راهکارهای خلاقانه برای ایجاد فضای ذخیره در اتاق خواب کوچک

این راه‌حل‌ها کم‌خرج هستند و برای هر کسی قابل استفاده است.

یکی از مشکلات اتاق خواب‌های کوچک، فضای ذخیره اندک در آن است. اما شما می‌توانید با اندک خلاقیتی فضای ذخیره بیشتری در اتاق خواب ایجاد کرده و مانع از به هم ریختگی و شلوغی در اتاق شوید.

در این مطلب راهنمایی ارائه می‌شود که می‌تواند به شما در دکوراسیون اتاق خواب کمک کند و راه‌حل‌های هوشمندانه برای استفاده از فضا ارائه دهد. این راه‌حل‌ها کم‌خرج هستند و برای هر کسی قابل استفاده است.

از تخت‌خواب‌های دارای فضای ذخیره استفاده کنید

فضای ذخیره در تخت خواب

اینگونه تخت‌ها فضای زیادی را اشغال می‌کنند، به خصوص اگر از نوع کینگ یا کوئین سایز باشند. این تخت‌خواب‌ها فضای مناسبی برای ذخیره بالش‌ها، کوسن‌ها و ملافه‌ها و یا هر چیزی که بخواهید در کمد جا دهید، فراهم می‌کنند. اگر از این تخت‌ها استفاده می‌کنید، بقیه وسایل اتاق را در اندازه کوچک تهیه کنید.

از کمد ساده گوشه اتاق استفاده کنید

فضای ذخیره و کمد لباس

کمد جزء وسایل مهم و ضروری اتاق است که به جهت جاگیر بودن اغلب از آن صرف‌نظر می‌شود. اما شما می‌توانید یک کمد لباس ساده و جمع و جور داشته باشید. آویزی برای لباس‌های دم دستی و پرکاربرد که کمجا است و در گوشه اتاق می‌توانید از آن استفاده کنید.

با استفاده از کمدهای آینه‌دار، فضا را بزرگتر نشان دهید

فضای ذخیره در کمد آینه دار

استفاده از کمد لباس با درب کشویی آینه‌دار، نه تنها فضای خوبی برای لباس‌های شما فراهم می‌کند، بلکه اتاق خواب را نیز بزرگتر نشان می‌دهد. اگر کمد شما به رنگ خنثی نیز باشد، در بزرگتر جلوه دادن فضا تاثیر بیشتری خواهد داشت.

از پاتختی کشویی استفاده کنید

فضای ذخیره و پاتختی

بیشتر پاتختی‌ها کوچک هستند و بیشتر جنبه دکوری دارند. اما برای استفاده بیشتر از فضا می‌توانید پاتختی استفاده کنید که دارای کمد یا کشو و یا فضایی برای ذخیره‌سازی باشد.

تختی انتخاب کنید که تاج آن فضایی برای نگهداری وسایل داشته باشد

تاج تخت و فضای ذخیره

از هر چیزی به عنوان فضای ذخیره می‌توانید استفاده کنید، از جمله تاج تخت. بسیاری از تاج تخت‌ها طبقات و طاقچه‌هایی برای نگهداری وسایل دارند. می‌توانید وسایل کوچک خود را و حتی چراغ مطالعه را روی طاقچه بالای تخت قرار دهید.

از فضای ذخیره روی دیوار استفاده کنید

فضای ذخیره دیواری

استفاده از کمد شاید خسته‌کننده شود. شما می‌توانید برای استفاده بیشتر از فضا و همچنین دکوراسیون بهتر فضا، از رخت‌آویزهای دیواری استفاده کنید و بر روی آن وسایل باریک و کوچک و دکوری را نگهداری کنید.

از فضای بالا و پشت تخت استفاده حداکثری کنید

فضای ذخیره پشت تخت

علاوه بر طاقچه‌های روی تاج تخت، می‌توانید در فضای پشت و بالای تخت نیز از طاقچه‌های دیواری استفاده کنید.

