۱۹ باید و نباید در آرایش ابروها

ابرو قسمت مهم و موردتوجه در صورت است که اغلب نادیده گرفته می‌شود

ابرو قسمت مهم و موردتوجه در صورت است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. تاثیر حالت ابرو را بر زیبایی صورت دست کم نگیرید. ابرو نقطه کانونی صورت است و ابروهای بی‌حالت می‌تواند فرم صورت را خراب کند. اگر می‌خواهید همیشه ابروهای تمیز و خوش‌حالتی داشته باشید، باید مواردی را در آرایش ابروها مدنظر قرار دهید. بایدها و نبایدهای مهم در تمیز کردن ابروها از دید کارشناسان زیبایی به شرح زیر است:

ابروها را به پایین شانه بزنید

پیش از تمیز کردن بالای ابروها، ابتدا ابروها را به سمت پایین شانه بزنید. با این کار حالت مناسبی به ابروها داده می‌شود و نرم و طبیعی‌تر جلوه می‌کند. سپس دوباره ابروها را به سمت محل قبلی خود شانه بزنید. از بالای ابرو به سمت چشم‌ها شانه بزنید. این کمک می‌کند حالت بالای ابرو مشخص‌تر باشد و بتوانید داخل آن را پر کنید. اطراف و اضافات ابرو را قیچی کنید و سپس ابرو را به سمت جای قبلی شانه بزنید.

از ژل ابرو استفاده کنید

هر روز از ژل ابرو استفاده کنید تا ابرو را در جای مناسب خود نگه دارد. به خصوص اگر بخواهید ابروهایتان بالا نگه داشته شود، این روش بسیار مناسب است. می‌توانید به جای ژل از فیکس‌کننده آرایش یا ریمل خشک استفاده کنید تا حالت ابروها منظم نگه داشته شود.

استفاده از سایه ابرو را فراموش نکنید

هر نوع سایه پودری چه سایه ابرو و چه سایه چشم که هماهنگ با رنگ ابروی شما باشد، برای این کار موردنیاز است. سایه ابرو به علاوه ژل ابرو از هر مداد یا کرم ماندگاری بیشتری دارد. سایه سبک‌تر از مداد روی ابرو می‌باشد و حالت طبیعی‌تر و یکنواخت‌تری به ابروها می‌دهد.

به ابروها مداد بزنید

آرایش ابروها و مداد ابرو

برای تازه کارها بهتر است به جای سایه، از مداد استفاده کنند، زیرا کنترل مداد راحت‌تر است. با مداد ضربه‌های کوتاه و مویی روی ابروها بزنید، سپس مداد را در جهت رشد ابروها توسط شانه بالا بزنید تا حالت طبیعی‌تری بدهد. از آنجا که بافت مداد کرمی است و به راحتی پاک می‌شود، سایه‌ای از همان رنگ اما مات روی ابروها بزنید.

همه ابرو را پر نکنید

ضربه‌های کوچک روی ابرو بزنید. نباید خطوط طولانی و سفت با مداد روی ابرو بکشید. پر کردن ابروها به این معنی نیست که باید همه ابرو به یک میزان پررنگ شود. بیشتر سعی کنید قسمت‌های خالی ابرو را پر کنید. پر کردن قسمت‌های خالی پیش از هر کاری، کمک می‌کند تا ابرو طبیعی‌تر جلوه کند.

سایه (مداد) داخل ابرو را محو کنید

چه از سایه استفاده کنید یا کانتور، محو کردن آن کمک می‌کند ظاهر شما حالت مصنوعی به خود نگیرد. همانطور که کار محو کردن را برای سایه چشم یا کانتور صورت انجام می‌دهید، همین کار را در خصوص ابروها نیز انجام دهید.

پیشنهاد می‌شود پس از استفاده از مداد یا سایه ابرو، برای محو کردن آن از شانه ابرو یا ریمل خشک شده برای شانه زدن ابروها به سمت بالا و بیرون استفاده کنید. برس زدن ابرو ظاهر طبیعی به ابروها می‌دهد و از ایجاد خطوط تیز کناره ابروها جلوگیری می‌کند.

