۴ کاری که افراد موفق انجام نمی دهند

اگر به دنبال موفقیت هستید، از انجام این کارها خودداری کنید

موفق بودن بیشتر از آنکه مربوط به کارهایی باشد که انجام می دهید مربوط به کارهایی است که انجام نمی دهید. در حالی که بیشتر افراد این را نمی دانند. در شرایطی که بقیه افراد لیستی از کارهایی که می خواهند انجام بدهند را تهیه می کنند، من از شما می خواهم که بنشینید و فکر کنید که چه کاری در زندگی هست که نیازی ندارم انجام دهم؟

منظور از موفقیت تنها پولدار بودن نیست بلکه موفقیت یعنی شادمانه زندگی کردن. افراد زیادی را می شناسم که از لحاظ پولی موفق هستند اما واقعا احساس بدبختی می کنند. آنها شاد نیستند، از زندگی شان متنفرند، از همه چیز متنفرند. برای من موفقیت بیش از هر چیز مرتبط است با شاد بودن. پس از آنکه لیستی از کارهایی که نمی خواهید در زندگی انجام دهید را تهیه کردید، تعریف خود را از موفقیت مشخص کنید. چه چیز شما را خوشحال می کند؟ چه چیز کنترل بیشتری بر زندگی به شما می بخشد؟ و لازم است انجام چه کارهایی را متوقف کنید تا به آنچه می خواهید برسید؟

دست از شکایت و سرزنش دیگران بردارید

دنیا پر از افرادی است که دنبال راهی می گردند تا خود را قربانی نشان دهند. آنها دنبال راهی هستند تا از شخصی، چیزی یا موقعیتی که در زندگی شان رخ داده شکایت کنند. اگر بخواهیم صادق باشیم، گاهی آنها حق دارند. بعضی مواقع زندگی عادلانه نیست. اما مدام شکایت کردن و حرف زدن درباره اینکه چقدر همه چیز بد است، هیچ چیز را عوض نمی کند. شما نسبت به موقعیتی که در آن قرار دارید مسئولید چه انتخاب خودتان بوده یا در آن نقشی نداشته اید. پس به دنبال راهی باشید تا از این موقعیت خارج شوید.

بیکار ننشینید

اغلب افراد بی حرکتند. می نشینند و هیچ حرکتی انجام نمی دهند. فعالیت و حرکت خلاقیت ایجاد می کند اما تنبلی انسان را ضعیف می کند. اغلب افراد هر جایی می روند می گویند: خب حالا چیکار کنیم؟ اما باید در هر لحظه کاری انجام داد و بیکار ننشست.

نگذارید حواستان پرت شود

فعال باشید اما بدانید چه کار دارید می کنید. بعضی افراد فکر می کنند همینکه خود را مشغول کارهای مختلف کنند یعنی به هدف رسیده اند. همه چیز حواس آنها را پرت می کند و تنها ۵ دقیقه می توانند روی هر کاری تمرکز کنند. زیرا مقصد مشخصی ندارند. افراد موفق می دانند که مقصد نهایی چیست. آنچه مهم است و باید بدانید این است که الان کجا قرار دارید. پس وقتی برای روز یا هفته خود برنامه ریزی می کنید یادتان نرود که مقصد نهایی که می خواهید به سمتش بروید کجاست؟

دنیا را جدی نگیرید

خودتان را خیلی جدی نگیرید زیرا دیگران هم خیلی جدی نیستند. واقعیت این است که همه ما برای مدت کوتاهی در این دنیا زندگی می کنیم. قبرستان های دنیا پر از آدم هایی است که دیگر قابل برگشت نیستند. ما نیاز به تعیین هدف در زندگی داریم، از این رو هر روز بهتر می شویم اما دنیا حول ما نمی چرخد. پست، مقام و تاثیرگذار بودن بشر در این دنیا موقتی است.

شما باید زندگی را جدی بگیرید، برای آن بجنگید و بیشترین تلاش خود را انجام دهید. اما یادتان باشد، در بیشتر مواقع بزرگترین دشمن موفقیت، موفقیت است. زیرا بیشتر از آنچه واقعا هستید خود را بزرگ و توانمند تصور می کنید.

و در نهایت ، پا پس نکشید. این را هم به لیست بالا اضافه کنید . این موارد را به لیست اهداف امسالتان اضافه کنید و مطمئن باشید که موفق خواهید شد.

منبع success.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.