چطور بوی نا و رطوبت را از حوله بگیریم؟

حوله‌ها خیس می‌شوند اما قرار نیست مرطوب بمانند

حوله یکی از وسایلی است که بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد. حوله پس از شستن خود، برای خشک کردن به کار می‌رود اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید چرا آب تمیز می‌تواند چنین بوی بدی در حوله ایجاد کند؟ ممکن است ماشین لباسشویی یا ماده شوینده را مقصر بدانیم اما گاهی بوی نا در حوله به قدری شدید است که به راحتی از بین نمی‌رود.

علت بوی نا در حوله

حوله‌ها خیس می‌شوند اما قرار نیست مرطوب بمانند. اگر حوله خیس خود را در سبد بیندازید یا گوله کرده و روی زمین رها کنید، مرطوب خواهد ماند. تا زمانی که حوله مرطوب است، محیط مناسبی برای رشد جرم و میکروب‌هاست.

همین اتفاق در خصوص انواع دستمال‌ها و اسفنج‌های شستشو که بین هر بار استفاده خوب خشک نمی‌شوند، می‌افتد. محیط گرم و مرطوب بهترین جا برای جرم‌هاست. حضور این جرم‌ها را می‌توان از بویی که به جا مانده دریافت. اغلب این بوی بد به سبب آن است که حوله را خیس رها کرده‌ایم.

حوله و بوی نا
حوله را پس از استفاده آویزان کرده و بگذارید در معرض هوای آزاد خشک شود

چطور مانع از بوی بد و رطوبت در حوله شویم؟

همینکه علت بوی بد را متوجه شوید، می‌توانید از ایجاد آن جلوگیری کنید. حوله را پس از استفاده آویزان کرده و بگذارید در معرض هوای آزاد خشک شود، اینگونه از به جا ماندن بوی نا جلوگیری می‌شود.

همچنین باید حواستان باشد که به محض تمام شدن کار لباسشویی، حوله‌ها را خارج کرده و خشک کنید.

راه‌حل‌هایی برای از بین بردن بوی نا در حوله

گاهی حتی با وجود تلاش‌هایی برای پیشگیری از بوی رطوبت، باز هم اندکی بوی نا در حوله باقی می‌ماند. ناامید نشوید. روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید حوله را تمیز و خوشبو کنید. با اجرای یکی از راه‌حل‌های زیر می‌توانید به نتیجه مطلوب برسید، اما اگر فایده‌ای نداشت روش‌ها را پشت سر هم اجرا کنید.

سرکه:

حوله‌ها را داخل ماشین لباسشویی قرار دهید با چرخه منظم آب گرم یا داغ، همراه با شوینده، یک فنجان سرکه و نرم‌کننده لباس.

جوش‌شیرین:

حوله‌ها را دوباره در ماشین لباسشویی قرار دهید، این بار تنها با یک فنجان جوش‌شیرین. بدون هیچ گونه شوینده یا نرم‌کننده لباس.

توپ تنیس:

حوله‌ها را روی بند آویزان کنید تا خشک شوند. سپس آنها را در خشک‌کن همراه با یک یا دو توپ تنیس تمیز یا نو قرار دهید. شاید صدای توپ‌ها داخل خشک‌کن شما را اذیت کند اما در نهایت اینکار حوله‌ها را نرم می‌کند.

منبع thespruce.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.