۱۳ اشتباه رایج در استفاده از لوازم آشپزخانه

از لوازم آشپزخانه درست استفاده کنید

برای استفاده بهتر از لوازم آشپزخانه مانند ماشین ظرفشویی، مایکروویو و … از اشتباهاتی که در ادامه گفته می‌شود، بپرهیزید.

قرار دادن ظرف مربعی در مایکروویو

لوازم آشپزخانه و مایکرویو

گوشه‌های ظروف مربع مستطیلی اغلب بیشتر از سایر قسمت‌ها انرژی جذب می‌کنند، از این رو غذایی که در گوشه‌های این ظروف قرار گرفته‌اند، بیشتر گرم می‌شوند. ظروف گرد کمک می‌کند همه غذا به طور یکنواختی گرم شود.

مواد را با هر اندازه و شکلی داخل مخلوط‌کن می‌اندازید

مخلوط‌کن و لوازم آشپزخانه

یکی از دلایلی که سبب می‌شود مخلوط‌کن هر چند دقیقه خاموش شود، تفاوت شکل و اندازه موادی است که داخل آن می‌اندازید. ابتدا با مایعات یا ماست شروع کنید سپس مواد را از کوچکترین تا بزرگترین داخل مخلوط‌کن بریزید، مواد سخت‌تر مانند یخ را برای لایه آخر بگذارید. مایعات کمک می‌کنند تیغه‌های مخلوط‌کن بدون مزاحمت مواد سخت، به راحتی حرکت کنند.

هیچوقت تنظیمات تستر را تغییر نمی‌دهید

تستر و لوازم آشپزخانه

نوع نان که در تستر قرار می‌دهید، تعیین‌کننده میزان گرمایی است که باید برای تستر تنظیم کنید. نان‌های شیرین و سفید سریع‌تر گرم می‌شوند، اما نان‌های سنگین‌تری مانند نان‌های چاودار زمان بیشتری برای گرم شدن لازم دارند. حتی تکه‌های نانی که از یک نوع هستند ممکن است پس از چند روز نیاز به تنظیمات مختلف داشته باشند. اگر نان اول که در تستر قرار دادید شروع به خشک شدن کرد، تکه‌های بعدی نان را باید با حرارت کمتری گرم کنید و مدت زمان زیادی برای تست آن صرف نکنید (اشتباهات رایج در تمیز کردن لوازم برقی).

موقع کبابی کردن درب فر را می‌بندید

باز کردن درب فر و لوازم آشپزخانه

وقتی درب فر را موقع کباب پز کردن می‌بندید، سبب ایجاد بخار و گرما می‌شود، وقتی اجازه دهید بخار آن خارج شود کمک می‌کند تا غذا خوب پخته شود و بیرون آمدن گرما نیز کمک می‌کند تا گرما در بالای ظرف متمرکز بماند.

قبل از استفاده از مایکرویو، روی غذا نمک می‌پاشید

نمک و لوازم آشپزخانه

انرژی مایکرویو جذب نمک می‌شود، بنابراین نمک روی غذا موجب گرمای بیشتر لایه رویی غذا می‌شود و آن را خشک می‌کند. بعد از گرم کردن به غذا نمک بزنید یا آن را با غذا مخلوط کنید تا غذا خشک نشود.

غذای داخل آرام‌پز را مدام چک می‌کنید

آرام‌پز و لوازم آشپزخانه

باز کردن در آرام‌پز موجب می‌شود گرمای آن خارج شده و زمان پخت به هم بریزد. بنابراین سعی کنید تا یک ساعت پس از شروع کار آرام‌پز از سر زدن به غذا و هم زدن آن جلوگیری کنید. همین که ظرف شما نصف تا سه چهارم شده باشد، احتمالا غذای شما پخته است.

