چگونه دوام رنگ مو را بیشتر کنیم؟

زیبایی رنگ مویتان را برای مدت زمان بیشتری حفظ کنید

اگه شما رنگ موی خودتون رو تازه عوض کردید یا قصد این کار رو دارید نیازی نیست که نگران مراقبت از موی خودتون بعد از رنگ کردن باشید. چرا که در این مطلب قصد داریم که چند تا نکته اساسی برای مراقبت از موهاتون بعد از رنگ کردن به شما معرفی کنیم. خیلی از ما دوست داریم که قیافه‌ها و ظواهر متفاوتی رو تجربه کنیم و وقتی که بخوایم استایل ظاهری جدیدی رو پیاده کنیم سعی می‌کنیم که موهامون رو تغییر بدیم. ممکنه که مدل‌های صاف، فر یا رنگ‌های مختلف رو امتحان کنیم. در واقع رنگ مو یه موضوع فانتزی و هیجان انگیز برای ما محسوب می‌شود. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

چرا رنگ مو زود پاک میشه؟

گاهی اوقات ممکنه که ما از همه چیزهایی که باید قبل از رنگ آمیزی مو بدونیم آگاهی داشته باشیم. اما چه موارد و نکاتی رو باید برای بعد از رنگ آمیزی مو بدونیم؟ نکات مراقبت از مو بعد از رنگ کردن به اندازه کافی مهم هستد و باید به اونها توجه داشته باشید. همچنین حداقل اینه که ما هیچ وقت دوست نداریم که رنگ موهامون زود از بین بره و محو بشه. این مطلب به شما تمام نکاتی رو که برای دوام رنگ موی خودتون نیاز دارید در اختیار شما می‌گذارد.

۱. موهاتون رو بعد از سه روز بشویید

بعد از اینکه موهاتون رو رنگ کردید، توصیه میشه که موهای خودتون را حداقل تا سه روز بعدش شستشو ندید. این موضوع به این خاطره که اگه موهاتون رو بلافاصله شستشو بدید، ممکنه که رنگ موی شما از بین بره و محو بشه. بنابراین، هنگامی که موهای خودتون رو در یه سالن آرایشی رنگ می‌کنید، اجازه بدید که خودش خشک بشه و تا سه روز بعدش اون رو شستشو ندید.

۲. موهاتون رو با آب داغ شستشو ندید

ما همه دوست داریم که با آب گرم و یا داغ دوش بگیریم. با این حال، اما این کار خیلی توصیه نمیشه. بهتره که برای شستن موهاتون از آب سرد استفاده کنید. اگر بخواهید می‌توانید از آب ولرم استفاده کنید اما استفاده از آب داغ به طور کلی ممنوعه و توصیه نمی‌شود. دلیل استفاده نکردن از آب داغ اینه که رنگ موها رو با سرعت بیشتری محو می‌کند.

۳. استفاده از شامپوی بدون سولفات

شامپوهای دارای سولفات باعث خشک شدن موها و شکننده شدن می‌شوند. همیشه بهتره از شامپوهای بدون سولفات برای موهاتون استفاده کنید، زیرا که در غیر این صورت رنگ موهای شما سریع‌تر از بین میره. در زمان خریدن شامپو حواستون باشه که از انواع بدون سولفات شامپوها بخرید.

۴. از وسایل گرمایشی استفاده نکنید

استفاده از محصولاتی که موها رو گرم یا داغ می‌کنند مثل سشوارهای خشک کن، اتو مو برای صاف کردن و …، بلافاصله بعد از رنگ آمیزی مو می‌تواند باعث وارد اومدن آسیب به موهای شما بشود. این کار باعث می‌شود که موهای شما خشک و پرچین بشود. بنابراین، دقت کنین که از این محصولات گرمایشی به طور منظم استفاده نکنید. بذارید که موهاتون به طور طبیعی خشک بشود.

۵. موهاتون رو به طور منظم پیرایش کنید

توصیه می‌شود که موهای خودتون رو هر سه ماه یه بار پیرایش کنید. پس از رنگ آمیزی ، موهای شما بیشتر مستعد آسیب و شکستن هستند. به منظور اجتناب از این آسیب، توصیه می‌شود که موهای خودتون رو به طور منظم هر دو تا سه ماه یک بار پیرایش کنید، که نه تنها از شکستن اونها جلوگیری می‌کند، بلکه باعث می‌شود که موهای سالم‌تری هم داشته باشید.

