آموزش ساخت گلدان سیمانی (قسمت دوم)

با گل‌های تزئینی روح تازه‌ای به زندگی‌تان ببخشید

ساخت گلدان سیمانی کاری خلاقانه و جالب است که با استفاده از هر نوع ظرف و قالبی می‌توانید آن را انجام دهید. در اینجا روش درست کردن گلدان سیمانی پارچه‌ای، گل و توپی آموزش داده خواهد شد.

ساخت گلدان سیمانی با پارچه

برای درست کردن این گلدان به یک پارچه ضخیم نیاز دارید. ابتدا سایز گلدان را مشخص کنید سپس میز یا سطلی به اندازه سایز دلخواه خود آماده کنید. پارچه را روی سطل یا میز پهن کنید طوری که تمام سطح آن را بپوشاند. سعی کنید پارچه تا روی زمین بیاید. سپس تمام سطح پارچه را با ملات سیمان بپوشانید.

گلدان سیمانی

حدود ۱ روز صبر کنید تا سیمان خشک شود. حالا قالب را از زیر پارچه بیرون بیاورید. می‌توانید به آرامی پارچه را از سیمان جدا کنید. همچنین می‌توانید از یک پارچه با رنگ دلخواه استفاده کنید و آن را جدا نکنید تا گلدان شما زیباتر بشود.

گلدان سیمانی

گلدان سیمانی

ساخت گلدان سیمانی با قالب‌های متفاوت

برای درست کردن این مدل گلدان سیمانی به یک قالب بزرگ گرد و یک قالب شکل گل که از قالب گرد کوچک‌تر باشد نیاز دارید.
ملات سیمان را درون قالب بزرگ بریزید طوری که حداقل یک سوم قالب گرد خالی از سیمان بماند.

گلدان سیمانی

بیرون قالب کوچک را با روغن چرب کنید و آن را درون قالب بزرگ قرار دهید. قالب را داخل سیمان فشار بدهید تا جایی که ملات سیمان قالب گرد را پر کند.

گلدان سیمانی

بعد داخل قالب گل را با سنگ یا آجر پر کنید تا آن درون سیمان ثابت بشود. صبر کنید تا سیمان کاملا خشک بشود. سپس قالب‌ها را از آن جدا کنید.

گلدان سیمانی

ساخت گلدان سیمانی با بادکنک

یک بادکنک با سایز دلخواه برای گلدان انتخاب کنید. سپس دورتادور بادکنک را با یک لایه نسبتا نازک از ملات سیمان بپوشانید. باید کمی از سطح بالای بادکنک را برای خارج کردن قالب خالی بگذارید.

گلدان سیمانی

بعد از سفت شدن سیمان بادکنک را خالی کنید تا به راحتی از سیمان جدا شود. حال گلدان سیمانی شما آماده استفاده است. می‌توانید آن را رنگ کرده با گل‌های زیبا تزیین نمایید.

گلدان سیمانی

منبع: ستاره

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.