چطور ترافیک وبسایت را با استفاده از شبکه­‌های اجتماعی بالا ببریم؟

پس از انتشار پست جدید، آن پست را در شبکه­‌های اجتماعی منتشر کنید

بسیاری از وب سایت­‌ها، به دنبال راهی برای افزایش مخاطبان خود هستند. یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش ترافیک وبسایت، استفاده از شبکه‌­های اجتماعی است. با اشتراک­‌گذاری مطالب، بازدید وبسایت خود را افزایش دهید.

بدون شک یکی از مهمترین تأثیراتی که شبکه­‌های اجتماعی بر روی سئو وبسایت شما می­‌گذارد، این است که شما می­‌توانید به راحتی در شبکه اجتماعی، وبسایت خود را تبلیغ کنید و با جذب کاربر باعث شوید تا وبسایت شما در لیست موتورهای جستجو بالا بیاید. شبکه­‌های اجتماعی با دو نوع حساب کاربری کار می­‌کنند (حساب کاربری تجاری و شخصی) که هر کدام به نحوی روی سئو وبسایت تأثیر دارد.

پس از انتشار پست جدید، آن پست را در شبکه­‌های اجتماعی منتشر کنید. بنابراین با هر کلیک، بازدید پست افزایش می­‌یابد. هر چقدر که اشتراک­‌گذاری مطالب افزایش یابد، احتمال کلیک روی آن نیز افزایش می‌­یابد.

چند ترفند برای دریافت ترافیک بیشتر وبسایت از طریق شبکه­‌های اجتماعی

افزایش ترافیک وبسایت از طریق شبکه های اجتماعی

احتمالا اولین سؤال که ذهن شما را درگیر می­‌کند این است که، چگونه می­‌توانم ترافیک وب سایت را از طریق شبکه­‌های اجتماعی افزایش دهم؟

ایجاد پروفایل در شبکه اجتماعی

پروفایل شما نقش مهمی در افزایش ترافیک وبسایت دارد. مطمئن شوید که بهترین پروفایل را برای سایت خود ایجاد می­‌کنید، زیرا این اولین چیزی است که بیشتر افراد هنگام کلیک روی هر صفحه از شبکه اجتماعی دنبال می­‌کنند.

نباید در اشتراک گذاشتن مطالب تکراری زیاده­‌روی کرد، درست است که این استراتژی به کلیک­‌های بیشتر منجر می­‌شود، اما مخاطبین در دفعات بعد مطالب شما را دنبال نخواهند کرد، چرا که از مطالب قدیمی خسته شده‌­اند.

اطمینان حاصل کنید که آدرس سایت شما قابل مشاهده است

اطمینان حاصل کنید که آدرس وبسایت یا آدرس اینترنتی سایت شما در بخش‌­های پروفایل، قابل مشاهده است. با این ترفند، مخاطبین خود را به وبسایت ارجاع می‌­دهید.

پست­‌های خود را به اشتراک بگذارید

هر بار که یک پست منتشر می‌­کنید، آن را در صفحه وبسایت به اشتراک بگذارید. این امر به سئو وبسایت و مشاهده پست‌­های شما کمک می‌­کند.

فراموش نکنید که همه پست­‌های خود را ردیابی کنید تا ببینید کدام یک از پست­‌ها به بهترین روش، مورد بازدید واقع شده است.

با مخاطبتان گفتگو کنید

در شبکه­‌های اجتماعی از مخاطبین خود سوال بپرسید و با پاسخ دادن، آنها را به سایت خود ارجاع دهید. طرح سوال و پاسخ، باعث روح بخشیدن به فضای شبکه اجتماعی شده و به مراتب موجب افزایش ترافیک وبسایت خواهد شد.

