۹ ایده برای استفاده مجدد از روتر قدیمی

سیگنال وای‌فای قدیمی را به شبکه وایرلس جدید متصل کنید

در صورتی که یک روتر جدید دریافت کرده‌­اید، می‌­توانید در خانه خود همزمان از روتر قدیمی نیز استفاده کنید. روش­‌های بسیاری برای استفاده مجدد از روتر قدیمی وجود دارد که در مطلب امروز به ۹ مورد از آنها اشاره خواهیم کرد.

یک تکرار کننده وایرلس ایجاد کنید

در صورتی که شبکه وای‌فای همه خانه­‌تان را پوشش نمی‌­دهد، می‌­توانید از روتر قدیمی به عنوان تکرار کننده وایرلس استفاده کنید. سیگنال وای‌فای قدیمی را به شبکه وایرلس جدید متصل کنید تا از این طریق امکان دسترسی به شبکه وای‌فای افزایش یابد و سیگنال آن تمام خانه را پوشش دهد.

اتصال وای‌فای مهمان

وای‌فای مهمان و روتر قدیمی

اگر می­‌خواهید مهمانانتان در خانه به اینترنت دسترسی داشته باشند، اما تمایلی ندارید که از دستگاه­‌های موجود در شبکه استفاده کنند، روتر قدیمی خود را به عنوان وای‌فای مهمان در اختیار آنها قرار دهید. حتی می­‌توانید آن را بدون نیاز به رمز عبور تنظیم نمایید.

پخش رادیوی اینترنتی

برخی از روترهای قدیمی را می‌­توان برای پخش رادیوی اینترنتی تنظیم کرد. البته برای این کار بایستی یک سیستم عامل روتر سفارشی OpenWrt و یا DD-WRT و کارت صدا USB داشته باشید که برای ایجاد آن به نرم‌افزارهای دیگری نیاز خواهید داشت.

از روتر قدیمی می‌­توان به عنوان سوئیچ شبکه استفاده کرد

سوئیچ روتر قدیمی

با افزایش تکنولوژی، دستگاه‌­هایی که نیاز به اتصال اترنت دارند نیز افزایش می­‌یابد، با این حال روترها شش درگاه اترنت بیشتر ندارند. برای دسترسی به تعداد درگاه‌­های بیشتر می­‌توانید از روتر قدیمی خود به عنوان سوئیچ شبکه استفاده کنید. برای افزایش تعداد درگاه‌های اترنت، روتر قدیمی خود را به یک روتر جدید متصل کنید و از پورت­‌های آن استفاده کنید. این روش تنها به یک کابل اترنت نیاز دارد. همچنین، بخاطر داشته باشید که اتصال شبکه‌­ی وایرلس را از روی روتر قدیمی متوقف کنید تا با مشکل مواجه نشوید.

از روتر قدیمی به عنوان یک پل وایرلس استفاده کنید

در صورتی که قصد دارید دستگاه‌­های اترنت را به شبکه‌­ی خانگی خود متصل کنید، روتر قدیمی خود را به پل وایرلس تبدیل کنید. این شبکه‌­ها معمولا از لحاظ فیزیکی همانند دفاتر یک شرکت از هم جدا هستند و اجازه می‌­دهد تا از آن همانند یک تکرار کننده وایرلس استفاده کرد. روتر قدیمی را به شبکه وای‌فای موجود متصل کرده و از درگاه­‌های اترنت برای اتصال دستگاه‌­ها استفاده کنید.

یک هاب خانه هوشمند ایجاد کنید

هاب خانه و روتر قدیمی

اگر روتر قدیمی یک پورت سریال داشته باشد، می‌­توانید آن را به عنوان یک سرور اتوماسیون خانگی بازنویسی کنید. زمانی که این کار را انجام می‌­دهید، روتر یک وب سرور را اجرا می­‌کند که به مرورگر خود دسترسی پیدا می­‌کنید. البته انجام دادن این فرآیند کار ساده‌­ای نخواهد بود.

درایو NAS

آیا می­‌خواهید داده‌­ها را در یک دستگاه ذخیره‌سازی، ذخیره کنید تا در هر جایی از خانه خود به آن دسترسی پیدا کنید؟ شما می­‌توانید از دستگاه NAS متصل به روتر قدیمی استفاده کنید. در این صورت نیاز به یک روتر دارید که می­‌تواند سیستم عامل خاصی را اجرا کند و دارای پورت USB باشد. روتر همچنین به شما اجازه می‌­دهد محتویات دستگاه را مرور کنید. با استفاده از NAS می‌­توانید از هر دستگاه برای دسترسی به داده‌­ها استفاده کنید.

اتصال VPN

بسیاری از روترهای قدیمی قادر به ایجاد یک VPN نخواهند بود، در صورتی که روتر شما خیلی قدیمی نباشد، این امکان وجود دارد.

نقطه کانونی

نقطه کانونی و روتر قدیمی

اگر یک کسب و کار کوچک دارید که می­‌خواهید دسترسی مهمان به اینترنت مجاز باشد، می­‌توانید روتر قدیمی را به یک نقطه کانونی تبدیل کنید. بنابراین، می­‌توانید نقطه کانونی را با یک پورتال اسکریپت پیکربندی کنید که کاربران به راحتی بتوانند از قابلیت­‌های آن بهره ببرند.

منبع maketecheasier.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.