با بازی کاردستی ساخت و ساز کاغذ آشنا شوید

با کودکانتان بازی خلاقانه انجام دهید

آیا این یک کردگدن است؟ یا یک اورانگوتان؟ یک قطعه شکلات؟ یک دوچرخه یا بال پرنده؟ بازی کاردستی ساخت و ساز کاغذ یک فعالیت تخیل سازی بزرگ است که جریان خلاق ذهن را جاری می‌کند. این بازی شیرین برای کودکان در سطح مدرسه ابتدایی مناسب است ولی کودکان بالای ۳ سال هم می‌توانند شرکت کنند.

بازی خلاق چیست؟ می‌توان با تعدادی از کودکان یا یک به یک با مادر یا پدر بازی کرد. علاوه بر سرگرمی، این پروژه، روشی برای از بین بردن تعداد زیاد نامه‌های ناخواسته است که به دست شما می‌رسد.

مواد لازم برای بازی کاردستی ساخت و ساز:

  • کاغذ ساخت و ساز (چند ورق با رنگ‌های مختلف)
  • چسب غیرسمی یا چسب چوب
  • قیچی
  • مداد رنگی یا مداد شمعی
  • قطعات کاغذ برش داده شده از روزنامه‌ها و مجلات، نامه‌های ناخواسته و ….

روش کار:

بازیکن اول به صورت تصادفی یکی از کاغذ پاره‌ها را انتخاب و به کاغذ ساخت وساز می‌چسباند. بازیکن دوم به همان صورت یکی از شکل‌ها را برداشته و به کاغذ ساخت و ساز می‌چسباند. تکه کاغذ به هرجایی از کاغذ به شرطی که کاغذ بازیکن اول را لمس کند می‌توان چسباند. این فرآیند تکرار می‌شود تا زمانی که ۱۰، کاغذ پاره به صفحه اصلی چسبانده شود. زمانی که تمام کاغذ پاره‌ها چسبانده شدند از کودک خود بخواهید تا بگویند شکل چه چیزی در صفحه ایجاد شده است (اگر کودک شما در سن مهد کودک می‌باشد در حدس اول راهنمایی کنید.)

مطمئن شوید که این عمل را تا زمانی که همه بازیکنان تصویر ذهنی خود را بازگو کنند، تکرار می‌کنید. زمانی که به پایان رسیدید کودکان شاید بخواهند به اثرشان با جزئیات فراموش شده زینت دهند (مثلا یک شاخ، یک دودکش و یا هر چیز دیگر) در پایان از اثر هنری زیبایی که شما و کودکانتان ایجاد کرده‌اید شگفت زده خواهید شد.

منبع: شید شاد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.