هرآنچه باید درباره اکستنشن مژه بدانید

پرسش و پاسخ‌هایی در خصوص اکستنشن مژه

بیشتر خانم‌ها وقت کافی ندارند که هر روز مژه مصنوعی استفاده کنند، از این رو اکستنشن مژه این روزها بسیار محبوبیت پیدا کرده است. اگر می‌خواهید اطلاعاتی بیشتری در خصوص اکستنشن مژه بدست بیاورید، با ما همراه باشید.

رایج‌ترین نوع اکستنشن مژه چیست؟

سه نوع اکستنشن مژه وجود دارد: مصنوعی، ابریشمی، جنس سمور. اندازه مژه‌ها از ۶ میلی‌متر تا ۱۷ میلی‌متر متغیر است. پس از آنکه جنس و اندازه مژه انتخاب شد، با استفاده از چسب مخصوص نیمه دائمی که نه به چشم حساسیت می‌دهد و نه به مژه طبیعی‌تان آسیبی می‌زند، مژه‌ها کار گذاشته می‌شوند. از آنجا که امکان هرگونه حساسیت به چسب وجود دارد، چسب‌های مختلفی از جهت حساسیت تولید شده است.

اکستنشن مژه چقدر زمان می‌برد؟

اکستنشن کامل مژه حدود دو ساعت زمان می‌برد و اگر سه تا چهار هفته یکبار برای ترمیم مراجعه کنید، حدود یک سال دوام خواهد داشت. اکستنشن نیمه به نظر هم به‌صرفه‌تر است و هم زیباتر. این اکستنشن برای ضخیم‌تر یا پرپشت کردن مژه‌ها استفاده می‌شود و زیبایی دو چندان به چهره می‌بخشد (روش‌هایی برای مراقبت و تقویت مژه).

مدل مژه هر کس متفاوت است و بر اساس نوع مژه طبیعی خودتان مژه‌هایی با ضخامت و بلندای مشخصی برایتان استفاده می‌شود (در عین حال که مژه‌های طبیعی‌تان سالم باقی خواهد ماند). برای مثال اگر مژه‌های شما کوتاه و نازک است، بهتر است با اکستنشن نیمه شروع کنید (۵۰ تا ۶۰ درصد از مژه‌های بالایی کار گذاشته می‌شود). بدین صورت اضافه کردن مژه‌ها آسانتر خواهد بود تا اینکه بخواهید آنها را کم کنید.

مژه بلند و اکستنشن مژه
اکستنشن کامل مژه حدود دو ساعت زمان می‌برد و اگر سه تا چهار هفته یکبار برای ترمیم مراجعه کنید، حدود یک سال دوام خواهد داشت

اگر چسب وارد چشم شود، چه اتفاقی می‌افتد؟

از آنجا که در طول اکستنشن چشم‌های شما بسته است، بعید است چسب وارد چشم‌ها شود. اما برای اطمینان قبل از هر عملی ابتدا اطمینان حاصل کنید که چسبی که به کار می‌رود هیچگونه حساسیتی ایجاد نمی‌کند. در عین حال باید تفاوت بین واکنش آلرژیک و عفونت را بدانید. اگر کار اکستنشن را پیش متخصص انجام دهید بعید است عفونتی ایجاد شود. حساسیت به چسب نیز فقط یک حساسیت است، به این معنا نیست که چسب خراب بوده است.

آیا کور خواهید شد؟

نه. تکنسین آموزش دیده و حرفه‌ای چسب و مژه‌ها را طوری کار می‌گذارد که هیچگونه آسیبی وارد نمی‌شود. در طول کار چشم‌های شما بسته است. هر چقدر هم حساسیت چشم شما شدید باشد اما کور نخواهید شد. در بدترین حالت نیاز به مراجعه نزد چشم پزشک پیدا می‌کنید تا قطره چشمی برای حساسیت چشم دریافت کنید.

وقتی گریه می‌کنید، چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر سوزش یا ناراحتی در طول عمل اکستنشن احساس کنید، خود به خود از چشم‌ها اشک می‌ریزد، این یک علامت هشدار است و باید آن را به تکنسین اطلاع دهید. شاید لازم باشد تکنسین چسب را عوض کند. اکستنشن مژه فرآیندی بدون درد و آسیب است.

فواید و مضرات استفاده از مژه سموری چیست؟

افراد سلیقه‌های مختلفی دارند، برخی دوست دارند مژه‌ها جلوه دو چندان داشته باشد و برخی دوست دارند طبیعی باشد. جنبه مثبت اکستنشن سموری این است که ظاهر پر مانند دارد و سبک‌تر است، به همین خاطر فشار کمتری بر روی مژه‌های شما وارد می‌کند. اما از طرفی این مژه‌ها قیمت بالاتری نسبت به انواع دیگر دارد.

