با روش‌های صحیح استفاده از محصولات مراقبت از پوست آشنا شوید

باید ابتدا از متخصص پوست در خصوص نوع محصولاتی که مناسب پوست ماست مشورت بگیریم

احتمالا گمان می‌کنید استفاده از محصولات مراقبت از پوست کار چندان سختی نیست. در بطری آن را باز می‌کنید و به آرامی روی پوست می‌زنید. منظور ما این نیست که شما نباید این کار را انجام دهید اما شاید آن را به شیوه نادرستی انجام می‌دهید. ممکن است استفاده نادرست از محصولات مراقبت از پوست برعکس موجب واکنش پوستی شما شود.

یکی از متخصصان پوست بیان می‌دارد که بسیاری از بیماران به خاطر حساسیت و آلرژی به محصولات آرایشی-بهداشتی که به پوست خود زده‌اند به پزشک مراجعه می‌کنند. به خصوص به دلیل روی هم استفاده کردن این مواد بر روی پوست. حتی محصولات آرایشی-بهداشتی می‌تواند موجب سوختگی و حتی آکنه روی پوست شود.

واقعیت این است که اکثر ما ابتدا محصولات آرایشی را خریداری می‌کنیم، استفاده می‌کنیم و سپس درباره آن سوال می‌پرسیم. اما باید ابتدا از متخصص پوست در خصوص نوع محصولاتی که مناسب پوست ماست مشورت بگیریم. در این مطلب قصد داریم توصیه‌های متخصصان پوست را در خصوص نحوه استفاده از هر یک از محصولات مراقبت پوست ارائه دهیم. اما با این حال باز هم بهتر است از نزدیک‌ترین متخصص پوست در خصوص نحوه استفاده از هر یک از محصولات مراقبت از پوست خود سوال بپرسید.

خب حالا همه محصولات مراقبت از پوست خود را مقابل خود قرار داده‌اید. ابتدا چه باید کرد؟ برطبق توصیه متخصصان ابتدا از پاک‌کننده صورت شروع کنید. برطبق نیاز پوست شما می‌توانید از پاک‌کننده‌های لایه‌بردار که اغلب برای استفاده در شب است، استفاده کنید. سپس تونر، سرم، اسپری صورت، کرم چشم و روغن صورت یا دیگر مرطوب‌کننده‌ها (انواع این موارد بستگی به نوع پوست و مشکل پوستی شما دارد) را به پوستتان بزنید.

پاک‌کننده یا شوینده صورت

پاک کننده صورت و محصولات مراقبت از پوست
پاک کننده را به صورت دورانی به پوست بزنید

ابتدا دست‌های خود را بشویید سپس صورت را با آب ولرم آب بزنید. مایع شوینده صورت را به نوک انگشتان بزنید و با حرکات دورانی روی پوست صورت ماساژ دهید (توصیه های شستشوی صورت را مطالعه کنید). نیاز نیست مالش دهید. سپس با آب ولرم آب بکشید و صورت را خشک کنید (باز هم مالش ندهید).

لایه‌بردار

لایه بردار و محصولات مراقبت از پوست
لایه بردار بیشتر برای استفاده در شب به کار می رود

به همان شیوه پاک‌کننده عمل کنید. می‌توانید از دستگاه‌های مخصوص شستشوی صورت که برس دارد استفاده کنید. کسانی که پوست حساس دارند باید با احتیاط عمل کنند.

باز هم با توجه به نوع پوست و سابقه پزشکی خود، متخصص پوست شما ممکن است رتینوئید موضعی شبانه یا هیدروکسی اسید آلفا تجویز کند که به آرامی پوست شما را لایه‌برداری می‌کند. به خاطر داشته باشید هیدروکسی اسید آلفا باید شب استفاده شود زیرا در روز با تابش نور آفتاب پوست را می‌سوزاند.

تونر

تونر و محصولات مراقبت از پوست
تونر را با پد پارچه ای به صورت بزنید

اگر از تونر استفاده می‌کنید، آن را با پد پارچه‌ای به صورت بزنید و سپس از مرطوب‌کننده یا روغن صورت استفاده کنید. تونر را به پوست حساس اطراف چشم و لب نزنید. تونر را فقط به منطقه T یا دیگر نواحی مشکل‌دار صورت که متخصص پوست به شما توصیه کرده بزنید.

سرم

سرم و محصولات مراقبت از پوست
چند قطره از سرم را روی کل پوست ماساژ دهید

در مصرف سرم صرفه‌جویی کنید. تنها چند قطره از آن برای شما کافی است. با نوک انگشتان آن را روی صورت به طور کامل ماساژ دهید و مواظب باشید اطراف چشم و دهان نزنید. استفاده از تونر و سرم با هم کمی زیاده‌روی است و ممکن است موجب التهاب شود. باز هم با متخصص پوست صحبت کنید که کدام برای پوست شما بهتر است.

اسپری صورت

اسپری صورت و محصولات مراقبت از پوست
سه مرتبه اسپری کردن کل صورت را پوشش می دهد

استفاده از اسپری صورت قبل از مرطوب‌کننده پوست را هیدراته می‌کند و موجب درخشندگی بیشتر پوست می‌شود. هیچ توصیه خاصی درباره استفاده از آن وجود ندارد (البته باز هم قبل از استفاده با متخصص پوست چک کنید). تنها سه مرتبه اسپری کردن کافی است که کل صورت را بپوشاند.

کرم چشم

کرم دور چشم و محصولات مراقبت از پوست
اطراف بینی، زیر چشم و استخوان گونه را به آرامی با کرم ماساژ دهید

ابتدا از اطراف بینی شروع کنید، فقط به اندازه یک نخود زیر هر یک از چشم‌ها بزنید و به آرامی ماساژ دهید به سمت استخوان گونه. مواظب باشید مواد شیمیایی به طور ناخواسته وارد چشم شما نشود. مراقب فشار دست خود نیز باشید. پوست اطراف چشم نازک‌تر و حساس‌تر از دیگر نواحی صورت است (درمان های خانگی برای رفع تیرگی دور چشم).

مرطوب‌کننده و روغن صورت

استفاده از روغن صورت و محصولات مراقبت از پوست
مرطوب کننده یا روغن را به صورت دورانی و رو به بالا روی صورت ماساژ دهید

دست‌های خود را بشویید و مرطوب‌کننده را در جهت رو به بالا با حرکات دورانی به پوست بزنید. اگر می‌خواهید از روغن استفاده کنید، به میزان اندک از آن بزنید. بهتر است از متخصص پوست خود بپرسید کدام نوع از روغن‌ها برای پوست شما مناسب‌تر است و می‌توانید چند قطره از روغن را به مرطوب‌کننده خود بیفزایید (درباره خواص روغن کرچک برای زیبایی مطالعه کنید).

وقتی با متخصص پوست صحبت می‌کنید احتمالا به شما توصیه می‌کند ابتدا محصولات مراقبت از پوست را به طور آزمایشی بر روی قسمت کوچکی از پوست بزنید. قبل از آنکه محصول را به کل پوست بزنید، تست کردن آن بر روی قسمت کوچکی از پوست می‌تواند نشان دهد پوست واکنش نشان می‌دهد یا خیر.

منبع sheknows.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.