اشتباهات بزرگ در تمیز کردن پنجره

نکات مهم در شستشوی پنجره

شستن پنجره ممکن است برایتان کار آزاردهنده ای باشد و مدام دچار اشتباه شوید. بهتر است قبل از اینکه دستمال و اسپری دست بگیرید، موارد زیر را مطالعه کنید تا ببینید اشتباهات رایج در تمیز کردن پنجره چیست.

انتخاب روز آفتابی

شستن پنجره در روز آفتابی و زیر گرمای سوزان موجب می شود آفتاب پیش از آنکه شما دستمال بکشید، ماده شوینده را از روی شیشه خشک کند و این سبب به جا ماندن رگه هایی می شود که به سختی از بین می روند. در عوض روز ابری و خشک را برای این کار انتخاب کنید. اما اگر خورشید بیرون زد و خواستید پنجره ها را تمیز کنید، از پنجره هایی که در قسمت سایه دار خانه قرار گرفته اند، شروع کنید.

ابتدا چارچوب و پایه پنجره را گردگیری نمی کنید

گردگیری نکردن چارچوب پنجره موجب می شود پس از اسپری کردن شوینده، آلودگی ها به صورت گِل درآیند و پنجره را بیشتر کثیف کنند. همیشه قبل از تمیز کردن شیشه ها، ابتدا چارچوب و قاب و پایه پنجره را تمیز کنید.

به اندازه کافی از شوینده استفاده نمی کنید

در استفاده از مواد شوینده صرفه جویی نکنید به خصوص اگر پنجره خیلی کثیف باشد (مواد شوینده را در منزل درست کنید). برای آنکه پنجره به خوبی و به طور کامل تمیز شود، باید به میزان زیاد از اسپری و شوینده استفاده کنید. اگر به میزان کم از شوینده استفاده کنید، رگه های آلودگی روی شیشه می ماند.

از روزنامه برای خشک کردن استفاده می کنید

از قدیم همه برای خشک کردن پنجره از روزنامه استفاده می کرده اند اما این روش درستی نیست. این روش بیشتر موجب کثیفی می شود و نتیجه ای نخواهد داشت. بهتر است از پارچه های میکروفایبر استفاده کنید. این پارچه ها جذب کنندگی زیادی دارند، قابل شستشو هستند و شیشه را براق می کنند.

با تکه های دستمال کاغذی شل و ضعیف خشک می کنید

اگر می خواهید از دستمال کاغذی برای خشک کردن پنجره استفاده کنید، دستمال کاغذی مخصوص انتخاب کنید. هیچ چیز بدتر از این نیست که پنجره را با دستمال کاغذی خشک کنید و تکه های ورقه های دستمال کاغذی بر روی شیشه باقی بماند.

منبع housebeautiful.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.