آیا دسترسی زود هنگام کودکان به تکنولوژی کار درستی است؟

نحوه برخورد با کودکان هنگام استفاده از تکنولوژی

موضوع امروز مشکل بسیاری از والدین است، اتفاقی که در سال‌­های گذشته دور از ذهن بود. امروزه ذهن کودکان غرق تکنولوژی شده، به طوری که با نحوه کار کردن گوشی­‌های هوشمند، لپ‌تاپ و تبلت بهتر از بزرگسالان آشنایی دارند، در حقیقت کودکان همراه با تکنولوژی رشد می­‌کنند.

در این مواقع چه کنیم؟ وقت کودکان را برای استفاده از تکنولوژی محدود کنیم یا اینکه اجازه دهیم همراه با تکنولوژی رشد کنند؟ در مطلب امروز قصد داریم نحوه برخورد با کودکان هنگام استفاده از تکنولوژی را شرح دهیم:

تکنولوژی و استفاده کودک از لپ تاپ

نظر محققان

طبق بیانیه محقق رایان، دسترسی کودکان به تکنولوژی بدون نظارت والدین می‌­تواند آسیب‌زا باشد اما به این معنا نیست که نظارت شدید باشد. همانطور که می‌­دانید اینترنت هم می‌­تواند مفید باشد و هم مضر!

با این حال، محقق رایان معتقد است که کودکان باید نحوه استفاده از تکنولوژی و اینترنت را بیاموزند؛ چرا که در دنیای امروز بخش مهمی از زندگی را شامل می­‌شود. مشاغل آینده با اینترنت و تکنولوژی ایجاد می‌­شود پس بهتر است کودکان از همان سن کم با این مهارت آشنایی پیدا کنند.

محقق دیگر میگوئل نیز نظارت والدین را توصیه می‌­کند چرا که کودکان خطرات پیش رو را درک نمی­‌کنند. خطرات قرار گرفتن کودکان در معرض تکنولوژی ممکن است اجتناب‌ناپذیر باشد، به همین خاطر والدین بایستی به این موضوع اهمیت ویژه‌­ای بدهند.

همچنین، اندرو می‌­افزاید: ” فناوری­‌های جدید می­‌تواند ضرر چندانی برای کودکان نداشته باشد، ارتباطات تنها ابزارهایی هستند که ممکن است برای سوء استفاده به کار گرفته شود.”  وی معتقد است که باید کودکان را در معرض تکنولوژی­‌های جدید قرار داد و آنها را به سمت مهارت‌­های سالم هدایت کرد نه اینکه تنها از سرگرمی‌­های تکنولوژی استفاده شود.

محقق دیگر دیمین، اظهار دارد که در دنیای امروز نمی­‌توان مانع دسترسی کودکان به تکنولوژی شد و تنها راه مقابله با آن، آموزش والدین است، والدین بایستی نحوه برخورد با کودکان خود را فرا گیرند، مدت زمان استفاده از تکنولوژی توسط کودکان را محدود و کنترل کنند و اینکه محتوای مورد استفاده را نیز بررسی کنند.

سیمون معتقد است که تکنولوژی برای کودکان تنها یک سرگرمی است، بازی‌­های اینترنتی می­‌تواند کودک را ساعت­ها سرگرم و معتاد کند. جذابیت دنیای مجازی و بازی­‌های رایانه‌­ای برای کودکان پایان‌ناپذیر است و اگر نظارت مناسب والدین وجود نداشته باشد، ممکن است کودکان با ناآگاهی خود مدت زمان نامناسبی را وقف این فضا کرده که هم به خواب و خوراک وی صدمه زده و هم درس خواندن وی را تحت شعاع قرار دهد، این در حالی است که صدمات جسمی استفاده بیش از حد رایانه یا طولانی شدن بازی‌­های رایانه­‌ای به کودک، بسیار خطرناک تشخیص داده شده است. بنابراین، والدین بایستی سرگرمی­‌های سالم برای کودکان خود ایجاد کنند.

همچنین، والدین باید اطلاعات خود را به روز کنند حتی اگر علاقه‌­ای به تکنولوژی­‌های جدید و شبکه‌­های اجتماعی ندارند، در مورد آنها اطلاعاتی کسب کنند تا بتوانند کودکان خود را به خوبی راهنمایی کنند.

منبع maketecheasier.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.