چرا هر چه ورزش می‌کنم، بی‌فایده است؟

اشتباهاتی که در ورزش کردن مرتکب می‌شوید

به کمیت بیشتر از کیفیت اهمیت می‌دهید

به جای آنکه نمایش ورزش کردن را بازی کنید، بر روی ورزش خود تمرکز داشته باشید. تا به حال چند نفر را دیده‌اید که چه در خانه یا باشگاه حین راه رفتن روی تردمیل به موبایل خود نگاه می‌کنند؟ گرچه ممکن است ساعت‌هاست که در حال ورزش کردن هستند اما کیفیت این ورزش بسیار کمتر از زمانی است که صرف شده.

نتیجه: زمان تلف می‌شود و احتمال آسیب به بدن وجود دارد. برای آنکه از کاری که انجام می‌دهید نتیجه بگیرید، تمرکز خود را بر فرم، تکنیک و بالا بردن زمان انجام حرکات معطوف کنید. درد عضلات علامت هشدار است برای آنکه کمی استراحت بدهید.

یادتان می‌رود که باید تغییر ایجاد کنید

اغلب برای افراد راحت‌تر است که همان حرکات یوگای همیشگی یا پیاده‌روی و ورزش روتین خود را ادامه دهند اما اگر تنوعی در ورزش خود ایجاد نکنید، برایتان خسته‌کننده خواهد شد و احتمالا انگیزه خود را از دست خواهید داد. به نقاط ضعف خود فکر کنید و ببینید چگونه می‌توانید آن را تقویت کنید؟ آیا می‌توانید کمی کوهنوردی هم به برنامه پیاده‌روی خود بیفزایید؟ می‌توانید حرکت‌های جدیدی را در یوگا امتحان کنید؟ هر بار بدن خود را برای انجام حرکات سخت به چالش بکشید.

در انتخاب همراه اشتباه می‌کنید

یک شریک ورزشکار خوب می‌تواند در شما انگیزه ایجاد کند. همراه بد، پیاده‌روی سریع و کالری‌سوز شما را به یک پیاده‌روی آهسته و معمولی تبدیل می‌کند.

نگران نحوه انجام حرکات هستید

ورزش موقع زیبایی و درخشیدن نیست، موقع عرق ریختن است. تا زمانی که مدام نگران حفظ زیبایی ظاهر خود باشید، کندتر پدال خواهید زد، حرکات ورزشی در کلاس را از یاد می‌برید و در استفاده از وسایل ورزشی گیج خواهید شد. برای آنکه استفاده بهتری از زمان خود بکنید، گفتگوی درونی مثبت با خود انجام دهید و اعتماد به نفس خود را بالا ببرید. محققان معتقدند این کار کمک می‌کند به مدت طولانی‌تری ورزش کنید (از موها در مقابل آسیب تعریق محافظت کنید).

اگر مدام فکرهای منفی در سر داشته باشید، همیشه نگران هستید:

  • آیا در کلاس آدم احمقی به نظر می‌رسم؟ متضاد واژه احمق را جایگزین کنید و جمله را به صورت خبری به خود بگویید.
  • به خود بگویید من تلاش خود را می‌کنم: به جای آنکه به خود بگویید “من در این لباس ورزشی خیلی بدتیپ شده‌ام”، بگویید: لباسم را عوض می‌کنم و در آن احساس راحتی خواهم کرد. این گفتگوهای درونی تاثیر فوق العاده‌ای دارند.

به ورزش به عنوان تکلیف می‌نگرید

” من باید امروز ورزش کنم”. ما درباره فعالیت ورزشی برای حفظ سلامتی حرف می‌زنیم نه یک تکلیف مثل بیرون گذاشتن زباله‌ها. به ورزش به عنوان کاری که نتایج آن به نفع خودتان است، بنگرید تا اشتیاق و انگیزه پیدا کنید. افراد زیادی هستند که به دلیل ناتوانی‌های جسمی، فرصت یا توانایی ورزش کردن را ندارند. توانایی ورزش کردن هدیه ارزشمندی است که به شما داده شده پس از آن استفاده کنید.

توان خود را دست کم می‌گیرید

اگر وزنه می‌زنید، با بلند کردن وزنه‌های کم به خود خیانت نکنید. متوسط وزن یک کیسه بزرگ که در فروشگاه حمل می‌کنید، ۱۷ کیلوگرم است. اگر می‌توانید چنین وزنی را با یک دست بلند کنید، پس چرا دمبل‌های ۵ کیلویی را انتخاب می‌کنید؟ وقتی بچه ۴ ساله را بلند می‌کنید، یعنی وزنه ۱۸ کیلوگرمی را بلند کرده‌اید پس چرا به دمبل‌های ۲۰ کیلویی اکتفا می‌کنید؟ ابتدا ذهن عقب می‌کشد و سپس جسم. پس وقتی ذهن می‌گوید: نمی‌توانی وزنه سنگین‌تر بلند کنی، به آن گوش ندهید. هر هفته وزنه‌ای که ۱۰ درصد سنگین‌تر از قبلی بوده را انتخاب کنید .

مثل ربات تکان می‌خورید

بدن شما طوری طراحی شده که می‌تواند حرکت‌هایی بیش از جلو و عقب و چپ و راست رفتن انجام دهد. فکر کنید در خیابانی شلوغ دارید قدم می‌زنید. ممکن است مورب یا از روی لبه پیاده‌رو راه بروید. همه حرکت‌ها را امتحان کنید و تمام عضلات را با هم درگیر کنید تا بدن را هر چه بیشتر به کار بیندازید. اما وقتی مدام ورزش‌هایی مانند دوچرخه ثابت، تردمیل یا حتی برخی ورزش‌های قدرتی را انجام می‌دهید، در واقع برای خود محدودیت ایجاد می‌کنید (هرآنچه باید درباره تردمیل و دوچرخه ثابت بدانید). زومبا، بوکس، تی آر ایکس نمونه‌هایی از ورزش‌هایی هستند که الگوهای حرکتی چندبعدی دارند (مثل وقتی که می‌خواهید در را با پا ببندید و همزمان چند کیسه خرید در دست دارید).

منبع familycircle.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.