مخلوط‌کن و غذاساز را به جای هم استفاده می‌کنید

مخلوط‌کن و غذاساز و لوازم آشپزخانه

مخلوط‌کن تیغه‌های کند اما موتور پرقدرتی دارد اما غذاساز تیغه‌های تیز اما موتور ضعیف‌تری دارد. از مخلوط‌کن برای درست کردن چیزهایی که باید نرم شوند و غلظت یکسان داشته باشند مانند اسموتی، نوشیدنی و سوپ‌های خامه‌ای استفاده کنید. اما برای مواد سفت‌تر مانند آجیل و سیر، از غذاساز استفاده کنید. غذاساز گزینه مناسبی برای سس پستو است.

بشقاب‌ها را به طور منظم در ماشین ظرفشویی نمی‌چینید

ماشین ظرفشویی و لوازم آشپزخانه

مطالعه‌ای در دانشگاه بیرمنگام نشان داده است که بهترین جای ماشین ظرفشویی بستگی به نوع آلودگی بشقاب شما دارد. قوی‌ترین اسپری آب در مرکز ماشین ظرفشویی است که برای لکه‌های مربوط به مواد کربوهیدراتی چون سیب زمینی و گوجه فرنگی مناسب‌تر است. از سوی دیگر، بالاترین غلظت شوینده‌ها در گوشه‌هاست که مانند آبشار پایین می‌ریزد و برای لکه‌های مربوط به مواد پروتئینی چون تخم مرغ مناسب‌تر است و نیاز به زمان بیشتری برای آبکشی دارد (بایدها و نبایدهای استفاده از ماشین ظرفشویی).

میکسر رومیزی را تنظیم نمی‌کنید

میکسر و لوازم آشپزخانه

میکسرهای رومیزی در ارتفاع مناسب ساخته می‌شود اما در حین باز کردن یا پس از استفاده معمول از آن، ممکن است پره‌های آن خیلی بالاتر قرار بگیرد. باید به اندازه ضخامت دو ورق کاغذ بین پره‌ها و زیر کاسه فاصله باشد. اگر میکسر شما تنظیم نیست، سر آن را بالا گرفته و پیچ روی گردن آن را به سمت چپ بپیچانید تا پره‌ها بالا بروند یا برای پایین آوردن آنها، پیچ را به سمت راست بپیچانید.

باز کردن فاضلاب آشپزخانه با آب داغ

فاضلاب و لوازم آشپزخانه

باز شدن فاضلاب آنقدر که فکر می‌کنید سخت نیست. آب داغ در سینک می‌تواند تا ۱۲۰ درجه فارنهایت حرارت داشته باشد. آب گرم می‌تواند سبب شود مواد غذایی داخل فاضلاب ذوب شده و به خمیر سفتی تبدیل شود. همین سبب مسدود شدن فاضلاب آشپزخانه می‌شود. وقتی غذا را از روی بشقاب آب می‌کشید و داخل فاضلاب می‌ریزید، از آب سرد استفاده کنید. اما هنگام شستن ظرف‌ها از آب داغ استفاده کنید (راه‌های از بین بردن بوی بد آشپزخانه).

چاقو را به روش اشتباه دست می‌گیرید

چاقو و لوازم آشپزخانه

اگر ندانید چاقوهای تیز آشپزخانه را چطور بدست بگیرید، استفاده از آن ترسناک خواهد شد. بسیاری از افراد دست خود را دور دسته چاقو می‌پیچیند. شما باید شست و انگشت اشاره خود را روی دو طرف تیغه نگه دارید. این کمک می‌کند برش‌های دقیق‌تری داشته باشید.

اسپاگتی را درست اندازه‌گیری نمی‌کنید

کفگیر اسپاگتی و لوازم آشپزخانه

یکی از دلایل مهم سوراخ میان کفگیر اسپاگتی نه آبکشی بلکه اندازه‌گیری اسپاگتی است. این را می‌توانید برای فتوچینی و نودل نیز استفاده کنید(چرا داخل قاشق اسپاگتی سوراخ است؟).

از کشوی فر به عنوان انباری استفاده می‌کنید

کشوی فر و لوازم آشپزخانه

کارکرد کشوی زیر فر برای نگهداری قابلمه و ماهی تابه‌ها نیست. قابلمه و تابه‌ها را در کابینت قرار دهید. این کشوها به عنوان منقل استفاده می‌شوند.

منبع rd.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.