به اشتراک گذاری و افزایش ترافیک وبسایت

آیا به اشتراک گذاری مطالب بیش از یک بار خوب است؟

زمانی که صحبت از انشار محتوا در شبکه­‌های اجتماعی می­‌شود، هدف تنها کیفیت نیست چرا که کمیت نیز، اهمیت دارد. محتوای بیشتر، نتایج بهتری در پی خواهد داشت. این یک ترفند خوب برای درگیر کردن مخاطبان خود با محتوای شماست. برای لینک کردن مطالب خود، از برچسب، هشتگ و یا کلمات کلیدی استفاده کنید. در اینستاگرام با استفاده از هشتگ، به راحتی می­‌توانید این ایده را پیاده کنید.

اگر بازاریابی محتوایی به اندازه کافی خوب باشد، این افراد تشویق می­‌شوند تا مجددا از سایت شما بازدید کنند و در نتیجه جدیدترین محتوای تولیدی شما را اصطلاحاً مصرف کنند. حتی ممکن است تمایل پیدا کنند تا شما را در شبکه‌­های اجتماعی دنبال کنند که این امر هم می­‌تواند در آینده وقتی محتوایی منتشر می­‌کنید، منجر به افزایش ترافیک وب سایت­تان شود.

این که یک محتوا قدیمی باشد باعث نمی­‌شود که ارزش به اشتراک گذاشتن را نداشته باشد.

به لطف ابزارهایی مثل Buffer می‌­توانید مطالب قدیمی را بارها و بارها منتشر کنید تا پوشش لازم را به دست آورند.

چگونه محتوای خود را بیش از یک بار به اشتراک بگذارید؟

برای شروع به اشتراک‌­گذاری مطالب خود در شبکه‌­های اجتماعی بیش از یک بار، باید یک برنامه ساده تهیه کنید که پست­‌ها را برای چند مرتبه در هر شبکه ارائه دهد.

محتوای خود را برای هر شبکه بهینه کنید

از محتوای بهینه شده و باارزش استفاده کنید. محتوای خود را طوری بنویسید که مخاطب ترغیب شود آن را دنبال کند. از تصاویر، گیف و ویدیو غافل نشوید، چرا که از اهمیت بالایی برخوردار است. باعث جذب مخاطب شده و نتیجه آن کلیک­‌های بیشتر خواهد بود.

بر صفحه خود نظارت کنید

نظارت بر صفحه مهم است تا اطمینان حاصل کنید که تغییرات ایجاد شده در شبکه اجتماعی، واقعاً مؤثر است. یک ساعت از روز یا شب را برای بررسی نتایج پست‌­های منتشر شده، اختصاص دهید و به تجزیه و تحلیل بپردازید.

از انتخاب بستر مناسب گرفته تا استراتژی­‌های بازاریابی که باید دنبال شود، همه چیز باید با فاکتورهای زیر سازگار باشد:

  • نوع برند شما
  • مشخصات جمعیتی مخاطبان مورد نظر شما
  • آگاهی از نیازها و ترجیحات آنها
  • ایجاد راهکارهایی برای ارائه دقیق همان چیزی که آنها می­‌خواهند و سایر موارد
  • درگیر کردن مخاطبین و ارائه مطالب مفید و مرتبط با آنها
  • برگزاری نظرسنجی ، طرح سؤال و ارتباط با مخاطب
  • در نتیجه بازخورد ، تحلیل و تنظیم استراتژی بازاریابی خود را دریافت کنید.
  • افزایش حفظ مشتری و وفاداری به برند. با استفاده از شبکه­‌های اجتماعی، به راحتی می­‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد مخاطب مورد نظر خود کسب کنید و مخاطبان نیز شما را بهتر می­‌شناسند.

شبکه‌­های اجتماعی روشی بسیار محبوب برای هدایت و درگیر شدن با مخاطبان است. تحقیقات نشان می‌­دهد که بیش از ۹۲٪ صاحبان وبسایت و مشاغل، استفاده از شبکه‌­های اجتماعی برای بازاریابی محتوا را، بااهمیت می‌­دانند. چرا که شبکه­‌های اجتماعی می­‌توانند در ایجاد شناخت بهتر وبسایت به مخاطبان کمک کنند.