از کاناپه کنار تخت به عنوان جایی برای نشستن و همچنین نگهداری وسایل استفاده کنید

فضای ذخیره کاناپه

قرار گرفتن وسیله نشیمن در اتاق خواب می‌تواند فضای راحتی به اتاق دهد. اما برای اتاق خواب‌های کوچک به منظور استفاده حداکثری از فضا، می‌توانید از کاناپه‌های کوچک باکس‌دار استفاده کنید که داخل آن لباس‌های فصلی یا کوسن‌ها و … را نگهداری کرده و از روی آن برای نشستن استفاده کنید.

از دراور داخل کمد برای نگهداری کفش و خرده‌ریزها استفاده کنید

فضای ذخیره دراور داخل کمد

می‌توانید در کمد خود علاوه بر لباس‌های آویزشده، خرده‌ریزهایی چون کمربند، کفش و زیورآلات را نگهداری کنید. با استفاده از کشوهای دراور مخصوص و کمجا می‌توانید هر یک از این آیتم‌ها را در یک کشو جا داده و در کمد قرار دهید.

از فضای مرده زیر تخت استفاده کنید

فضای ذخیره زیر تخت

در صورت امکان از باکس‌های مخصوص برای زیر تخت استفاده کنید. بهتر است باکس کم ارتفاعی باشد که به راحتی زیرتخت جا شود. بدین صورت می‌توانید وسایل خود را در باکس‌ها جا داده و از به هم ریختگی فضا جلوگیری کنید.

از رخت‌آویز باریک و بلند برای کت و مانتو استفاده کنید

فضای ذخیره آویز کت

اگر اتاق کوچکی دارید، قرار دادن یک رخت‌آویز باریک در گوشه‌ای از اتاق می‌تواند فضای خوبی برای نگهداری لباس‌هایی که همیشه استفاده می‌کنید و حتی زیورالات و برخی وسایل کوچک، فراهم کند.

فضای ذخیره سازی در اتاق طراحی کنید

فضای ذخیره طراحی شده

مانند آنچه در تصویر می‌بینید، می‌توانید فضایی در اتاق ایجاد کنید که فضای نگهداری در شکل‌های متنوع به صورت آویز، کمد و کشو و ارائه دهد.

از سبد استفاده کنید

سبد و فضای ذخیره

سبد چه برای اتاق کودک و چه اتاق خواب‌ها وسیله بسیار کاربردی است. می‌توانید وسایل خود را به تفکیک شکل و اندازه در سبدها قرار دهید،از جمله کمربند، لباس‌های کثیف، کلاه و … .

از میز آرایش کوچک استفاده کنید

فضای ذخیره و میز آرایش

برای اتاق خواب کوچک خود میز آرایش کوچک و باریک با کشو و کمد انتخاب کنید. این کمک می‌کند فضای کافی برای نگهداری وسایل کوچک داشته باشید.

آیتم‌های جمع و جور برای نگهداری وسایل کوچک

فضای ذخیره کیف آرایش

یک کیف آرایش جمع و جور دارای فضای نگهداری برای هر یک از وسایل آرایشی، شاید جای میز آرایش را نگیرد اما کمک می‌کند تا وقت زیادی صرف پیدا کردن لوازم آرایشی خود نکنید.

ابزاری برای نگهداری اکسسوری‌ها

فضای ذخیره اکسسوری ها

نکته مهم در انتخاب ابزار و وسایل برای اتاق کوچک، انتخاب وسایلی است که عرض بیشتری داشته باشند تا ارتفاع. حتی در مورد نگهدارنده زیورآلاتی چون گردنبند. وسایل چندکاره که دارای کشو، قلاب و فضاهای متعدد برای انواع زیورآلات هستند، گزینه‌های مناسبی‌اند.

کمدهای کوچک و فشرده انتخاب کنید

فضای ذخیره کمد فشرده

اگر فضای زیادی برای کمدهای بلند و بزرگ ندارید و لباس‌های زیادی برای آویز شدن در کمد دارید، می‌توانید از کمدهای فشرده استفاده کنید. کمدهایی که کشو و طبقه داخل خود دارند. حتی اگر نتوانید وسایل زیادی در آن جا دهید، اما ابزار خوبی است که کمک می‌کند اتاق همیشه مرتب باشد.

منبع realhomes.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.