اقدامات کوچک و ساده برای کم کردن وزن

ترفندهای راحت که به لاغری کمک می‌کنند

کم کردن وزن چه با ورزش، یا شمارش کالری و کم غذا خوردن به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد. گرچه صبر و بردباری برای کاهش وزن بسیار مهم است اما اقدامات کوچک و ساده‌ای هم می‌توانید انجام دهید تا به سرعت وزن کم کنید. با این اقدامات ساده که در ادامه معرفی می‌کنیم، می‌توانید بدون تلاش زیادی وزن کم کنید.

سحرخیز باشید

کم کردن وزن و سحرخیز بودن

نور خورشید به لاغری شما کمک می‌کند! تحقیقی نشان داده کسانی که صبح زود از خواب بیدار می‌شوند و در معرض آفتاب قرار می‌گیرند، بیشتر از کسانی که آفتاب نمی‌بینند، وزن کم می‌کنند. پس سحرخیز باشید، پرده‌ها را کنار بزنید و بگذارید آفتاب به خانه بیاید و از پیاده‌روی در آفتاب صبح لذت ببرید.

ظرف شام را عوض کنید

کم کردن وزن و بشقاب غذا

به جای بشقاب غذاخوری، غذای خود را داخل ظرف کوچک سالاد بریزید تا میزان غذای مصرفی شما کمتر شده و کالری کمتری مصرف کنید. افزون بر این، وقتی ظرف کوچک خود را پر می‌کنید، به مغزتان کلک می‌زنید چرا که مغز شما می‌پندارد که زیاد غذا خورده‌اید، در نتیجه بیشتر احساس سیری خواهید کرد. بر اساس تحقیقی که در نشریه “اشتها” به چاپ رسیده، اگر افراد در بشقاب قرمز رنگ غذا بخورند، کمتر از حالت عادی غذا می‌خورند. پس برای خوردن غذا از بشقاب سالاد قرمز رنگ استفاده کنید.

گرمای اتاق را کم کنید

گرمای اتاق و کم کردن وزن

مطالعه‌ای در مجله دیابت نشان داده است افرادی که در اتاق‌های سرد که در دمای ۶۶ درجه تنظیم شده است می‌خوابند، چربی قهوه‌ای آنها (چیزی که چربی را می‌سوزاند) تا ۴۲ درصد افزایش یافته است.

آب بنوشید

نوشیدن آب و کم کردن وزن

طبق تحقیقی که در نشریه چاقی به چاپ رسیده است، کسانی که قبل از خوردن غذا ۱۷ اونس آب می‌نوشند بیشتر از کسانی که آب نمی‌نوشند وزن کم می‌کنند. باید سعی کنید دو لیوان آب قبل از غذا را جرعه جرعه بنوشید.

خوب بخوابید

خوابیدن و کم کردن وزن

سعی کنید هر شب بین ۶ تا ۸ ساعت خواب داشته باشید. معمولا افراد برای سلامتی و لاغری خود فقط روی غذا، آب و ورزش تمرکز می‌کنند، گرچه همه اینها مهم است اما بدون داشتن خواب کافی همه این عوامل بی‌تاثیر خواهند بود. وقتی خواب کافی نداشته باشید، سطح هورمون لپتین افت می‌کند که موجب بالا رفتن اشتها می‌گردد. زیاد شدن اشتها سبب می‌شود غذای بیشتری جذب بدن شود و در نهایت همه تلاش‌ها برای کم کردن وزن هدر برود. پس سعی کنید زودتر به رختخواب بروید.

منبع eatthis.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.