به همین دلیل افزایش قابل توجهی در تعداد کاربران شبکه­‌های اجتماعی در سطح جهان مشاهده می­‌شود. در حال حاضر ۲.۵ میلیارد مخاطب فعال روی شبکه­‌های اجتماعی داریم که به طور قابل توجهی در حال افزایش است. شبکه­‌های اجتماعی یکی از بهترین و محبوب­ترین روش­‌ها است که می­‌تواند با مخاطبان ایده‌آل خود ارتباط برقرار کنند.

وقتی شبکه اجتماعی مناسب کار خود را یافتید، باید اهداف خود را تعیین کنید. به طور معمول، اهداف و معیارهای شما در این امر، نقش بسیار مهمی دارند.

با دانستن اهداف، می­‌توانید محتوایی متناسب تولید کنید و به موفقیت در شبکه­‌های اجتماعی دست پیدا کنید. علاوه بر اینکه محتوای تولید شده اهمیت دارد، محتوا باید بتواند با کاربر ارتباط برقرار کند تا او را از لحاظ ذهنی و احساسی درگیر کند.

بهینه کردن شبکه های اجتماعی برای افزایش ترافیک وبسایت

پروفایل شبکه اجتماعی خود را بهینه کنید

پس از بهینه‌­سازی وبسایت، باید بهترین شبکه­‌های اجتماعی برای سئو در نظر بگیرید. درباره صفحات و بیوگرافی­ خودتان، از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید و سعی کنید هر بخش را برجسته کنید تا پروفایل شما کامل شود.

گرفتن بک لینک از شبکه­‌های اجتماعی

با گرفتن بک لینک­ از شبکه­‌های اجتماعی، سئو وبسایت را تقویت کنید. برخی از افراد با کلیک بر روی بک لینک­‌ها جذب سایت می­‌شوند. البته این نکته را در نظر بگیرید که تعداد بک لینک‌­ها مهم نیست، بلکه کیفیت لینک­‌ها مهم است.

برای وب سایت خود بهترین شبکه اجتماعی را انتخاب کنید

هنگام انتخاب بهترین شبکه اجتماعی، اطمینان حاصل کنید که شبکه انتخاب شده با اهداف تجاری شما مطابقت دارد. مخاطبین خود را بشناسید و یک آمار از (مکان، سن، جنس، درآمد، مذهب، قومیت، سطح تحصیلات، وضعیت تأهل، تعداد فرزندان) تهیه کنید.

توجه کنید که نیازی نیست در همه شبکه‌­های اجتماعی فعالیت کنید، شبکه­‌هایی را دنبال کنید که در تحقق اهداف به شما کمک کند.

گرفتن بک لینک برای افزایش ترافیک وبسایت

شروع کار با شبکه‌­های اجتماعی

برای شروع کار با شبکه­‌های اجتماعی، ابتدا باید بهترین بستر را برای آن انتخاب کنید.

به طور معمول، بیشتر صاحبان مشاغل تصور می­‌کنند که تنها شبکه­‌هایی مانند فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام و لینکدین قابل انتخاب هستند.

خوب ، مطمئناً این گزینه‌­ها، عالی و خارق‌العاده هستند و یا حتی برای هر شغلی ضروری. با این وجود چند گزینه دیگر نیز وجود دارد که باید به آنها نگاهی بیندازید.

  • Pinterest: اگر می­‌خواهید مطالب بصری مانند اینفوگرافیک و تصاویر را از وبسایت خود به اشتراک بگذارید، Pinterest گزینه مناسب­‌تری است.
  • Reddit: اگر می­‌خواهید با یک جامعه اختصاصی درگیر شوید و دانش خود را در صنعت خاص به نمایش بگذارید، Reddit را انتخاب کنید.
  • Tumblr: تامبلر یک وبسایت و پلتفرم است که به کاربران خود اجازه ارسال متن، تصویر، ویدیو، لینک و صدا را می­‌دهد. تامبلر ۲۲۵ میلیون وبلاگ دارد که در میان ۱۰ شبکه بزرگ اجتماعی قرار گرفته است. اساسا شما می‌­توانید چیزهایی مانند تصاویر، مقالات و یا لینک را پست کنید.
  • Snapchat: اگر می­‌خواهید از یک ویدئو برای مستند کردن تمام وقایع پشت صحنه کار خود استفاده کنید، این شبکه نیز گزینه خوبی است.
  • اسلاید شیر (SlideShare) یکی از بزرگترین شبکه­‌های اجتماعی است. می­‌توانید بی­درنگ، پیچیده­‌ترین اطلاعات خود را به روشی ارائه دهید که مخاطبان به راحتی منظور شما را درک کنند.

