۹ نکته برای داشتن احساس موفقیت و رضایت در زندگی

موفقیت و رضایت از زندگی چگونه حاصل می شود؟

اگر چه بسیاری اعتقاد دارند که موفقیت یک امر نسبی است و هر کس با توجه به عقیده و سلیقه خود آن را تعریف می‌کند، اما با نگاهی به زندگی افراد موفق،‌ می‌توان چند نکته مشترک در زندگی و کار آنها مشاهده کرد. در این مطلب برخی از کارهایی که باعث می‌شود شما علاوه بر موفقیت ، احساس رضایت از زندگی داشته باشید را بررسی می‌کنیم.

سحرخیز باشید

موفقیت و صبح
یکی از راه های کسب نشاط و موفقیت، سحرخیز بودن است

بیداری اول صبح و آغاز پر انرژی کارهای مهم در ابتدای روز، لذتی است که فقط کسانی آن را درک می‌کنند که به صورت متمادی سحرخیر بوده باشند. یکی از اراه‌های کسب نشاط و موفقیت ، این است که عادت کنیم صبح‌ها زود از خواب بیدار شویم.

ورزش کنید

فارغ از اینکه در چه سن و سالی هستید یا چه وضعیت جسمانی دارید، پیشنهاد می‌کنیم که با هدف حفظ سلامتی و شادابی از ورزش دور نباشید. ورزش تمرکز لازم برای انجام کارهای فکری و جسمی را به شما می‌دهد.

 کیفیت غذایی خود را کنترل کنید

موفقیت و سبزیجات
برای حفظ سلامتی ذهن و جسم کیفیت غذای خود را بهبود بخشید

 غذایی که می‌خوریم تاثیر مستقیمی بر بیولوژی جسم دارد و انرژی بدن را برای انجام کار روزانه تامین می‌کند. پس بر کیفیت غذای خود نظارت لازم را داشته باشید تا سلامت ذهن و جسم خود را حفظ کنید.

مطالعه، مطالعه، مطالعه

موفقیت و مطالعه
مطالعه را به یک عادت تبدیل کنید

مطالعه عادت بسیار پسندیده‌ای است که متاسفانه سال‌هاست به دلیل رواج شبکه‌های مجازی و دستگاه‌هایی مثل موبایل، تبلت وتلویزیون در جامعه ما به فراموشی سپرده شده است. مطالعه را به یک عادت تبدیل کنید؛ چه مطالعه تخصصی برای آموختن نکات کسب و کار خود باشد و چه مطالعه عمومی برای لذت بردن از ادبیات ، داستان،شعر، مقالات و ….

عبادت کنید

عبادت یک عمل فطری برای انسان‌هاست و باعث آرامش می‌شود. گفتگو با پروردگار به شما احساس امنیت می‌دهد و انگیزه شما را برای رسیدن به موفقیت بالا می‌برد.

محیط های کاری خود را مرتب کنید

 مهم نیست که در یک اداره شلوغ  و پر سروصدا کار می‌کنید. سعی کنید جغرافیای محیط کاری  و فضای اطراف خود رامنظم و مرتب نگه دارید.

آراسته باشید

 چهره خود را همیشه آراسته نگه دارید.  لباس محل کار و  لباسی که با آن در اجتماع ظاهر می‌شوید را همیشه مرتب نگه دارید تا تاثیر بهتری بر اطرافیان خود داشته باشید.

نتایج روزانه پیشرفت خود را یادداشت کنید

 با ثبت نتایج روزانه خود، شما می‌توانید بر عملکردهای مثبت و منفی خود اشراف داشته باشید. توصیه ما این است که برای نتایج مثبت خود پاداش و برای نتایج منفی خود هم جریمه در نظر بگیرید تا اینکه کم کم بتوانید به این کار عادت کنید.

کارهای هنری انجام دهید

موفقیت و رنگ و نقاشی
انجام کارهای هنری، استرس و خستگی را از بدن دور می کند

گوش دادن به موسیقی و تماشای فیلم‌ و تئاتر یکی از راه‌های دور ریختن استرس و خستگی‌هاست. اگر فرصت دارید حتما ساز بزنید و یا در یکی از رشته هنری آموزش ببینید.

منبع tarahbashi.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.