ایده‌هایی زیبا برای تزئین تخم مرغ پخته

به راحتی سفره‌ای زیبا داشته باشید

تخم مرغ پخته یک غذای مقوی و سرشار از کلسیم، ویتامین دی، پروتیین و آهن است که برای بچه‌ها و بزرگتر‌ها فواید زیادی دارد. با تزئین تخم مرغ آب‌پز آن را به غذایی دلچسب برای بچه‌ها تبدیل کنید. در این مطلب با ایده‌های با حال، تزئین تخم مرغ پخته را یاد بگیرید.

۱- تزئین تخم مرغ پخته به شکل قو

یک تخم مرغ کامل را به جای بدن قو بگذارید و از سفیده تخم مرغ پخته دیگری، گردن و بال‌های قو را در بیاورید. به جای نوک قو از هویج استفاده کنید و سپس به کمک خلال دندان تکه‌های بدن قو را به هم وصل کنید. با کمی خلاقیت و تزیین با مقداری سبزی جعفری، تره و تربچه ظرف‌های سوپ گوشت و خوراک‌های دیگر را با این قوها تزیین کنید.

تزئین تخم مرغ

تزئین تخم مرغ

تزئین تخم مرغ

۲- تزئین تخم مرغ آب‌پز به شکل پرنده

با استفاده از بادمجان و هویج، تخم مرغ‌های پخته را به شکل پنگوئن، جغد و جوجه در آورید.

تزئین تخم مرغ

۳- درست کردن تخم مرغ پخته به شکل موش

تربچه را به شکل ورقه‌ای برش بزنید و بالای تخم مرغ را برش داده و ورق‌های تربچه را به‌جای گوش موش روی تخم مرغ قرار دهید. برای چشم‌های موش از کنجد یا زیتون سیاه استفاده کنید. برای سبیل‌ها و دم موش هم می‌توانید از برگ‌های رز ماری بهره ببرید. برای گوش‌های موش برش‌های هویج و خیارشور هم مناسب است.

تزئین تخم مرغ

تزئین تخم مرغ

تزئین تخم مرغ

تزئین تخم مرغ

تزئین تخم مرغ

۴- تزئین تخم مرغ پخته به شکل جوجه

قسمت بالای تخم مرغ را برش بزنید و زرده تخم مرغ را در بیاورید، زرده‌ها را کمی له کنید و روی قسمت بزرگ سفیده تخم مرغ قرار دهید. قسمت بالایی تخم مرغ که قبلا برش دادید را روی سر جوجه بگذارید و صورت جوجه را با دانه کنجد یا برش زیتون سیاه تزیین کنید. تکه‌ای هویج را برای پا و نوک جوجه برش دهید و در جای مناسب خود قرار دهید.

تزئین تخم مرغ

تزئین تخم مرغ

۵- تزئین تخم مرغ آب‌پز به شکل طبیعت

با هویج و برگ درختان برای تخم مرغ‌های پخته لانه درست کنید. یا تخم مرغ را از وسط برش دهید و دو طرفش را کنار هم گذاشته و برای آن چشم و نوک بگذارید. با دانه انگور و برش‌های هویج یک درخت کوچک درست کنید.

تزئین تخم مرغ

تزئین تخم مرغ

جمع‌آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. مریم می گوید

    قشنگ بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.