۹ روش ساده برای از بین بردن بوی غذا در آشپزخانه

با چند راهکار ساده، از بوی بد خلاص شوید

اگر بوی شام دیشب هنوز در آشپزخانه هست، روش های ساده زیر را به کار ببرید تا از این بوی نامطبوع راحت شوید. چند روش ساده برای از بین بردن بوی غذا در آشپزخانه:

برای از بین بردن بوی غذا، پوست پرتقال را بجوشانید

از بین بردن بوی غذا با پرتقال
دارچین و پوست پرتقال را در آب بجوشانید

برای از بین بردن بوی غذا می توانید با ایجاد رایحه ای خوش، بوی نامطبوع غذا را محو کنید. برای این کار دارچین و مقداری پوست پرتقال را به مدت چند دقیقه در آب بجوشانید. شعله گاز را خاموش کنید، در قابلمه را باز بگذارید و اجازه دهید بوی شیرین که از قابلمه می آید در طول روز در خانه بپیچد.

 برای از بین بردن بوی غذا، تستر را روشن کنید

از بین بردن بوی غذا با تستر
کمی نان داخل تستر بسوزانید

اگر بوی غذا زیاد و ناخوشایند بود، سریع ترین راه حل این است که کمی نان تست را در تستر بسوزانید! درست است، تکه ای نان در تستر بگذارید. این کار موجب جذب بوی غذای از قبل مانده می شود. فقط مراقب باشید نان آتش نگیرد. بعد از آن آشپزخانه بوی نان سوخته شده می گیرد اما این بو چندان پایدار نخواهد بود.

برای از بین بردن بوی بد یخچال، از جوش شیرین، ذغال یا قهوه استفاده کنید

از بین بردن بوی غذا با جوش شیرین
جوش شیرین را داخل ظرفی قرار داده و در یخچال بگذارید

اولین کاری که باید بکنید این است که داخل یخچال را بو بکشید و چیزی که در گوشه و کنار یخچال ایجاد بوی بد کرده را پیدا کنید و دور بیندازید. برای از بین بردن بوی ماندگی، جوش شیرین بسیار خوب است. می توانید مقداری جوش شیرین را در ظرف درباز داخل یخچال نگه دارید تا از بوی بد جلوگیری شود. برای خلاص شدن از بوی بد، یک فنجان جوش شیرین تازه را در بشقابی بریزید و بگذارید یک روز داخل یخچال باشد. اگر بوی غذا بیشتر و نامطبوع تر بود، یک بشقاب قهوه استفاده نشده و خشک را به مدت چند روز داخل یخچال بگذارید. دانه قهوه تازه بهتر است. برای از بین بردن بوی ترشی و ماندگی، ذغال بهتر است. چند تکه ذغال را در ظرفی بگذارید و بگذارید چند روز بماند تا بو را به خود جذب کند.

برای از بین بردن بوی بد یخچال، از بخور آب لیموی گرم استفاده کنید

از بین بردن بوی غذا با آبلیمو
آب لیموی داغ را داخل یخچال قرار داده و درب یخچال را ببندید

ابتدا همه یخچال را خالی کنید و مواد غذایی را داخل سبدی پر از یخ در جای سردی نگه دارید. یخچال را از برق بکشید. آب یک لیمو را در یک فنجان آب بچکانید، پوست لیمو را نیز داخل آب بریزید، سپس آن را روی اجاق گاز گرم کنید. آب لیموی داغ را داخل کاسه ای بریزید، کاسه را داخل یخچال گذاشته، درب یخچال را ببندید و بگذارید چند دقیقه بماند. این کار بوی غذای مانده را از بین می برد اما مهمتر از آن غذایی که روی دیوارها یا طبقات یخچال مانده را از بین می برد و شستشوی یخچال راحت تر می شود.

اگر دستانتان بوی ماهی گرفته، از لیمو استفاده کنید

از بین بردن بوی غذا با لیمو
دست ها را با آب لیموی تازه بشویید

اگر به ماهی داخل آکواریوم دست زده اید و یا برای آشپزی ماهی را آماده کرده اید، روش راحتی برای خلاصی از بوی آن وجود دارد. یک لیمو را نصف کنید و هر قسمت آن را روی یکی از دستان خود بفشارید. دست ها را به هم مالیده و سپس آب بگیرید.

اگر دستانتان بوی ماهی گرفته، از شکر به همراه صابون استفاده کنید

از بین بردن بوی غذا با شکر
دست ها را با شکر و صابون بشویید

اگر لیمو در دسترس تان نیست، به اندازه یک قاشق چایخوری صابون یا مایع دستشویی کف دستتان بریزید. یک قاشق غذاخوری شکر به مایع دستشویی افزوده و این ترکیب را به دست ها بمالید. سپس دست ها را آب بکشید. عطر صابون و حالت ساییدگی شکر بوی ماهی را از بین می برد.

اگر دستانتان بوی ماهی گرفته، از آهن ضدزنگ استفاده کنید

از بین بردن بوی غذا با استیل
دست ها را به ظروف استیل بزنید

بسیاری از آشپزها برای از بین بردن بوی ماهی از استیل ضدزنگ استفاده می کنند. دست ها را به سینک استیل و یا دیگر وسایل استیل بزنید و سپس آب بکشید.

اگر آشپزخانه بوی دود گرفته است، هوا را به گردش درآورید

از بین بردن بوی غذا و پنجره
جریان هوا بوی دود را از بین می برد

اگر بوی دود در آشپزخانه پیچیده و وقت زیادی تا آمدن میهمان ها نمانده، بهتر است بگذارید هوا در خانه به گردش درآید. تمام درب و پنجره ها را باز بگذارید تا هوا به جریان درآید. یک پنکه قابل حمل را نیز نزدیک درب یا پنجره باز شده قرار دهید تا بو را از مکانی که شما یا میهمانان قرار گرفته اید به بیرون منتقل کند. با این کار دودها ظرف چند دقیقه نهایتا ۱۰ دقیقه از خانه بیرون می رود.

اگر آشپزخانه بوی دود گرفته است، از یک کاسه سرکه استفاده کنید

از بین بردن بوی غذا با سرکه
مقداری سرکه در کاسه ای بریزید

اگر زمان دارید، این راه حل آسانی برای خلاص شدن از بوی دود است. یک کاسه کم عمق را از سرکه پر کنید تا دود منتشر شده در فضا را به خود جذب کند.

منبع readersdigest.ca
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.