درباره ورزش کراس فیت چه می دانید؟

در ورزش کراس فیت از نوشیدن آب غافل نشوید

اسم کراس فیت را این روزها زیاد می شنویم. تا به حال فکر کرده اید که به باشگاه کراس فیت بروید اما دقیقا ندانید که چه چیز در انتظارتان خواهد بود؟ آنچه باید در مورد کراس فیت یا ” ورزش تمرین کردن ” بدانید :

کراس فیت چیست؟

” حرکات عملکردی متنوع با شدت بالا ”. کراس فیت شامل دامنه ای از حرکات ژیمناستیک، دو، وزنه برداری، قایق رانی و ورزش های دیگر است. حرکاتی که با متغیرهای قابل اندازه گیری تعریف شده اند و روی تخته ی بزرگی در باشگاه نوشته می شوند تا همه هدف های تمرینی خود را دنبال کنند.

چه لباسی مناسب تمرین کراس فیت است؟

مهم ترین پارامتر، راحتی لباس و دست و پا گیر نبودن آن ها است. در طول تمرین مقدار زیادی عرق خواهید کرد و تمرینات چالش برانگیزی انجام می دهید. پس مطمئن شوید که کفش هایتان مناسب است و شلوار تان دامنه ی حرکت تان را کم نمی کند. حوله شخصی را فراموش نکنید.

در تمرینات چه چیز همراه خود داشته باشید؟

در باشگاه های کراس فیت هم مانند بقیه باشگاه ها تقریبا هر آنچه نیاز دارید را برای شما فراهم می کنند و چندان نیازی به بردن چیزی با خود ندارید. مهم ترین نکته قبل، در حین و بعد از ورزش آب رسانی به بدن است. پس قمقمه یا بطری خود را همراه داشته باشید. کراس فیت به این خاصیت خود که همه ی افراد با هر توانایی بدنی را به چالش می کشد می بالد. این یعنی مقدار زیادی عرق خواهید کرد و حوله حسابی به کارتان می آید. همچنین اگر نمی خواهید حجم عضلاتتان از دست برود همراه داشتن شیک پروتئین فکر خوبی است.

آیا مربیان به شدت سخت گیر هستند؟

کراس فیت
کراس فیت ورزشی چالش برانگیز می باشد

مربی خود را با شرایط و آمادگی افراد وفق می دهد. روح این ورزش این طور است که کراس فیت کاران حرفه ای تر و اعضای قدیمی تر می خواهند که مربی با آن ها سفت و سخت تمرین کند، اما این به این معنی نیست که با شما هم همین برخورد خواهد شد. تمرینات گروهی کراس فیت یعنی همه ی اعضا باید بقیه را برای تمام کردن تمرین ها هل بدهند و تشویق کنند.

جلسه ی اول چطوری است؟

جلسه ی اول و همه ی جلسات بعد از آن عموما این گونه است که کلاس با ۱۵ دقیقه گرم کردن شروع می شود. ۲۰ دقیقه هر تمرینی که قرار است آن روز انجام دهید ( وزنه، پارو، ژیمناستیک و …) سپس ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ورزش هوازی و ۱۰ دقیقه آخر هم برای کشش و سرد کردن. کلاس با یک ۱و۲و۳ بلند که همه آن را می گویند شروع می شود و همه با هم ورزش را شروع می کنند.

جمع آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.