اکنون ممکن است با مشکل دیگری روبرو شوید. با وجود گزینه‌­های زیاد، انتخاب سخت می­‌شود.

با توجه به موارد زیر، گزینه مناسب را انتخاب کنید:

  • بررسی و تحلیل رفتار مخاطب‌­ها
  • علاقه‌مندی‌­ها
  • سلیقه و جنسیت
  • بهترین و مناسب‌­ترین شبکه را با توجه به نیازهای تجاری، اولویت‌­های مخاطبان و اهداف تجاری انتخاب کنید.

در شبکه­‌های اجتماعی چه چیزی به اشتراک بگذاریم؟

بعد از انتخاب شبکه‌­های اجتماعی و ایجاد پروفایل، نوبت به انتشار محتوا می‌­رسد. اما با چه روشی این کار انجام شود؟

از هر مهارت مرتبط که دارید استفاده کنید، پس از بهینه‌سازی محتوا، تصاویر را فراموش نکنید چرا که با تصاویر مرتبط می­‌توانید مخاطبین را به صفحه خود جذب کنید.

برای تعامل بیشتر، حتماً از تصاویر، هشتگ­‌ها، متن کوتاه و شکلک­‌ها استفاده کنید. همه ترفندها را به کار بگیرید و یک روز در هفته به تجزیه و تحلیل بپردازید تا با روش کار و علایق مخاطب آشنا شوید. برای راحتی کار، می‌­توانید کارمند دورکار استخدام کنید و مدیریت صفحه را به او بسپارید و بر روی مطالب نظارت کنید.

انتشار مطلب در شبکه های اجتماعی برای افزایش ترافیک وبسایت

چه نوع محتوایی منتشر کنیم؟  

این موضوعی است که در محافل شبکه‌­های اجتماعی بحث می­‌شود، زیرا برخی از افراد تمایل دارند تا در تمام شبکه­‌های اجتماعی پیام مشابه خود را به اشتراک بگذارند. هدف افزایش ترافیک وبسایت، شما را ملزم می­‌کند که رویکرد متفاوتی داشته باشید. تا مخاطبان بدون پشیمانی، شما را دنبال کنند.

استفاده از هشتگ برای دسترسی بیشتر

هشتگ در اکثر بسترهای اجتماعی فیس‌بوک، توییتر، پینترست، اینستاگرام و غیره وجود دارد. هشتگ­‌ها می­‌توانند به شما در انجام تحقیقات کمک کنند تا جستجوی افراد در ارتباط با نام تجاری و محصولات را بررسی کنید و می‌­توان از آنها استفاده کرد تا مطالب شما به راحتی توسط علاقه­‌مندان جستجو شود.

از هشتگ­‌های کلیدی استفاده کنید که در پست­‌های اجتماعی شما دارای ترافیک بالایی است.

برای تجزیه و تحلیل نتایج از Google Analytics استفاده کنید

از ابزار آنالیز گوگل (Google Analytics) برای ردیابی نتایج خود در ترافیک شبکه­‌های اجتماعی استفاده کنید. این برنامه دید بهتر و دقیق‌­تری نسبت به بازدیدکنندگان ارائه می­‌دهد. از این طریق، مشاهده خواهید کرد که کدام یک از پست­‌های شما، باعث ایجاد ترافیک شده است.

با استفاده از ترفندهای بالا، می‌توانید ترافیک وبسایت خود را از طریق شبکه­‌های اجتماعی بالا ببرید.

منبع dumblittleman.com neilpatel.com blogs.constantcontact.com
از طريق nealschaffer.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.