چطور در خانه ناخن‌های خود را فرنچ کنیم؟

آموزش مرحله به مرحله فرنچ ناخن

ناخن‌هایی با پایه صورتی رنگ و سرناخن سفیدرنگ مدلی از مانیکور است با عنوان “فرنچ” که امروزه محبوبیت بسیار زیادی دارد. حتی در فرانسه هم که این مدل ناخن را ابداع آمریکایی می‌دانند، با عنوان فرنچ شهرت یافته‌است.

شما هم می‌توانید با تهیه یک پک مانیکور فرنچ یا تهیه لاک صورتی رنگ و سفیدرنگ این مدل مانیکور را خودتان در خانه روی ناخن‌ها انجام دهید (چطور در خانه ناخن‌ها را مانیکور کنیم؟). پس از تهیه وسایل موردنیاز باید بدانید این کار چندان سختی نیست و به سادگی تنها کافی است ناخن‌ها را لاک بزنید. برای انجام فرنچ ناخن ما سعی کردیم مراحل آن را به شیوه‌ای ساده برایتان آموزش دهیم تا به راحتی اجرا کنید.

ناخن‌ها را مرتب کنید

کوتاهی و فرنچ ناخن

ناخن‌ها را در اندازه و قد دلخواه خود کوتاه کنید. مطمئن شوید همه هم اندازه و مرتب هستند. برای فرنچ، هر چه ناخن بلندتر باشد بهتر است.

ناخن‌ها را حالت دهید

سوهان و فرنچ ناخن

ناخن‌ها را به شکلی که می‌خواهید حالت دهید (به صورت مربعی یا دایره‌ای). سپس دور آن را سوهان بکشید و دست به کار شوید.

پوست دور ناخن را بگیرید

مرتب کردن ناخن و فرنچ

دستان خود را داخل کاسه آب گرم قرار دهید و بگذارید یک تا دو دقیقه خیس بخورد. سپس از وسیله مخصوص فروبرنده پوست دور ناخن استفاده کنید و به آرامی پوست اطراف ناخن را به عقب بکشید. از سر دیگر آن برای پاک کردن کثیفی و جرم زیر ناخن‌ها استفاده کنید.

ناخن‌ها را پولیش بزنید

پولیش ناخن و فرنچ

ناخن‌ها را پرداخت کنید و از پولیش استفاده کنید سپس روغن مخصوص دست را به آرامی روی ناخن‌ها ماساژ دهید.

لاک پایه را بزنید

لاک پایه و فرنچ

لایه نازکی از لاک صورتی ملایم بزنید و بگذارید دو دقیقه بماند تا لاک خشک شود. لایه دوم لاک را نیز به همین شیوه بزنید و بگذارید لاک ناخن کاملا خشک شود.

نوار مخصوص روی ناخن بزنید

نوار سر ناخن و فرنچ

پس از آنکه لاک شما خشک شد، نوارهای مخصوص سر ناخن‌ها بزنید تا کمک کند لاک سفید را تنها در محدوده درست بزنید. اگر چنین نوارهایی در دسترس ندارید، باید تمرکز بیشتری به خرج دهید تا لاک سفید سر ناخن‌ها را درست بزنید.

لاک سفید سر ناخن‌ها را بزنید

لاک سفید و فرنچ

با لاک سفید به آرامی سر ناخن‌ها را لاک بزنید. بگذارید چند دقیقه بگذرد تا لاک خشک شود سپس لایه دوم را بزنید.

نوارهای مخصوص را از روی ناخن بردارید

فرنچ ناخن

نوارها را از سر ناخن‌ها کنده و ژل مانیکور را روی ناخن بزنید. بگذارید چند دقیقه بماند تا خشک شود. بدین صورت فرنچ ناخن به اتمام می‌رسد.

به خصوص صبح هنگام یا بعدازظهر که کار چندانی برای انجام دادن ندارید، زمان خوبی برای فرنچ کردن ناخن‌هاست. پس از لاک زدن ناخن‌ها کاری با دست‌ها انجام ندهید که لاک ها پاک شود. می‌توانید همین کار فرنچ ناخن را بر روی ناخن‌های پا نیز انجام دهید.

به منظور سهولت در کار فرنچ کردن ناخن‌ها بهتر است از فروشگاه‌های لوازم آرایشی کیت مخصوص فرنچ را تهیه کنید. این کیت باید حداقل شامل یک لاک ناخن سفید و صورتی یا بژ و یک لاک پوشاننده باشد. برخی کیت‌های فرنچ دارای نوارهای راهنما برای سر ناخن هم هستند. این نوارها کار فرنچ ناخن را ۱۰ برابر ساده‌تر می‌کنند و می‌توانید هر یک را جداگانه بر روی هر یک از ناخن‌ها قرار دهید. تنها حاشیه باریکی از سر ناخن‌ها را برای زدن لاک سفید قرار دهید.

فرنچ یکی از زیباترین و جذاب‌ترین آرایش ناخن است که گرچه ممکن است در ابتدا کمی سخت به نظر برسد اما با تمرین و تکرار می‌تواند ساده‌تر شود.

منبع sheknows.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.