افسردگی و غمگین بودن چه تفاوت هایی دارند؟

رفتار فرد نشان دهنده میزان افسردگی اوست

تفاوت افسردگی و غمگینی را از روی رفتار فرد می توان فهمید. غمگین بودن یک امر نرمال و طبیعی می باشد ولی افسردگی این چنین نیست . افسردگی عمدتا می تواند سلامتی و حتی در بعضی مواقع زندگی شخص را به خطر بیندازد . اگر به راحتی نتوانستید بخوابید یا کارهایی که قبلا قادر به انجام آنها بودید ولی در حال حاضر نیستید و یا انرژی برای انجام کاری ندارید ممکن است که دچار افسردگی شده باشید.

چرا مهم است که تفاوت بین افسردگی و غمگینی را بشناسیم؟

افسردگی برای درمان نیاز به توجه و مراقبت پزشک متخصص می باشد و برخلاف فکر شما اینگونه نیست که در عرض یک شب آنرا درمان کنید .افسردگی در مقابل غم و اندوه :جداسازی از یکدیگر. اولین گام این است که شما بفهمید که افسرده هستید یا غمگین تا بتوانید به خوبی تشخیص دهید و به راحتی درمان کنید .
اصلی ترین تفاوت و فرق بین افسردگی و غمگینی:

۱-علت شناسایی

غمگینی اغلب نتیجه ی اتفاق افتادن بعضی چیز ها می باشد که برای ما نا خوشایند می باشد . ممکن است که بخاطر یک وضعیت ناخوشایند ، رویداد یا تجربه غمگین بنظر برسید که در برخی مواقع ممکن است مضر باشد . از طرف دیگر افسردگی ممکن است به دلایل بسیاری ایجاد شود که اکثرا نیز شامل یک پدیده ژنتیکی یا بیولوژیکی باشد که در نتیجه باعث افسردگی شود . به عبارتی دیگر ، در اکثر مواقع روحیات شما باعث می شود که دچار افسردگی شوید. استرس هاس شدید نیز می توانند منجر به افسردگی شود .

۲-غمگینی در مقابل برخی چیزها

به عنوان یک مقاله روانشناسی در مجله Today بیان کرد که شما نسبت زمانی غمگین می شوید که به علت چیزی ناراحت شوید . از سوی دیگر ، افسردگی هیچ دلیل منطقی ندارد که شما به یک دلیل افسرده شوید. این یک احساس ناخوشایندی می باشد بنابراین هیچ دلیل خاصی برای افسردگی نسیت و به راحتی افسرده می شود .

۳-ناراحتی بطور سرخود پیش می رود

غم و اندوه برای انسان بطور طبیعی برای انسان براساس تجربیات و رویدادهای منفی ودلخراش اتفاق می افتد . بنابراین هنگامی که وضعیت شما به بدترین شکل تغییر می کند و اگر برخی دردهای عشقی و عاطفی به شما رجوع کنند ، دیگر یاد می گیرید باید با سختی به ادامه زندگی خود با حالت ناراحتی ادامه دهید . اساسا غم و اندوه از بین می رود ولی افسردگی تغییر نمی کند البته در صورتیکه شما به دکتر مراجعه نکنید این اتفاق می افتد .

۴-غم و اندوه :یکی از نشانه های افسردگی

در حالیکه کسی افسرده است نیز ممکن است غمگین هم باشد ، که این یکی از نشانه های افسردگی می باشد .
افسردگی نیز علائم دیگری دارد که باید از آن مراقبت شود از جمله موارد زیر :

  • اضطراب
  • بدبینی
  • احساس گناه
  • بی کفایتی و ناامیدی
  • خستگی/سطح انرژی پایین
  • عدم تمرکز
  • عدم تصمیم گیری صحیح
  • مشکلات خواب
  • از دست دادن اشتها یا پر خوری
  • کاهش وزن یا افزایش وزن
  • افکاری مانند خودکشی

۵-علائم فیزیکی ناشناخته

افسردگی علاوه بر ایجاد مشکلات روانی که به راحتی می تواند در خلق و خوی شما تاثیر بگذارد ، می تواند برسلامت جسمانی شما هم تاثیر بگذارد .بر خلاف غم و اندوه که فقط باعث عملکرد ذهن می شود ، افسردگی حتی ممکن است باعث بروز مشکلات فیزیکی شود که بنظر می رسد درمان آن بسیار سخت و طولانی است .
برخی از مشکلات رایج که ممکن است با افسردگی ایجاد شوند عبارتند از :

  • مشکلات گوارشی
  • درد های ناشناخته
  • سر درد

۶-افسردگی ممکن است بی صدا باشد

افرادی که افسرده هستند یا غمگین ، اغلب حرف نمی زنند و به آرامی و بی صدا گریه می کنند . در واقع افرادی که افسرده هستند توجه خیلی کمی به اطراف خود دارند . اگر فردی را دیدید که افسرده است و بی صدا گریه می کند و با هیچ کس صحبت نمی کند ، باید او را به هر نحو که باشد آرام کنید وگرنه از درون رنج خواهد کشید .
پرچم قرمز:نقطه عطف
چه زمانی غمگینی به بالا ترین حد خودش می رسد ؟ اگر حد شما از غمگینی افزایش یابد باید بیشتر مراقب خود باشید تا مشکلی شما را تهدید نکند و لازم است که بگوییم این مورد به راحتی حل نمی شود و یک مورد ساده نیست .
اینکه شما بمدت طولانی گرفتار این مشکل شده باشید، پس به همان اندازه هم درمان آن طول می کشد.
به راحتی عصبانی ، ناراحت و ناامید می شوید .

علائم فیزیکی همراه با مسائل عاطفی و ذهنی

هیچ دلیلی برای غمگین شدن وجود ندارد پس کسی که می تواند این وضعیت را تغییر دهد ، خودتان هستید .

به حداقل رساندن خطر تشخیص اشتباه

از سوی دیگر ، کسانی هستند که ممکن است امید داشته باشند و این حالات را از خود دور کنند و از سوی دیگر کسانی هستند که به اشتباه تشخیص داده می شوند که افسرده هستند و این هم بدلیل وجود برخی از علائم است که تشخیص داده می شود آن شخص افسرده است یا خیر که اگر تشخیص داده شود که به اشتباه افسرده هستید ، می تواند باعث خودکشی شخص شود . در کل از روی واکنش های هر شخص نمی توان یقین داشت که افسرده است یا خیر.

درمان به موقع

اگر به فرد افسرده کمک به موقع نشود ، این مشکل در آن شخص جدی تر خواهد شد و می تواند در بدن شخص گسترش یابد . این انزوا به خودی خود ممکن است باعث خودکشی فرد شود . پس در صورت این مشکل فورا به روان پزشک مراجعه کنید تا از گسترش این موضوع در شما جلوگیری کند.

جمع آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.