نحوه بازیابی پیام‌های حذف شده در اندروید  

نگران حذف شدن داده‌های گوشی خود نباشید

ممکن است برای شما نیز پیش آمده که به طور تصادفی پیامی را حذف کرده‌اید، حذف شدن داده‌های گوشی  شما را نگران کرده و یکباره اثر نامطلوبی روی شما می‌­گذارد. در این شرایط سعی در بازیابی پیام‌های حذف شده خواهید داشت. با وجود اینکه نرم‌افزارهای مختلفی برای بازیابی پیام‌های از دست رفته وجود دارد اما دارای محدودیت‌­ها و مشکلاتی نیز هستند که در ادامه آنها را شرح خواهیم داد.

در این مقاله به شما کمک می­‌کنیم تا با ریکاوری به راحتی داده‌های گوشی خود را بازگردانید و یا اینکه برای جلوگیری از این اتفاق یک نسخه پشتیبان‌گیری از اطلاعات گوشی تهیه کنید.

نحوه بازیابی پیام‌های متنی حذف شده در اندروید

با یک خبر بد شروع می­‌کنیم: اگر قبلا در این مورد چیزی نشنیده‌اید، باید بگوییم هیچ راه مطمئنی برای بازیابی پیام‌های متنی اندروید وجود ندارد. راه حلی که اکثر سایت‌های مختلف در اختیار کاربران می‌­گذارند استفاده از نرم‌افزار ریکاوری است که بسیاری از کاربران با آن آشنایی ندارند.

در این مقاله عملکرد نرم‌افزارهای Mobikin ، FonePaw Android Recovery و EaseUS MobiSaver را معرفی کرده‌ایم. هر یک از آنها دارای محدودیت‌هایی است و احتمالا در ادامه کار کاربران را ناامید ­سازد، با ما همراه باشید تا مشکلات نرم‌افزارهای معرفی شده را شرح دهیم:

مشکل اول: برای استفاده از این نرم‌افزارها دسترسی به روت الزامی است

روت برای بازیابی پیام‌های حذف شده

با روت کردن گوشی مزایای بسیاری برای شما فراهم می‌­شود. به طور پیش فرض، اندروید برای امنیت سیستم خود برخی از پوشه‌ها را مخفی می­‌کند که شامل پیام‌های متنی حذف شده نیز می­‌شود. بنابراین، بدون روت شدن دستگاه این پیام‌ها مخفی می­‌ماند و امکان دسترسی وجود ندارد. اکثر نرم‌افزارهای ریکاوری نیز از این طریق سعی در حل مشکل دارند که همیشه به سرانجام نمی­‌رسد.

هر کدام از این نرم‌افزارها پیش از بازیابی پیام­‌های متنی، روت شدن گوشی را درخواست می‌­کنند. نرم‌افزار Mobikin برای شروع بازیابی ابتدا از شما می­‌خواهد که گوشی خود را روت کنید و در صورتی که از این موضوع صرف نظر کنید به جای دریافت پیام­‌های متنی با یک صفحه سفید مواجه خواهید شد. عملکرد نرم‌افزارFonePaw  تقریبا همانند Mobikin است با این تفاوت که سعی در اجرای بازیابی با روت موقت را دارد که نتیجه آن یک هشدار امنیتی است که مراقب عواقب این کار باشید.

مشکل دوم: استفاده از برنامه ریکاوری همراه با پرداخت هزینه است

برنامه ریکاوری برای بازیابی پیام‌های حذف شده

حتی اگر گوشی شما روت باشد یا با روت شدن موقت مشکلی نداشته باشید باز هم برای بازیابی پیام­‌های حذف شده مشکلات و محدودیت‌هایی پیش رو دارید. این نرم‌افزارها برای ارائه خدماتی که در اختیار کاربران قرار می‌­دهند هزینه دریافت می­‌کنند، به این صورت که کاربر باید هزینه‌ای بالای (۴۰ تا ۵۰ دلار) پرداخت کند تا برای بازیابی مشکلی نداشته باشد.

برای بسیاری از کاربران پرداخت این هزینه کار ساده‌ای نیست، البته برخی از سازندگان با کارهای هوشمندانه  ابتدا کاربر را جذب خدمات خود کرده و به آنها پیشنهاد امتحان کردن نرم‌افزارها به صورت رایگان را می­‌دهند و زمانی که کاربر به این خدمات وابسته شد و احساس نیاز پیدا کرد برای ادامه کار از او درخواست پرداخت هزینه می‌­کنند.

