چطور بوی عطر مانده روی لباس را از بین ببریم؟

اگر به بوی زیاد عطر حساسیت دارید، این مطلب را بخوانید

بوی عطر می‌تواند خوشایند باشد یا می‌تواند زیاده از حد و خسته‌کننده باشد. بسیاری از افراد به عطر و بوها حساسند و مسلما هیچ‌کس نمی‌خواهد غرق در عطر و بو مانند عطرفروش‌ها باشد. اگر می‌خواهید بوی عطر مانده روی لباس را از بین ببرید، در این مطلب چند ترفند به شما آموزش می‌دهیم:

از بین بردن بوی عطر از روی لباس‌های قابل شستشو

برخی بوها سخت‌تر از بین می‌روند. شوینده‌های لباس‌های رنگی و نرم‌کننده لباس‌ها یکی از بدترین انواع آنهاست زیرا در انها از یک فرمول سیلیکونی استفاده شده که هر نوع پارچه‌ای را پوشش می‌دهد. همین موجب نرمی و خوش‌حالتی پارچه می‌شود اما می‌تواند بوی خسته‌کننده‌ای داشته باشد.

ممکن است با روشی که گفته می‌شود در اولین تلاش بوها از بین نرود، اما به‌صرفه‌ترین و منطقی‌ترین راه برای از بین بردن عطر اضافی است. باید بدانید این روش تنها مختص لباس‌های قابل شستشو می‌باشد:

هوادهی به لباس:

لباس معطر خود را آویزان کنید، حتی اگر لباس نو باشد. اگر نمی‌توانید آن را در فضای باز آویزان کنید، لباس را در معرض هوای خنک (با استفاده از پنکه)، گرم و در اتاق نوردار با مقدار زیادی گیاهان سبز قرار دهید. گیاهان به جذب عطر کمک می‌کنند. مدت زمانی که به لباس هوادهی انجام می‌دهید، بستگی به میزان اشباع‌شدگی لباس با عطر و همچنین میزان حساسیت فرد به بوی عطر دارد. این مدت زمان می‌تواند چند ساعت تا حتی دو هفته باشد.

لباس را قبل از شستشو خیس کنید:

لباس را در سینک یا ماشین لباسشویی با آب گرم و یک فنجان جوش شیرین پیش از شستن، خیس کنید. ظرف شما باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا لباس کاملا در آن غوطه‌ور شود. بهتر است لباس را در آب گرم و جوش شیرین به مدت یک شب بخوابانید. می‌توانید در صورت نیاز، مراحل خیساندن، شستن و خشک کردن را چند بار تکرار کنید.

لباس را بشویید:

پس از خیساندن لباس، آن را به روش معمول با توجه به راهنمای روی برچسب لباس آن را بشویید. چه لباس را با دست می‌شویید یا با ماشین لباسشویی، از مواد شستشوی بدون‌بو استفاده کنید. یک فنجان سرکه سفید مقطر را به چرخه آبکشی ماشین اضافه کرده و دور آن را متوقف کنید. قبل از آنکه چرخه آبکشی کامل شود، بگذارید یک ساعت لباس‌ها خیس بخورد. برای اطمینان از اینکه همه مواد شوینده از لباس شما پاک شده است، ماشین را روی دور آبکشی اضافه بگذارید. در دور اضافه، غیر از آب چیز دیگری اضافه نکنید.

لباس را خشک کرده و هوادهی کنید:

برای حصول نتیجه بهتر، بهتر است لباس‌های شسته شده را روی بند لباس در معرض آفتاب قرار دهید. نور آفتاب به از بین رفتن بوی عطر کمک می‌کند اما در عین حال آفتاب می‌تواند رنگ لباس را نیز از بین ببرد. بند لباس می‌تواند به خروج هوا از لباس کمک کند. اگر از خشک‌کن لباس استفاده می‌کنید، تنظیمات آن را در درجه حرارت پایین قرار دهید. چرا که حرارت بالا می‌تواند موجب باقی ماندن مولکول‌های عطر شده و بوی عطر بیشتر به تار و پود لباس فرو برود (نکاتی درباره خشک کردن لباس‌ها روی بند).

لباس را به شیوه صحیح نگهداری کنید:

می‌توانید لباس‌هایی که عطر و بوی زیادی دارند را در محفظه‌های پلاستیکی دردار یا کیسه‌های پلاستیکی مهر و موم شده با یک جعبه جوش شیرین نگهداری کنید. آنها را به مدت یک هفته یا بیشتر در این محفظه‌های دردار نگه دارید. جوش شیرین عطر و بو را جذب خود می‌کند.

در صورت لزوم مراحل را تکرار کنید:

معمولا با یک بار اجرای این مراحل بو و عطرهای اضافه از بین می‌روند اما اگر هنوز عطر لباس هنوز برای شما آزاردهنده است، می‌توانید این مراحل را دوباره تکرار کنید.

از بین بردن بوی عطر از روی لباس‌های خشکشویی

اگر روی برچسب لباس شما نوشته شده باشد که تنها باید خشکشویی شود، ابتدا به شیوه‌ای که پیشتر گفته شد هوادهی انجام دهید. اگر لباس قابل شستشو با دست باشد، همان مراحل بالا را دنبال کنید. حتما از شوینده مناسب و روش درست شستشو با دست استفاده کنید. جوش شیرین و سرکه سفید مقطر به لباس شما آسیب نخواهد زد.

اگر لباس را به خشکشویی می‌برید، حتما درباره بوی عطر و حساسیت شما به بوی زیاد به آنها اطلاع دهید. برخی مواد شیمیایی خشکشویی حاوی عطر هستند.

منبع thespruce.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.