۱۰ اشتباه رایج که موجب آسیب مژه می‌شود

قبل از خواب، آرایش خود را پاک کنید

در طول روز ممکن است اشتباهاتی مرتکب شوید که به مژه‌های بلند شما آسیب برساند. در این مطلب به ده مورد از مواردی که در طول روز انجام می‌دهیم و موجب آسیب مژه می‌شود، اشاره می‌کنیم (روش‌هایی برای مراقبت و تقویت مژه):

خوابیدن با آرایش

خوابیدن با آرایش و آسیب مژه

حتما باید انتهای روز صورت خود را خوب بشویید به خصوص اگر ریمل زده‌اید. خوابیدن با آرایش نه تنها موجب جوش صورت می‌شود، بلکه به مژه نیز آسیب می‌زند. علت آن است که ریمل مژه‌ها را سفت می کند و پس از مدتی منجر به شکسته شدن مژه‌ها می‌شود. مالیده شدن مژه به بالش، هم سبب آلوده شدن بالش و هم آسیب و شکسته شده مژه می‌شود. استفاده از پاک‌کننده آرایش به تنهایی کافی نیست. باید به همان میزان که برای آرایش کردن خود زمان صرف می‌کنید، برای پاک کردن آن نیز زمان صرف کنید. صورت باید به طور کامل شستشو شود.

استفاده از فرمژه پس از ریمل زدن

استفاده از فرمژه و آسیب مژه

همه دوست دارند مژه‌های فر داشته باشند. استفاده از فرمژه، مژه‌ها را فر و بلندتر نشان می‌دهد. اما حتما باید قبل از ریمل زدن از فرمژه استفاده کنید. اگر می‌خواهید از فرمژه استفاده کنید، باید به شیوه درست آن را به کار ببرید. باید قبل از ریمل فرمژه بزنید و فرمژه را زیاد نزدیک ریشه و انتهای مژه نزنید. این کار به مژه‌ها آسیب می‌زند و به شکستگی آن می‌انجامد. استفاده نادرست از فرمژه موجب ریزش مژه‌ها می‌شود.

اکستنشن مژه

اکستنشن مژه و آسیب مژه

معمولا از اکتنشن مژه به عنوان یک میانبر برای داشتن مژه‌های بلند و پرپشت استفاده می‌شود. برای این کار باید حتما به آرایشگاه‌های معتبر و مطمئن مراجعه کنید. از استفاده از اکستنشن بسیار سنگین و بلند خودداری کنید زیرا آسیب دائمی به فولیکول مژه می‌رساند و یا ریزش مژه دائمی ایجاد می‌کند (هرآنچه باید درباره اکستنشن مژه بدانید).

مالیدن چشم

مالش چشم و آسیب مژه

بسیاری از دختران این عادت را دارند. مالش چشم با شدت می‌تواند به چشم و مژه‌ها آسیب بزند. سعی کنید با ملایمت چشم‌ها را مالش دهید. به خصوص هنگام پاک کردن ریمل و خشک کردن صورت این کار را با ملایمت انجام دهید (خونریزی چشم ، علل و درمان).

استفاده از لوازم آرایشی چشم تاریخ گذشته

ریمل و آسیب مژه

وقت آن رسیده که همه لوازم آرایشی تاریح گذشته خود را دور بریزید. ریمل قدیمی می‌تواند محل تجمع باکتری‌ها باشد که می‌تواند موجب آسیب و ریزش مژه و ایجاد عفونت شود. خط چشم و ریمل خود را هر سه ماه یکبار عوض کنید. اگر چشم شما دائم پرآب می‌شود یا خارش می‌گیرد، بدین معناست که خط چشم یا ریمل شما تاریخ گذشته است. اگر باز هم مشکل شما برطرف نشد، حتما با یک چشم پزشک صحبت کنید. ممکن است آلرژی یا عفونت چشم باشد (با ریمل خشک شده چیکار کنیم؟).

گرما

سشوار و آسیب مژه

گرمای زیاد پوست شما را خشک می‌کند، موجب وز شدن موها می‌شود و به مژه‌ها نیز آسیب می‌زند. اگر از فرمژه‌های حرارتی استفاده می‌کنید یا سشوار داغ را به صورت و موها نزدیک می‌کنید، باید این عادت را کنار بگذارید. گرمای زیاد مژه‌ها را خراب می‌کند و ساختار آن را ضعیف می‌کند.

استفاده از مژه مصنوعی

استفاده از مژه مصنوعی و آسیب مژه

انتهای شب زمانی که می‌خواهید آرایش خود را پاک کرده و مژه‌های مصنوعی را جدا کنید، متوجه می‌شوید همراه با مژه‌های مصنوعی، مژه‌های طبیعی شما نیز جدا می‌شود. بهترین روش این است که مژه‌ها را با شوینده روغن‌دار خیس کنید تا چسب مژه نرم شود. هنگام جدا کردن مژه‌های مصنوعی، مژه‌ها را از وسط به سمت بیرون بکشید تا به مژه‌های طبیعی شما آسیبی نرسد.

رنگ کردن مژه‌ها

رنگ کردن مژه ها و آسیب مژه

این شاید روش خوبی برای پرپشت نشان دادن مژه‌ها باشد اما نباید زیاد این کار را انجام دهید. در بسیاری از رنگ‌ها مواد شیمیایی قوی از جمله p-Phenylenediamine (عنصر موجود در بسیاری از رنگ موهای مشکی و رنگ حنا)، فرمالدئید و عطر وجود دارد. قرار گرفتن مداوم در معرض اینگونه مواد سبب ریزش دائمی مژه و یا بدتر از آن، کور شدن می‌شود. این کار را تنها در موارد خاص انجام دهید.

استفاده از ریمل ضدآب

ریمل ضدآب و آسیب مژه

ریمل ضدآب یکی از محصولاتی است که به سختی پاک می‌شود. وقتی از این ریمل‌ها به طور روزانه استفاده می‌کنید، بر مژه‌های طبیعی فشار وارد می‌کند و هنگام پاک کردن موجب آسیب مژه می‌شود. وقتی پاک‌کننده قوی را روی مژه‌ها می‌کشید، مژه‌ها شکسته و ضعیف می‌شوند. از ریمل‌های حاوی پلیمر انعطاف‌پذیر استفاده کنید که برای پاک شدن تنها به آب گرم نیاز دارد (چگونه ریمل طبیعی درست کنیم؟).

استفاده از ریمل دیگران

آسیب مژه و ریمل استفاده شده دیگران

ممکن است به نظر بی‌عیب و ایراد باشد اما مبادله لوازم آرایش حتی با دوست صمیمی، می‌تواند عواقب سختی داشته باشد. لوازم آرایشی با پوست چرب، لب‌های ترک‌دار و مژه‌های جرم‌دار در تماس است و درنتیجه مبادله لوازم آرایشی کار چندان بهداشتی نیست. به خصوص ریمل محلی برای رشد باکتری‌هاست. مرطوب بودن ریمل و ظرف تاریک آن کمک می‌کند جرم‌ها به سرعت تکثیر پیدا کنند.

منبع rd.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.