مشکل سوم: منسوخ شدن  USB برای بازیابی

منسوخ شدن  USB برای بازیابی پیام‌های حذف شده

علاوه بر مشکلات مطرح شده، باید اضافه کنیم که استفاده از کابل USB برای اتصال گوشی به کامپیوتر و بازیابی پیام‌­های متنی نیز جوابگو نخواهد بود.

در گذشته گوشی­‌های اندروید برای اتصال به کامپیوتر از یک پروتکل متفاوت به نام USB Mass Storage یا به زبان ساده‌تر UMS استفاده کردند، UMS همان پروتکلی است که در کابل USB استفاده می­‌شد و از این طریق تمام محتویات گوشی در اختیار کامپیوتر قرار می‌­گرفت.

اما امروزه این پروتکل‌­ها دیگر کاربردی نداشته و به جای آن می‌­توان از دو پروتکل (MTP پروتکل انتقال رسانه‌ای) یا (PTP پروتکل انتقال تصویر) استفاده کرد.

بنابراین، اگر شما از طریق کامپیوتر فایل‌های گوشی خود را مشاهده کردید، امکان دسترسی همزمان به گوشی را نخواهید داشت. در گذشته، اندروید مجبور بود از سیستم فایل FAT استفاده کند، که کند و قدیمی بود.

همانطور که گفته شد گوشی‌­های اندروید دیگر از پروتکل UMS پشتیبانی نمی‌­کنند. بنابراین، شما نمی­‌توانید از یک برنامه مانند Recuva برای بازیابی فایل­‌های یک دستگاه متصل به MTP یا PTP استفاده کنید.

البته یک روش نیز وجود دارد: در صورتی که روی گوشی خود یک کارت SD داشته باشید، می‌­توانید آن را در کامپیوتر خود قرار دهید و بازیابی را شروع کنید هر چند که در اکثر مواقع شما قادر به بازیابی تمام محتویات ذخیره شده در کارت SD نخواهید بود.

نحوه پشتیبان‌گیری و بازیابی پیام‌های متنی حذف شده در اندروید

بازیابی پیام‌های حذف شده در اندروید

درست است که تا به اینجا هیچ راه مطمئنی برای بازیابی پیام­‌های حذف شده وجود نداشته، اما با تهیه یک نسخه پشتیبان می‌­توانید از پیام­‌های خود محافظت کرده و دیگر نگرانی برای حذف شدن پیام‌ها وجود نخواهد داشت.

نرم‌افزار SMS Backup & Restore پشتیبانی پیام­‌های متنی را به بهترین شکل ممکن انجام می‌­دهد. این نرم‌افزار به طور رایگان عرضه شده و کار با آن بسیار آسان و لذت‌بخش است، همچنین به کمک این نرم‌افزار می­‌توان فایل­‌های بکاپ‌تان را در حافظه­‌های ابری ذخیره کنید تا نگرانی برای حذف شدن پیام‌ها وجود نداشته باشد.

ابتدا این نرم‌افزار را نصب کرده، سپس در صفحه اصلی روی Set up a backup ضربه بزنید. در مرحله بعد اطلاعاتی که برای آن نسخه پشتیبان می‌­خواهید را انتخاب کنید. برای پشتیبانی از MMS وEmoji، یا فایل‌های خاص، گزینه Advanced Options را انتخاب کنید.

در مرحله بعد، می‌­توانید نسخه پشتیبان خود را در گوگل درایو و دراپ باکس آپلود کنید که به صورت محلی بر روی گوشی شما ذخیره شود. برای بازیابی پیام­‌های حذف شده که از آنها نسخه پشتیبان گرفته‌اید گزینه Restore را انتخاب کنید، سپس نام نسخه پشتیبان را وارد کنید تا بقیه مراحل به سرعت انجام شود. در این نرم‌افزار امکانات دیگری از جمله زمانبندی پشتیبان‌گیری از پیام‌ها و تنظیم پسورد روی فایل‌ها وجود دارد.

در نهایت، نحوه پشتیبان‌گیری را تعیین کنید، پشتیبانی به صورت روزانه بهترین زمان برای حفاظت از فایل­‌ها می‌­باشد.

منبع makeuseof.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.