اشتباهات رایج در استفاده از رژ لب

استفاده نادرست از رژ لب احساس نامطلوبی ایجاد می‌کند

همه خانم‌ها دوست دارند رژ لب خوب بزنند. رنگی که به چهره آنها بیاید و به چهره آنها گرمی بدهد و ظاهر شیک و تر و تمیزی به آنها ببخشد. به خصوص رژ لب برای خانم‌هایی که لب‌های بی‌شکل و بی‌رنگ دارند بسیار اهمیت دارد. گرچه رژ لب احساس فوق‌العاده‌ای به شخص می‌دهد اما اگر خوب استفاده نشود، می‌تواند بر عکس احساس بدی ایجاد کند. به همین منظور لیستی از اشتباهات رایج در استفاده از رژ لب و روش‌هایی برای رفع این اشتباهات ارائه می‌گردد.

میکاپ کردن بر روی لب‌های خشک و پوسته پوسته شده

پوست خشک موجب می‌شود رژ لب اطراف دهان را شکاف و ترک‌دار نشان دهد. از لایه‌بردار یا اسکراب ملایم برای از بین بردن پوست مرده لب استفاده کنید. آن را به اطراف لب هم بزنید. راه‌حل دیگری که می‌توان برای بهتر کردن حالت لب‌ها انجام داد، این است که وقتی بیرون می‌روید از محافظ لب استفاده کنید. محصولاتی که از عسل گرفته شده‌اند لب را در مقابل عوامل خارجی محافظت کرده و مرطوب نگه می‌دارند.

از پرایمر استفاده نمی‌کنید

پرایمر لب از بیرون زدن و خراب شدن رژ لب روی لب‌ها جلوگیری می‌کند. رژ لب زدن بدون استفاده از پرایمر موجب می‌شود رژ لب به بیرون از خط و محوطه لب‌ها منتشر شود و شکل نازیبایی به دهان بدهد.

رژ لب را مستقیم با تیوب آن استفاده می‌کنید

باید دقیق و تمیز رژ لب بزنید و برای اینکار به ابزار مناسب نیاز دارید. ابتدا با استفاده از یک خط لب محدوده اطراف لب را مشخص کنید سپس با رژ لب آن را پر کنید. پیشنهاد می‌شود برای پر کردن لب با رژ لب از برس مخصوص استفاده کنید. با این کار دقت بالاتر می‌رود و لب‌ها یکدست رنگ می‌گیرند.

وسط لب کمتر رژ لب می‌زنید

پررنگ شدن خط لب و رژ لب در اطراف لب‌ها و کمرنگ کردن رژ لب در وسط لب‌ها، یکی از مدهای قدیمی است که باید از آن اجتناب کنید. برای آنکه رژ لب دوام بیشتری داشته باشد، رژ لب را با برس به لب‌ها بزنید سپس با یک دستمال کاغذی آن را به سرتاسر لب‌ها پخش کنید. سپس لایه بعدی رژ لب را بزنید و اگر می‌خواهید رژ لب باز هم بیشتر ماندگاری داشته باشد، لایه سوم نیز بزنید.

استفاده از رژ لب‌های بی‌رنگ

اگر زیاد از رژ لب‌های بی‌رنگ استفاده کنید، خط لب محو خواهد شد. از رژ لب‌هایی که تیره‌تر از رنگ لب‌های شماست، استفاده کنید.

منبع goodhousekeeping.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.