چگونه بفهمیم سرویس گوگل از کدام اطلاعات شخصی ما استفاده می‌کند؟

با دانلود این برنامه از اطلاعات شخصی که گوگل از آنها استفاده می‌کند، مطلع شوید

سرویس گوگل از طریق جمع‌آوری اطلاعات کاربران در جهت پیشرفت و تبلیغات به نفع کاربران استفاده می‌کند. البته گوگل از جمع‌آوری داده‌ها برای کسب و کار خود نیز سود می‌برد. در بعضی موارد، این اطلاعات برای کارهای شخصی و دلخواه نیز می‌تواند مفید باشد، هر چند گوگل این اطلاعات را به طور مستقیم در اختیار اشخاص ثالث قرار نمی‌دهد.

بسیاری از افراد معتقدند استفاده از اطلاعات شخصی جهت توسعه و پیشرفت در زمینه تکنولوژی‌های مختلف مانعی ندارد، اما عده‌ای علاقه‌ای از خود نشان نمی‌دهند و اعتقاد دارند استفاده از این کار ورود به حریم شخصی کاربر است، به همین دلیل به طور مرتب حساب کاربری خود را از سرویس گوگل پاک می‌کنند. در هر دسته‌ای که شما قرار دارید  و می‌خواهید مطلع شوید گوگل چه اطلاعاتی را از شما ثبت و نگهداری می‌کند، در اینجا چگونگی انجام این کار را به شما آموزش می‌دهیم. روشی وجود دارد که می‌توانید آن را دانلود کرده و از اطلاعات شخصی که گوگل از آنها استفاده می‌کند، مطلع شوید.

ذخیره اطلاعات سرویس گوگل

با استفاده از ابزار Takeout Google می‌توانید اطلاعات شخصی خود را دانلود کنید

برای دانلود ابزار به آدرس https://takeout.google.com/settings/takeout بروید. در اینجا شما می‌توانید به ابزارهایی که گوگل در این راستا از آن برای پیشبرد هدف‌های خود استفاده می‌کند، دسترسی پیدا کنید.

سرویس گوگل takeout

شما با لیستی از سرویس‌های گوگل که در جهت جمع‌آوری اطلاعات کاربران استفاده می‌کند مواجه می‌شوید، از این سرویس‌ها می‌توان به سرویس Hangouts و Blogger اشاره کرد. در این میان اطلاعات مربوط به جستجو و موقعیت مکانی ذکر شده است.

تمام اپلیکیشن‌هایی که از آن استفاده می‌شود را بررسی کنید و اپلیکیشنی که به این منظور استفاده می‌شود را انتخاب کنید، آن دسته از اطلاعاتی را که می‌خواهید دانلود و انتخاب کنید. برای این منظور می‌توانید بر روی دکمه‌ای که بین Select none و Select all در سمت راست قسمت بالا وجود دارد، کلیک نمایید.

زمانی که برنامه مناسب را انتخاب کردید، بر روی دکمه Next کلیک کنید، در آخر باید نحوه دانلود کردن اطلاعات و نوع فایل را بدانید.

اکثر کاربران فرمت zip را بر سایر فرمت‌های دیگر ترجیح می‌دهند، زیرا این فرمت فایل استاندارد است و بر هر سیستم عاملی سازگار است.

شما می‌توانید فرمت آرشیو فایل دانلود شده را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که حجم فایل ممکن است بزرگ باشد، بنابراین نسخه زیپ شده فایل را دانلود کنید.

هر چه اندازه فایل کوچکتر باشد، دانلود آن سریع‌تر خواهد بود. اندازه فایل به طور پیش‌فرض ۲GB است، برای بسیاری از کاربران مناسب است و حجم ترافیکی کمتری در اینترنت را خواهد داشت.

در نهایت، بعد از انجام دادن این تنظیمات، گوگل یک لینک دانلود را از طریق ایمیل برای شما ارسال خواهد کرد. اگر مایل باشید فایل‌ها را به Dropbox، Google Drive یا حساب Microsoft OneDrive  ارسال می‌کند. اگر از یک یا چند سرویس ذخیره‌سازی استفاده می‌کنید، سرویس یا سرویس‌های مورد علاقه خود را انتخاب کنید و فایل‌های حاوی اطلاعات را از آن طریق دریافت کنید.

استفاده از گزینه Creat Archive  برای دریافت فایل‌ها زمان زیادی را از شما می‌گیرد. اما گوگل فایل را به ایمیل شما ارسال خواهد کرد، شما می‌توانید فایل را دانلود کنید و فایل زیپ شده را با برنامه مناسب در سیستم خود باز کنید.

توجه داشته باشید شما به برنامه‌هایی نیاز دارید که فایل بتواند از آن پشتیبانی کند. برای مثال اگر فایل را به صورت  Google Sheets انتخاب کرده‌اید، به یک برنامه دیگر از صفحه گسترده مانند مایکروسافت اکسل نیاز دارید تا بتوانید آنها را باز کنید.

منبع pcworld.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.