۶ اسکراب و شوینده صورت خانگی

شوینده صورت را خودتان درست کنید

آیا از خرید شوینده صورت خسته شده‌اید؟ در این مطلب دستور تهیه ۶ اسکراب و شوینده صورت را می‌دهیم که می‌توانید خودتان در خانه تهیه کنید.

شستشو با بخار

اسکراب و شوینده صورت بابونه

این شوینده صورت که برای منافذ پوستی بسیار مناسب است، بسیار ساده تهیه می‌شود. کافی است ۳ عدد چای کیسه‌ای بابونه را در یک کاسه متوسط قرار دهید و با چند فنجان آب جوش آن را پر کنید. با یک حوله روی کاسه را بپوشانید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. سپس حوله را برداشته و روی سر خود بگذارید و صورت خود را به مدت ۵ دقیقه بالای کاسه بگیرید. بخار آن منافذ پوستی شما را باز می‌کند و بابونه به کوچک شدن منافذ کمک می‌کند.

شوینده برنجی

اسکراب و شوینده صورت برنج

همه می‌دانند برنج ماده غذایی لذیذ و سرشار از مواد مغذی است اما آیا می‌دانستید برای پوست نیز بسیار عالی است؟ برنج سرشار از ویتامین B و E است و وقتی به عنوان شوینده روزانه استفاده می‌شود، پوست را نرم و لطیف می‌کند. تنها چیزی که نیاز دارید، برنج سفید پخته نشده و آب است. نصف فنجان برنج را در دو فنجان آب بجوشانید. برنج را بیرون آورده و بگذارید آب آن خنک شود. با استفاده از یک پارچه آب برنج را روی پوست صورت ماساژ دهید و در نهایت آب بکشید (نحوه سفید کردن پوست با آب برنج).

جلادهنده پوست ۳۰ ثانیه‌ای

اسکراب و شوینده صورت با آب

تنها کافی است یک حوله دست تمیز را زیر ظرف آب داغ قرار دهید (آب داغ نه آب در حال جوشیدن). سپس کل صورت را به مدت ۳۰ ثانیه با آن بپوشانید. سپس با استفاده از حوله یا یک پارچه گرم و مرطوب منطقه T را ماساژ دهید (چانه، بینی و پیشانی). سپس به تمام صورت آب سرد بپاشید تا منافذ پوست کوچک شوند.

شوینده صورت با کیوی

اسکراب و شوینده صورت کیوی

این شوینده صورت کاملا طبیعی برای پوست‌های معمولی تا خشک مناسب است. پوره یک کیوی پوست کنده شده را با دو قاشق غذاخوری ماست ساده، یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یا بادام و یک قاشق غذاخوری آرد ذرت ترکیب کنید. کمی آب پرتقال نیز به آن اضافه کنید. آن را کاملا روی پوست صورت و گردن بمالید و سپس خوب آب بکشید.

اسکراب صورت با آب پرتقال

اسکراب و شوینده صورت با پرتقال

به منظور لایه‌برداری و سفت شدن پوست صورت، آب یک پرتقال و پالپ آن را بگیرید، آن را با نصف فنجان آرد ذرت یا آرد بادام مخلوط کنید. هم بزنید تا خمیر غلیظی ایجاد شود، در صورت نیاز آب پرتقال بیشتری اضافه کنید. آن را به پوست تمیز خود بزنید و چند دقیقه آرام روی صورت ماساژ دهید سپس صورت را آب بکشید ( می‌توانید این اسکراب را با لیمو درست کنید. آب یک لیمو را بگیرید، کمی ماست یا آب اضافه کنید تا ترکیب مرطوبی ایجاد شود).

اسکراب صورت اسطوخودوس

اسکراب و شوینده صورت با اسطوخدوس

اگر پوست چربی دارید، این اسکراب خوشبو را حتما امتحان کنید. ۱.۵ فنجان جو، ¾  فنجان بادام، یک قاشق غذاخوری اسطوخودوس خشک را در مخلوط‌کن با هم مخلوط کنید. ¾ فنجان عسل و یک و ¼ فنجان خاک رس سفید را نیز به آن اضافه کنید. یک قاشق غذاخوری از اسکراب را برداشته و با آب مخلوط کنید تا خمیر غلیظی ایجاد شود. آن را روی صورت و گردن ماساژ دهید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند. خاک رس به پاک شدن آلودگی‌ها و چربی‌های اضافی صورت کمک می‌کند، جو و بادام نیز به لایه‌برداری و نرم شدن پوست کمک می‌کنند. علاوه بر این اسطوخدوس کاهش دهنده استرس است. آن را در یخچال و در ظرف دربسته نگه دارید.

منبع quickanddirtytips.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.