نحوه ارسال فایل‌­های حجیم از طریق ایمیل

سرویس‌های ارسال فایل در ایمیل را بشناسید

اکثر سرویس­‌های ایمیل از پذیرش پیوست فایل‌های حجیم اجتناب می‌­کنند. سرویس جیمیل، پیام‌ها را تا حداکثر ۲۵ مگابایت، پیوست می­‌دهد و این مقدار در سرویس Outlook تنها ۱۰ مگابایت تعیین شده است. بنابراین، ممکن است قصد داشته باشید فایل‌هایی با حجم بالا را از طریق ایمیل ارسال کنید، با ما همراه باشید تا در ادامه مطلب چند ترفند برای ارسال فایل‌های حجیم ارائه دهیم.

اگر در حال ارسال فایل‌های حجیم از طریق جیمیل یا Outlook هستید، این سرویس‌­ها هنگام پیوست فایل، روش‌­های جایگزینی به شما پیشنهاد می‌­دهند، مانند استفاده از Drive Google برای پیوست فایل‌های جیمیل و OneDrive برای Outlook، در صورتی که از سرویس دیگری استفاده می‌­کنید، باید به دنبال یادگیری سایر روش‌­ها باشید.

حداکثر حجم فایل پیوست در ایمیل چه میزان است؟

به طور کلی، هیچ محدودیتی در مقدار حجم تعیین شده برای فایل ارسالی ایمیل وجود ندارد، استانداردهای ایمیل هیچ محدودیتی برای میزان حجم فایل مشخص نمی­‌کنند. به همین علت، هر سرویس ایمیل میزان محدودیت اندازه خود را اعمال می‌­کند.

به طور کلی، پیوست فایل‌ها در ایمیل، تا ۱۰ مگابایت به راحتی انجام می­‌شود. البته ممکن است برخی از سرویس‌­های ایمیل محدودیت‌های کوچکتری داشته باشند، اما این حجم برای ارسال ایمیل یک اندازه استاندارد است.

جیمیل به شما اجازه می‌­دهد تا یک ایمیل به اندازه ۲۵ مگابایت را ارسال کنید، البته ممکن است ایمیل ارسالی توسط گیرنده پذیرفته نشود، چرا که بسیاری از سرویس‌­ها پیکربندی شده‌­اند تا بیش از ۱۰ مگابایت فایل پیوست را دریافت نکنند.

همچنین باید در نظر داشت که پیوست‌­های ایمیل به دلیل استفاده از سرویس­‌های رمزگذاری­، حجم فایل­‌های ارسالی را حدود ۳۳٪ افزایش می‌­دهد. بنابراین فایل ۱۰ مگابایت ذخیره شده روی سیستم را هنگام ارسال تا حدود ۱۳ مگابایت افزایش خواهد شد.

استفاده از سرویس‌های ابری

در نهایت­ ساده‌­ترین روش استفاده از سرویس­‌های ابری است، فایل‌های مورد نظر را در سرویس ذخیره‌سازی ابری مانند Dropbox، Google Drive یا OneDrive آپلود کنید و فایل را به اشتراک بگذارید. گیرندگان می­‌توانند بر روی لینک ارسال شده کلیک کرده و فایل را به طور مستقیم از طریق کامپیوتر خود دانلود کنند.

در صورتی که از کاربران سرویس جیمیل یا Outlook هستید، می­‌توانید از سرویس‌­های Google Drive یا SkyDrive  استفاده کنید. هنگام ارسال ایمیل بر روی آیکون Google Drive یا SkyDrive کلیک کنید و فایل را از طریق ایمیل به اشتراک بگذارید.

ارسال فایل‌های حجیم با سرویس ابری

اگر از سرویسی مانند Dropbox استفاده می­‌کنید، می‌­توانید فایل موردنظر خود را با استفاده از سرویس‌­های ابری به اشتراک بگذارید. برای مثال، می‌­توانید بر روی فایل مورد نظر کلیک راست کنید و با انتخاب گزینه Share، لینک اشتراکی را دریافت کرده و آن را در اختیار کاربران قرار دهید.

ارسال فایل‌های حجیم با Dropbox

در صورتی که می‌­خواهید فایل حجیم را در جیمیل یا Outlook پیوست کنید، ابتدا باید آن را در Google Drive یا SkyDrive آپلود کنید.

ارسال فایل‌های حجیم با Google Drive

فشرده کردن فایل­‌های حجیم و ارسال آن

در صورتی که با روش‌­های مطرح شده تمایل ندارید، می‌­توانید فایل­‌های خود را به بخش‌های کوچکتر تقسیم کنید. به عنوان مثال اگر یک فایل ۵۰ مگابایتی در اختیار دارید که می­‌خواهید آن را از طریق ایمیل ارسال کنید، می­‌توانید از یک برنامه فشرده­‌سازی فایل مانند ۷-Zip استفاده کنید و سپس فایل ایجاد شده را به ۵ بخش ۱۰ مگابایت تقسیم کنید.

فشرده کردن فایل­‌های حجیم

بعد از تقسیم فایل، می‌­توانید تمام بخش‌­های جدا شده را از طریق ایمیل­ پیوست کنید. گیرنده باید هر پیوست را دانلود کند و از یک برنامه برای باز کردن فایل­‌های فشرده و زیپ شده استفاده کند.

البته فایل‌­های جداگانه ممکن است موجب سردرگمی گیرنده شود، که در این صورت بهتر است یک روش ساده‌­تر را انتخاب کنید.

از سرویس ارسال فایل­‌های حجیم استفاده کنید

در طی این سال‌ها، خدمات ارسال فایل­‌های حجیم به صورت آنلاین گسترش یافته است. سرویس‌­های آنلاین به شما امکان آپلود یک فایل را داده و سپس یک لینک برای آپلود به شما ارائه می‌­دهد. از این طریق می­‌توانید این لینک را برای ایمیل وارد کنید و گیرنده می‌­تواند برای دانلود و دریافت فایل، روی لینک کلیک کند.

البته، برای استفاده از این سرویس‌­ها باید هزینه‌­ای را پرداخت کنید، در نظر داشته باشید زمانی که از یک سرویس آنلاین استفاده می‌کنید، شما آن را با فایل­‌های خود اختصاص داده­‌اید. در صورتی که اطلاعات شخصی و محرمانه‌­ای دارید بهتر است قبل از آپلود، آنها را رمزگذاری کنید، اما این روش برای گیرنده نیز می­‌تواند زمان­بر باشد.

سرویس ارسال فایل­‌های حجیم

برای امنیت فایل‌ها توصیه می‌­شود تنها از یک سرویس ذخیره‌سازی ابری استفاده کنید.

منبع howtogeek.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. سارا می گوید

    عالی بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.