی آویز سقف تنها کاری که باید انجام دهید گره زدن پوم پوم دور نوار حلقه است.

آویز

آویز سقف برای تزئینات ۲۲ بهمن و ده فجر

کاردستی آویز سقف ایده‌ای برای تزئینات ۲۲ بهمن و ده فجر است از روبان‌های به رنگ سبز، سفید و قرمز بعنوان رنگ‌های پرچم ایران استفاده کنید. به این شکل که از هر رنگ یک چندتایی کنار هم بچینید تا سه دسته رنگ پرچم ایران درست شود.

منبع: شید شاد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.