انتخاب رنگ مناسب برای آشپزخانه

رنگ‌های خنثی همیشه انتخاب بهتری‌اند.

رنگ‌های زمینی، رنگ‌های گرم خنثی و رنگ‌های روشن، آشپزی و غذا خوردن را راحت و لذتبخش می‌کند. این رنگ‌ها مزایای زیادی دارند: هماهنگی با کابینت‌ها، انعکاس نور، برانگیختن اشتها و جذاب برای مشتریان خانه. برای انتخاب رنگ مناسب  آشپزخانه خود، مطالب زیر را مطالعه کنید.

قواعد رنگ آشپزخانه

قواعد طراحی دکوراسیون می‌گوید اغلب رنگ‌های تیره، رنگ‌های خنثی سرد و دیگر رنگ‌های سرد مانند آبی، سبز، بنفش، فیروزه‌ای و دیگر رنگ‌های این خانواده رنگ اشتها را برنمی‌انگیزند. بنابراین استفاده از این رنگ‌ها برای آشپزخانه مناسب نیست.

انتخاب رنگ مناسب آشپزخانه سیاه و سفید

از طرفی رنگ آشپزخانه باید مطابق با سلیقه و ذائقه افراد باشد. مشکی رنگی است که در آشپزخانه استفاده نمی‌شود. اما همانطور که در تصویر می‌بینید مشکی زمانی که با استیل جزیره آشپزخانه در کنتراست قرار می‌گیرد و در کنار سفیدی پیشخوان آشپزخانه و چراغ‌های آویز قرار می‌گیرد، زیباتر است (ایده هایی برای زیباتر شدن پیشخوان آشپزخانه را مطالعه کنید).

رنگ خنثی گرم

رنگ مناسب آشپزخانه قهوه ای

استفاده از هر رنگی به صورت سایه و کم رنگ آن را به رنگ خنثی تبدیل می‌کند، فقط باید ببینید کدام رنگ خنثی را می‌پسندید. اگر نگران این هستید که رنگ اشتباه برای آشپزخانه انتخاب کنید، بعید است با انتخاب رنگ‌های خنثی که در میانه قرار دارند، اشتباه کنید. گرجه برخی رنگ‌های خنثی را خسته کننده می‌دانند، اما در واقع اینگونه نیست. با اضافه کردن رنگ قرمز، زرد یا نارنجی رنگ خنثی گرم می‌شود. با اضافه کردن سبز، آبی یا بنفش سرد می‌شود.

قرمز

رنگ مناسب آشپزخانه قرمز

گرچه قرمز رنگ موردعلاقه بسیاری برای آشپزخانه نیست، اما می‌تواند کمی تند و تیزی به آشپزخانه بیفزاید. استفاده از رنگ قرمز در آشپزخانه‌ای که بیشتر یه رنگ تیره است می‌تواند جذاب باشد. در آشپزخانه‌ای که لوازم استیل آن خاکستری است، قرمز می‌تواند نقطه کانونی در معطوف کردن نگاه‌ها ایجاد کند (استفاده از رنگ قرمز در دکوراسیون خانه).

استفاده از رنگ قرمز جهش بزرگی است. اگر مطمئن هستید که می‌خواهید از این رنگ استفاده کنید باید به درستی آن را به کار گیرید.

قهوه‌ای

رنگ مناسب آشپزخانه قهوه ای و سبز

قهوه‌ای رنگی زمینی است و نشان دهنده جایی است که غذاها از آنجا آمده‌اند یعنی زمین و مزرعه. برای کسانی که با رنگ خنثی مشکل دارند، قهوه‌ای رنگ خنثی جدید و پذیرفتنی است.

قهوه‌ای خود را با رنگ‌های دیگر وفق می‌دهد. این تصویر نمونه خوبی از هماهنگی رنگ‌ها در آشپزخانه است. رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز دیوارها با کابینت‌های قهوه‌ای تیره همخوانی پیدا کرده‌اند. حتی جزیره سبز رنگ آشپزخانه نیز هماهنگی خوبی پیدا کرده است.

سفید

رنگ مناسب آشپزخانه سفید

آشپزخانه سفید به خودی خود منحصر به فرد است. در طراحی‌های جدید رنگ سفید در کل آشپزخانه استفاده می‌‎شود: کابینت‌های سفید، دیوار سفید، سقف سفید، پیشخوان سفید و … (اگر عاشق آشپزخانه سفید هستید، این مطلب را مطالعه کنید).

زرد کم رنگ

رنگ مناسب آشپزخانه زرد

بسیاری از طراحان دکوراسیون معتقدند زرد کم رنگ رنگ برنده‌ای برای آشپزخانه است. این رنگ به تنهایی می‌تواند نظرها را به خود جلب کند و تکمیل‌کننده بسیاری از اجزای چوبی آشپزخانه باشد. مانند سفید، زرد نیز بیشترین نور محیط را منعکس می‌کند به خصوص اگر خانه شما تاریک و کم نور است این رنگ بسیار مناسب است.

آبی

رنگ مناسب آشپزخانه آبی

رنگ آبی به سختی در لیست بهترین رنگ‌های آشپزخانه قرار می‌گیرد. آبی رنگی است که چندان اشتها برانگیز نیست. فکر می‌کنید چند نوع غذا وجود دارند که به طور طبیعی آبی باشند؟ انتخاب رنگ آبی مناسب می‌تواند آرامش و احساس کلبه را به آشپزخانه بیاورد.

منبع thespruce.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.