آموزش ساخت کاردستی ریسه عروسکی

با کاردستی خود بچه‌ها برایشان جشن بگیرید

در کاردستی ریسه عروسکی با فیلتر قهوه شما با کاغذ، نمد و فیلتر قهوه یک کاردستی زیبا و قشنگی دارید. در کاردستی ریسه عروسکی کاغذی کودک شما با بازیافت مواد دوریختنی آشنا می‌شود. و مهارت‌های حرکتی نظیر قیچی کردن، چسباندن، تا کردن و غیره در او تقویت می‌شود. علت اینکه از فیلتر قهوه استفاده کرده‌ایم، خاصیت پخش شدگی رنگ هست که در انتها با ترکیب رنگ‌ها شما نتیجه زیبایی را دارید. این کاردستی یک ایده برای تزینن دیوار در جشن تولد و یا اتاق کودک‌تان است. پس اگر دوست دارید که در زیبایی و تزئین تولد از کودک‌تان کمک بگیرید، این کاردستی کاغذی را آماده کنید.

مواد لازم:

  • ماژیک رنگی
  • اسپری آب پاش
  • الگو
  • قیچی
  • نوار چسب
  • نخ گلدوزی
  • نمد یا کاغذ رنگی
  • چسب کاردستی

درست کردن دامن با فیلتر قهوه

ریسه عروسکی و آماده سازی

ابتدا فیلتر قهوه را باز کنید و کودک‌تان طرحی را بر روی آن بکشد.

ریسه عروسکی و آماده سازی

فیلتر‌ها را در ظرفی گذاشته و با اسپری آب پاش کنید. روی توری فلزی گذاشته تا خشک شوند.

درست کردن آدم‌ها

ریسه عروسکی و آماده سازی

الگوی آدمک‌ها را ابتدا پرینت بگیرید. از کودک‌تان بخواهید تا آنها را با آبرنگ یا ماژیک رنگی رنگ آمیزی کند.
سپس دور آنها را قیچی کنید.

ریسه عروسکی و آماده سازی

در این مرحله با استفاده از پارچه نمد یک لباس برای تنه آدم‌ها درست کنید. شما می‌توانید هر طور که دوست دارید با کاغذ رنگی هم این کار را انجام دهید. با چسب لباس را بر روی آدمک‌ بچسبانید.

ریسه عروسکی و آماده سازی

فیلتر قهوه را از وسط تا بزنید و بعد هر تعداد که دوست دارید برای چین دامن آن را تا کنید. با چسب دامن را بر روی آدمک بچسبانید.

ریسه عروسکی

یک نوار باریکی هم برای کمر آدمک درست کنید. با نخ گلدوزی هر مدل که دوست دارید، مدل مو درست کنید و با چسب بچسبانید. جزئیات بیشتری بعدا می‌توانید اضافه کنید. کاردستی عروسک‌های رقصنده به راحتی درست می‌شود و نتیجه زیبایی دارد. با مهره‌های رنگی و نخ می‌توان یک ریسه از آنها درست کرد و برای تزئین دیوار اتاق کودک‌تان یا جشن تولد از آن استفاده کنید. از نقاشی‌های دیگر کودکتان هم بجای الگوی آدم‌ها می‌توان، استفاده کرد.

منبع: شید شاد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.