۶. استفاده از ماسک مو برای تقویت موهای رنگ شده

رنگ مو و تخم مرغ

رنگ آمیزی موهای شما در واقع یه فرایند شیمیایی است. پس از اینکه موهاتون رو رنگ کردید، معمولا ممکنه که موهاتون پروتئین های خودشون رو از دست بدهند. برای به دست آوردن پروتئین به مقدار قبل، معمولا بهتره که از ماسک مو حداقل یک بار در هفته استفاده کنید. شما می‌توانید به راحتی یه ماسک خانگی برای استفاده آماده کنید. روش تهیه به صورت زیر است:

مواد لازم:

  • یک عدد تخم مرغ
  • دو قاشق غذاخوری سس مایونز

روش استفاده:

یک تخم مرغ کامل رو در یک کاسه بشکنید. بعد، سس مایونز اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. موهای خودتون رو به چند قسمت تقسیم کنید و این ماسک رو روی تمام قسمت‌های موهاتون بمالید. بهتره که از ریشه‌ها شروع کنید تا به نوک موها برسید. این ماسک رو بذارید به مدت ۴۵ دقیقه روی موهاتون بمونه. موهاتون رو بعد از ۴۵ دقیقه در آب سرد با شامپو بدون سولفات شستشو بدید.

۷. از موهاتون در مقابل خورشید مراقبت کنید

گاهی اوقات، اشعه‌های مضر UV خورشید می‌تواند باعث وارد آمدن آسیب به موهای رنگ شده شما بشود. این منجر به محو شدن سریع‌تر رنگ موی شما نسبت به حالت طبیعی می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق، همیشه از یه روسری برای پوشیدن موی سر خودتون از اشعه مضر آفتاب، حداقل چند ماه پس از رنگ آمیزی استفاده کنید.

۸. مصرف ویتامین‌ها

ویتامین‌ها برای رشد موها و حفاظت از آن‌ها ضروریه. علاوه بر حفظ موها و مراقبت از آن‌ها از بیرون، مهمه که سلامت درونی موها هم حفظ بشه. برای این کار، توصیه می‌شود که غذاهای حاوی ویتامین C مانند مرکبات بخورید و از پروتئین موجود در تخم مرغ، شیر، هویج و غیره استفاده کنید.

۹. موهایتان را هر روز شامپو نزنید

استله بامهازر، متخصص رنگ مو می‌گوید: شاید کمی چرکالو بنظر بیاید، اما همه نیازی ندارند که هر روز موهایشان را بشویند! شستشوی متناوب، چربی‌های با‌ ارزشی که رشته‌موهایتان را مرطوب نگاه می‌دارد را، از موهایتان می‌زداید، و همین اتفاق عمر رنگ موهای شما را کمتر خواهد کرد.

حالا برای اینکه بین هر بار شستشو، موهایتان تر و تمیز بنظر برسد، می‌توانید از شامپوی خشک استفاده کنید.

فردریک استیت هم که یک متخصص رنگ موی مشهور دیگر است می‌گوید: اگر چاره‌ای نیست و باید هر روز موهایتان را بشویید، فقط پوست سرتان را شامپو بزنید نه کل موهایتان را! این کار به استقامت رنگ موهایتان کمک می‌کند، و باعث می‌شود در استفاده از شامپو نیز صرفه جویی کنید. این خوب نیست؟

۱۰. هیچ‌وقت با موهای خشک درون استخر شیرجه نزنید

همیشه اول موهایتان را با آب شهری یا آب معدنی خیس کنید. استیت می‌گوید، که گیسوان شما آب شهری یا معدنی را به خود جذب کرده و اجازه نخواهند داد تا کلر درون آب، رنگ موهایتان را از بین ببرد.

۱۱. رنگ موهایتان را جلا دهید

وارن می‌گوید: هر باری که موهایتان را رنگ کردید، تا نوبت دیگر، می‌توانید به سالن‌های زیبایی بروید و رنگ موهایتان را جلا دهید تا به آن درخشندگی ببخشید و رنگ موهایتان هم عمرش طولانی شود.

جمع‌آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.