اشتباهات رایج در استفاده از فوندیشن

فوندیشن یکی از پرطرفدارترین محصولات آرایشی است

فوندیشن یکی از پرطرفدارترین محصولات آرایشی است. فوندیشن پوست را بی‌عیب و نقص و جوان‌تر و همچنین شاداب‌تر نشان می‌دهد اما استفاده نادرست از آن تاثیر معکوسی خواهد داشت. بنابراین از انجام این اشتباهات در استفاده از فوندیشن خودداری کنید.

انتخاب فوندیشن نامناسب

پیش از خرید فوندیشن ابتدا باید بدانید چه نوع فوندیشن مناسب پوست شماست (اگر می‌خواهید نوع پوست خود را بشناسید، این مطلب را مطالعه کنید). اگر پوست چربی دارید، از فوندیشن‌های غیر جذبی (مسدودکننده حفره‌ها) استفاده کنید. اگر پوست حساسی دارید، به دنبال محصولاتی با مواد معدنی باشید که بدون رنگ، عطر و مواد نگهدارنده باشند تا پوست شما را تحریک نکند. اگر پوست خشکی دارید، از فوندیشن‌های مرطوب و کرمی استفاده کنید که به پوست آبرسانی انجام می‌دهند.

استفاده از فوندیشن رنگ مناسب

انتخاب رنگی که با پوست هماهنگی ندارد

فوندیشن‌های بسیار روشن صورت را رنگ پریده و حتی مریض نشان می‌دهند، در حالی که فوندیشن‌های بسیار تیره هم صورت را زیاد برنزه می‌کنند و بسیار جلب توجه می‌کند. از خرید فوندیشنی که رنگ آن با پوست شما همخوانی ندارد بپرهیزید، بدین صورت که فوندیشن را ابتدا بر روی چانه، بینی و گونه‌ها تست کنید، نه پشت دست یا مچ که ممکن است رنگ آن با رنگ صورتتان متفاوت باشد. رنگ فوندیشن مناسب رنگی است که روی پوست ناپدید شود. سپس آن را در نور بیرون هم نگاه کنید تا ببینید بیرون از نور زیاد داخل فروشگاه به چه صورت است. اگر هنوز هم رنگ آن نامرئی است، یعنی فوندیشن مناسب خود را پیدا کرده‌اید.

زیرسازی انجام نمی‌دهید

گاهی که عجله دارید ممکن است از زیرسازی صرف‌نظر کنید. اما همین زیرسازی نقش مهمی در دوام و زیبایی آرایش بر روی پوست دارد. اگر نگران بدحالت شدن فوندیشن روی پوست هستید، از زیرساز یا پرایمرهای سیلیکونی استفاده کنید.

آرایش روی صورت ننشسته

علاوه بر زیرسازی، عامل مهم دیگر در دوام آرایش، نشستن آرایش روی صورت است. یکی از سریع‌ترین روش‌های برای این کار، استفاده از اسپری تثبیت‌کننده آرایش است.

استفاده از فوندیشن با برس

قبل از آنکه مرطوب‌کننده روی پوست خشک شود، فوندیشن می‌زنید

ابتدا بگذارید مرطوب‌کننده (اسپری تثبیت‌کننده و زیرسازی) جذب پوست شوند، سپس فوندیشن بزنید. در غیر این صورت پوست ناصاف خواهد شد.

استفاده بیش از حد از فوندیشن

صاف و شفاف شدن پوست بسیار شگفت‌انگیز است، اما زیاده‌روی کردن در استفاده از فوندیشن و قرار دادن لایه‌های مختلف فوندیشن روی صورت نیز راه حل درستی نیست. در چنین حالتی به جای زیباتر شدن پوست، آن را مصنوعی نشان می‌دهد. اگر می‌خواهید لکه و زخم‌ها را بپوشانید، ابتدا محل آن را شسته و دستمال مرطوب بزنید، سپس داروهایی برای درمان موضعی روی آن بزنید، سپس با مرطوب‌کننده آن را صاف کنید. می‌توانید بر روی محل زخم یا لک کمی کانسیلر بزنید.

فوندیشن را با انگشت به پوست می‌زنید

فوندیشن زدن با انگشتان موجب ناصاف شدن و بی‌رنگ شدن فوندیشن روی صورت می‌شود. از طرف دیگر لمس کردن پوست صورت به وسیله انگشتان دست به طور مداوم می‌تواند بسیار مضر باشد. به جای آن از اسفنج‌های آرایشی مرطوب یا برس فوندیشن استفاده کنید. استفاده از اسفنج مرطوب موجب می‌شود هر بار میزان کمتری فوندیشن استفاده کنید. اگر از برس فوندیشن استفاده می‌کنید، برس را با حرکات دورانی روی پوست بزنید. برای یکدست شدن رنگ صورت آن را به کل صورت از جمله لب‌ها، زیر چشم و دور بینی بزنید.

استفاده از فوندیشن در انواع رنگها

به گردن فوندیشن نمی‌زنید

اگر به کل صورت فوندیشن می‌زنید، حواستان باشد که به گردن هم بزنید حتی اگر رنگ آن از صورتتان روشن‌تر باشد. برای گردن نیز همانطور که گفته شد از اسفنج مرطوب یا برس فوندیشن استفاده کنید تا پوست صورت و گردن یکدست و صاف شود.

استفاده از فوندیشنی که سن را بالا می‌برد

یکی از دلایل اصلی خانم‌ها در استفاده از فوندیشن، جوان‌تر شدن چهره‌شان است. اما انتخاب یک فوندیشن اشتباه می‌تواند سن را بیشتر نشان دهد. فوندیشن‌های پودری صورت را ترک ترک و خشک می‌کند. این نوع فوندیشن‌ها انتخاب خوبی برای هیچ کس نیستند. اما فوندیشن‌های کرمی به نظر انتخاب‌های بهتری می‌آیند زیرا پوست را صاف می‌کنند و پوشش‌دهی خوبی دارند اما با توجه به رنگدانه‌های زیادی که دارد، می‌تواند پس از آنکه پوست رطوبت آن را جذب کرد، حالت پوسته پوسته و ترک روی پوست ایجاد کند. در نهایت بهترین انتخاب به منظور جوان‌سازی پوست، فوندیشن‌های مایع آبرسان و اطلسی است. فوندیشن‌هایی که دارای گلیسیرین مرطوب‌کننده یا اسید هیلارونیک هستند، صورت را چاق و نرم نشان می‌دهد.

کانسیلر زدن قبل از استفاده از فوندیشن

اگر ابتدا از کانسیلر زیر چشم استفاده کنید ممکن است بیش از حد لزوم فوندیشن مصرف کند. در عوض پس از استفاده از فوندیشن، از قلم‌موهای کوچک استفاده کنید و کانسیلر سبک زیر چشم‌ها بزنید. سپس آنها را مخلوط کنید.

منبع goodhousekeeping.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.