افکار مزاحم سم روابط جنسی

رابطه جنسی نقش مهمی در روابط زناشویی دارد

زن و مرد، در انجام رابطه جنسی ، می بایست تمام تمرکز فکر آنها به رابطه خود باشد . زمانی که مرد یا زن در ذهن خود پیرامون موضوعی به غیر از « سکس» فکر کنند ، زمان «برانگیختگی »طولانی می شود و یا اگر به« برانگیختگی » رسیده باشند ، با کوچک ترین تفکر بی جا از « برانگیختگی » سقوط می کنند ؛ در نتیجه نیازمند هستند دوباره مراحل« برانگیختگی» را طی کنند . در نتیجه زمان رابطه جنسی طولانی وخسته کننده می شود .فرایند «افکار مزاحم » ، در بین آقایون نسبت به خانم ها ، کمتر است ؛ اگر هم ذهن مرد به چیزی مشغول شود ، با برگشت فوری « نعوظ » او، آشکار می شود. بازگشت « نعوظ » زنگ خطری است که « مرد »، متوجه شده، و می تواند ذهنش را دو باره متمرکز کند ، و « نعوظ» خود را برگرداند و به رابطه جنسی خود ادامه دهد.

همان گونه که بیان شد « زن » بیشتر به « افکار مزاحم » در فرایند سکس مبتلا می شود ، ولی به دلیل آن که مانند آقایون، این اشتغال ذهنی ، در ظاهر بدنش آشکار نمی شود ،کمتر متوجه صدمه آن می شود، لذا به مرحله « برانگیختگی » ( آمادگی ) نمی رسد. « زن » می بایست از نوع این افکار مزاحم آگاه باشد و سعی کند آنها را کنترل کند ؛ به جای این افکار مزاحم ، تمام ذهن خودش را به عشق بازی و عشق ورزی با همسر خودمشغول کند، تا به «برانگیختگی »خود سرعت بخشد واز روابط جنسی خود لذت ببرد .

افکار مزاحمی که امکان دارد درذهن زنان خطور کند و مانع لذت جویی از روابط جنسی آنها شود عبارتند از:

تفکر بی جا:

در زمانی که در آغوش همسرش قرار گرفته است ، پیرامون موضوعاتی از قبیل مهمانی و روابط شوهرش با او ، و یا چیزهای دیگر به غیر از ارتباط جنسی با شوهرش فکر می کند .

گفتگوی بی جا:

در زمانی که مشغول سکس می شوند ، « زن » بحثی را طرح می کند وپیرامون آن با شوهرش گفتگو می کند ! این گفتگوی بی جا ، علاوه بر عصبانیت « شوهر » ، روابط جنسی را کاملاً مختل می شود . وممکن است در روابط زناشویی آنها نیز صدمه می زند .لذا این « گفتگوی بی جا » ، مانند مثال قدیمی « خروس بی محل » است ، شاید موجب ذبح خودش شود!!

تصور های بی جا:

« زن » در ذهن خود ، تخیل وتصور هایی به غیر رابط جنسی با همسرش مرور می کند ؛ به عبارت دیگر روح وروانش در بستر کنار شوهرش نیست ! فقط جسم اش مانند یک «میت » در بستر می باشد.

تفکر به موارد نقص و ضعف جنسی همسر خود:

گاهی اوقات « مرد » در برقراری جنسی اطلاعات کامل ندارد، لذا نمی تواند به خوبی با « زن » ارتباط جنسی برقرار کند و «زن » از این وضع به شدت ناراحت است . « زن » ، در زمان ارتباط جنسی با شوهرش ، دائم در این فکر مخرب است که « چرا شوهرم یادنگرفته چگونه ارتباط جنسی برقرار کند ؟» این تفکر موجب سرد شدن « زن » می شود واز رابطه جنسی خود هیچ لذت نمی برد، بلکه برعصبانیتش افزوده می شود وروابط زناشویی آنها نیز تحت تأثیراین روابط نادرست قرار می گیردوتخریب می گردد

حواس پرتی:

چه باید کرد ؟برای آن که زن ومرد از روابط جنسی خودشان بیشتر لذت ببرند می بایست :

اولاً:

افکار مزاحم را از ذهن خود خارج کنند و فقط به رابطه جنسی خود فکر کنند ؛ به این مطلب که چگونه از یکدیگر لذت ببرند ، فکر کنند. همان گونه که بیان شد « زن» بیشرمبتلا به این افکار است که او می تواند با مدیریت ذهن خود حداکثر لذت را از رابطه خود با همسرش ببرد .

ثانیاً:

در مورد بند ۴ « زن» می بایست به عوض شکایت ذهنی از نحوه برقراری رابطه جنسی شوهرش ، با احترام وعاشقانه خواسته جنسی خود را به شوهر خود بیان کند و از بخواهد که چگونه رفتار کند. خیلی اوقات «مرد» ، آگاه نیست ، اگر «زن» با احترام ومحبت آمیز( تأمل نمایید ) به شوهرش تذکر دهد ، مشکل بر طرف می شود.شاید چیزی که مانع می شود «زن» از بیان خواسته جنسی خودش ، خودداری کند ، « حیای بی جا » است که «زن» تصور می کند که « زشت است که زن از شوهر خودش بخواهد که چگونه بااو رابطه جنسی داشته باشد » . این « حیا » بی جاست ، بلکه « زن» خوب آن است که در زمان خلوت با شوهرش حیای خود کنار بگذارد:

  • أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ خَیْرُ نِسَائِکُمُ الَّتِی إِذَا خَلَتْ مَعَ زَوْجِهَا خَلَعَتْ لَهُ دِرْعَ خَلَعَت مَعَهُ والْحَیَاءِ وَ إِذَا لَبِسَتْ لَبِسَتْ مَعَهُ دِرْعَ الْحَیَاءِامام صادق (ع) : بهترین زنان شما ،زنی است که وقتی با شوهرش خلوت می کندولباسش را در می آورد ، خجالت وحیایش را کنار می گذارد ! و وقتی لباسش را می پوشد حیایش را نیز می پوشد! (وسائل‏الشیعه ج : ۲۰ ص : ۲۹)
منبع مجله سبک زندگی
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.