چند وقت یکبار باید برای ترمیم اقدام کرد؟

معمولا این مژه‌ها باید پس از ۶ تا ۸ هفته که چرخه رشد طبیعی مژه‌هاست، مجدد ترمیم شوند. اما از آنجا که زمان رشد مژه‌ها در افراد مختلف، متفاوت است، به آنها گفته می‌شود هر ۳ تا ۴ هفته یکبار مراجعه کنند.

آیا مژه‌های اکستنشن شده پس از مدت مشخصی می‌افتند؟

از آنجا که هر یک از مژه‌های اکستنشن شده به مژه‌های طبیعی متصل شده‌اند، پس از رشد مژه طبیعی خود به خود می‌افتند. به همین خاطر بایستی ۳ تا ۴ هفته یکبار برای ترمیم اقدام کرد.

تکنسین‌های بی‌تجربه معمولا یک مژه مصنوعی را روی سه تا چهار مژه طبیعی کار می‌گذارند، در این حالت مژه‌ها به صورت دسته‌ای دیده می‌شوند و مژه‌های طبیعی پس از مدتی شکسته می‌شوند یا می‌افتند. همچنین اگر خودتان بخواهید مژه‌ها را بیرون بیاورید، خواهد افتاد که اکیدا توصیه می‌شود این کار را خودتان انجام ندهید. اگر این مشکلات ایجاد نشود، مژه‌ها ثابت باقی می‌مانند.

آیا می‌توان شنا کرد یا دوش گرفت؟ آیا باید از استفاده از محصولات آرایشی خاصی پرهیز کرد؟

۱۲ تا ۲۴ ساعت پس از انجام اکستنشن از تماس با آب بپرهیزید. آب موجب می‌شود قبل از آنکه چسب خوب تثبیت شود، شل شده و مژه‌ها بیفتد. مراقبت‌های دیگر بستگی به چسبی دارد که استفاده کرده‌اید. برای اطمینان اگر از چسب مخصوص چشم حساس استفاده کرده‌اید، بهتر است محصولات آرایشی که روغن دارد یا پاک‌کننده آرایشی در اطراف چشم استفاده نکنید. از استفاده از ریمل ضدآب روی مژه‌های اکستنشن بپرهیزید فرقی ندارد چه نوع چسبی استفاده کرده‌اید، زیرا پاک کردن ریمل سخت خواهد بود و ممکن است به مژه‌ها فشار بیاورد (چگونه ریمل طبیعی درست کنیم؟).

ریمل زدن و اکستنشن مژه
اگر می‌خواهید روی مژه‌های اکستنشن شده ریمل بزنید، فقط روی نوک مژه‌ها و به آرامی ریمل بزنید

آیا می‌توان از ریمل استفاده کرد؟

اگر می‌خواهید روی مژه‌های اکستنشن شده ریمل بزنید، فقط روی نوک مژه‌ها و به آرامی ریمل بزنید. ریمل زدن به ریشه مژه‌ها سبب می‌شود مژه‌ها حالت چسبنده پیدا کنند.

آیا مژه‌های طبیعی آسیب خواهند دید؟

مردم به اشتباه گمان می‌کنند اکستنشن مژه، مژه‌های طبیعی را خراب می‌کنند. اما اینطور نیست. اگر اکستنشن به درستی انجام شود، سلامت مژه‌ها به خطر نخواهد افتاد. چشم‌ها را نمالید، نکشید و مژه‌ها را نکنید زیرا در غیر این صورت به مژه‌های طبیعی آسیب وارد می‌شود. اگر مژه‌ها خوب کار گذاشته شده باشند و هر یک جداگانه روی یک مژه متصل شده باشد، نخواهد افتاد (۴ دلیل عمده خارش چشم و نحوه درمان آن).

چطور آرایشگاه یا تکنسین خوب پیدا کنید؟

به دلیل حساس بودن مژه‌ها و اطراف آن، بایستی تکنسینی را برای این کار انتخاب کنید که برای این کار آموزش دیده و گواهی گرفته است. افراد حرفه‌ای محصولات حرفه‌ای به کار می‌برند و اکستنشن را به گونه‌ای انجام می‌دهند که هیچ آسیبی به مژه‌های طبیعی و از آن مهمتر چشم‌ها وارد نشود.

تحقیق کنید که تکنسین چه مدت است این کار را انجام می‌دهد و تصاویر قبل و بعد از کارش را ببینید و حتما مطمئن شوید که گواهی و مدرک انجام این کار را داشته باشد.

منبع huffingtonpost.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.