۵ مورد از استفاده‌های مهم USB که نمی‌دانید

با موارد استفاده متنوع از یو اس بی آشنا شوید

همه ما از کارت‌های USB برای حمل و پشتیبانی فایل بین رایانه‌ها استفاده می‌کنیم، اما از USB می‌توان برای مواردی دیگر نیز استفاده کرد. می‌توان مانند فیلم‌ها برای قفل و باز کردن کامپیوتر استفاده کرد. همچنین می‌توان از کارت حافظه فلش USB برای اتصال به شبکه بی‌سیم در تمام رایانه‌های شخصی استفاده کرد. رایانه خود را ارتقا دهید، یا حتی یک وب‌سرور را به طور مستقیم از USB بسازید.

از حافظه فلش می‌توان برای ویندوزهای XP هم استفاده کرد هرچند این امکان بر روی نسخه‌های جدیدتر ویندوز کار نمی‌کند.

قفل و باز کردن کامپیوتر

آیا می‌خواهید همانند فیلم‌ها کامپیوتر خود را با یک دستگاه فیزیکی، قفل و آن را باز کنید؟ با نصب نرم‌افزار Predator می‌توان حافظه فلش را به یک کلید مطمئن برای کامپیوتر تبدیل کرد. زمانی که حافظه فلش بر روی کامپیوتر است به طور عادی کار می‌کند ولی زمانی که حافظه فلش جدا می‌شود کامپیوتر قفل و صفحه آن سیاه می‌شود. عملکرد آن مانند قفل در ویندوز است ولی به وارد کردن رمز نیاز نیست.

هنگامی که حافظه فلش USB جدا شود، همه چیز از کار می‌افتد و پنجره‌های باز به حداقل می‌رسند، صفحه نمایش سیاه و قفل می‌شود. به محض وصل کردن آن صفحه روشن خواهد شد.

اتصال به شبکه‌های بی‌سیم

ویندوز شامل یک ویژگی است که می‌تواند نام، رمز عبور و اطلاعات دیگر شبکه بی‌سیم فعلی را در یک کارت حافظه USB ذخیره کند. پس از آن می‌توان از کارت حافظه USB برای اتصال به شبکه Wi-Fi بدون نیاز به وارد کردن رمز عبور مجدد در رایانه‌های دیگر استفاده کرد. حتی می‌توانید از این USB استفاده کنید تا سریعا یک Xbox 360  را به شبکه Wi-Fi خود وصل کنید، فقط هنگام تنظیم یک شبکه بی‌سیم در Xbox  گزینه  Windows Connect Now را انتخاب کنید.

برای ذخیره تنظیمات Wi-Fi به یک کارت حافظه USB، روی آیکون بی‌سیم در سیستم کلیک کنید، سپس روی شبکه بی‌سیم فعلی راست کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید.

اتصال به شبکه بی‌سیم با USB

در پنجره Connection، روی Copy this network profile to a USB flash drive کلیک کنید.

تنظیمات شبکه بی‌سیم USB

در ادامه روی دکمه Next کلیک کنید و در ویندوز تنظیمات شبکه پیکربندی‌شده را روی کارت USB خود کپی کنید. کارت حافظه USB را به کامپیوتر دیگری وصل کنید و سپس بر روی فایل setupSNK.exe دوبار کلیک کنید تا مشخصات شبکه بر روی کامپیوتر نصب شود.

ارتقای کارایی با ReadyBoost

اگر درایو هارد دیسک در رایانه وجود داشته باشد، ReadyBoost می‌تواند کارها را سریع انجام دهد. هنگامی که ReadyBoost را برای یک درایو فعال می‌کنید، آن به عنوان یک حافظه هارد دیسک عمل می‌کند و فایل‌های مکرر مورد استفاده را ذخیره می‌کند. اگر به جای هارد دیسک، USB سریعتر شناسایی شود، ویندوز به جای آن از فایل ذخیره شده درحافظه فلش استفاده می‌کند. اگر شما یک درایو ۷۲۰۰+
RPM داشته باشید، دارای درایو حالت جامد هستید، ویندوز به شما اجازه استفاده از ReadyBoost را نخواهد داد، زیرا حافظه پنهان کندتر از SSD شما خواهد بود.

برای فعال کردن ReadyBoost، روی فلش USB در ویندوز Explorer کلیک راست کنید، گزینه Properties را انتخاب کرده و از گزینه‌های موجود در Tab ReadyBoost استفاده کنید. اگر کارت حافظه USB به اندازه کافی سریع باشد، ویندوز امکان فعال کردن ReadyBoost را می‌دهد. ممکن است برخی از گزینه‌های سیستم کمرنگ باشند. همچنین نیاز به یک درایو فلش با فضای آزاد حداقل ۲۵۶ مگابایت دارد.

ارتقای کارایی هارد دیسک با USB

یک وب سرور قابل حمل را نصب کنید

اگر شما ادمین وب هستید، می‌توانید Server2Go را بر روی درایو فلش خود نصب کنید و آن را به یک وب‌سرور قابل حمل تبدیل کنید. با استفاده از برنامه Server2Go، می‌توان وب‌سرورهایی که از Apache، MySQL، PHP و Perl پشتیبانی می‌کند را مدیریت کرد. شما می‌توانید درایو فلش را به هر رایانه ویندوز متصل کرده و بدون نیاز به نصب، به سرعت وب‌سرور خود را راه‌اندازی کنید. داشتن یک وب‌سرور کامل قابل حمل می‌تواند کاربرهای زیادی برای شما داشته باشد. می‌توان به راحتی برنامه Server2Go را به صورت رایگان دانلود کرد.

وب‌سرور قابل حمل و USB

از  USB Flash Drive Manager مایکروسافت استفاده کنید

اگر هنوز از ویندوز XP استفاده می‌کنید، برنامه Microsoft Flash Drive Manager را بررسی کنید متاسفانه با ویندوز ویستا، ویندوز ۷ و سایر نسخه‌های جدید ویندوز کار نمی‌کند (همچنین برای اجرا کردن آن باید نسخه .NET را نصب کرد).

می‌توان برای بهبود و مدیریت بهینه انتقال اطلاعات از USB Flash Drive Manager  مایکروسافت استفاده کرد. بعد از نصب می‌توانید تصاویر از درایوهای فلش را به کامپیوتر انتقال دهید. می توان به راحتی فایل‌ها را از روی هارد دیسک کپی و در کارت حافظه USB برچسب‌گذاری کرد. این عملکرد کارت حافظه فلش به صورت مشترک در ویندوز (تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات کل که در سایر قسمت‌های ویندوز گنجانده شده‌است) انجام می‌شود، برای کاربران کم تجربه بسیار مناسب است.

USB Flash Drive Manager

شما همچنین می‌توانید طیف وسیعی از برنامه‌های قابل حمل را نصب کنید که می‌توان از USB خود بدون نصب آنها استفاده کرد.

منبع makeuseof.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.