از کانسیلر برای هایلایت استخوان ابرو استفاده کنید

برای تمیز کردن ابروها بهتر است از کانسیلری به رنگ پوست استفاده کنید تا قسمت‌های اضافی و خطوط اطراف ابروها را پاک کنید. برای هایلایت کردن نیز می‌توانید زیر ابروها را سایه‌ای به رنگ روشن‌تر بزنید. سایه هایلایت روشن بزنید تا کمان ابرو بهتر نشان داده شود.

رنگ و حالت ابروها را تغییر ندهید

آرایش ابروها و حالت ابرو

نباید ابروها را طوری آرایش کنید که غیرطبیعی و مصنوعی به نظر برسد. مدل همه ابروها یکسان نیست و اگر ابروهای باریک دارید، از استفاده زیاد از مداد ابرو پرهیز کنید زیرا ابروهای پررنگ و پهن تناسبی با صورت کوچک ندارد. همچنین به استخوان‌بندی صورت و رنگ مو نیز توجه کنید. اگر موهای تیره دارید، رنگ ابروها نیز باید نزدیک به همان تناژ باشد. صورت‌های پهن باید ابروی بلندتری داشته باشند اما برای صورت‌های لوزی و کوچک، ابروهای کمرنگ و کوتاه مناسب است.

ابروها را تیز نکنید

سعی کنید تا جای ممکن گوشه و زاویه‌های ابرو را تیز نکنید. استفاده از سایه ابرو یا برس‌های زاویه‌دار از تیز شدن ابرو جلوگیری می‌کند و ظاهر طبیعی‌تری می‌دهد. ابروهای پررنگ و تیز در گذشته مد بود اما امروز اصلا شیک نیست. طبیعی بودن ابرو زیباتر است به همین خاطر سعی کنید از مدادهای تیره و تیز استفاده نکنید.

از شابلون استفاده نکنید

برخی افراد غیرحرفه‌ای برای پر کردن داخل ابروها از شابلون استفاده می‌کنند که توصیه می‌شود از استفاده از آن خودداری کنید. این شابلون‌ها حالت تیز به ابروها می‌دهد و ممکن است اصلا متناسب فرم صورت شما نباشد. مدل ابروی خودتان را داشته باشید.

بهتر است قسمت‌های خالی ابروهای خود را پر کنید. اگر به طور طبیعی قوس ابروی زیادی ندارید، لازم نیست خودتان به آن قوس غیرطبیعی بدهید.

بایدها و نبایدهای تمیز کردن ابروها

ابتدا ابروها را پر کنید

آرایش ابروها و مداد ابرو

قبل از استفاده از موچین، بند یا قیچی ابرو، ابتدا ابروهای خود را پر کنید. این کار کمک می‌کند تا حالت ابروی موردعلاقه خود را پیدا کنید و عمل تمیز کردن ابروها آسانتر انجام شود. اگر قسمت‌های زیادی از ابرو خالی است، باید صبور باشید تا موهای آن رشد کند. می‌توانید از روغن کرچک برای رشد سریعتر ابروها استفاده کنید. هر شب پیش از خواب با استفاده از ریمل این روغن را به ابروها بزنید. حتی می‌توانید از آن بر روی مژه‌ها نیز استفاده کنید اما احتیاط کنید که داخل چشم نرود.

ابروها را برس زده و سپس قیچی کنید

قیچی کردن ابروها نقش مهمی در تمیز شدن ابروها دارد. مهمتر از آن استفاده از برس ابرو حین قیچی کردن است. با استفاده از یک مسواک یا ریمل قدیمی ابروها را به سمت بالا شانه بزنید، سپس از خط بالایی ابرو شروع به قیچی زدن بکنید.

بدون نقشه جلو نروید

کار تمیز کردن ابروها را تا زمانی که نقشه و طرحی برای ابروها ندارید، انجام ندهید. می‌توانید از یک کانسیلر رنگ خنثی بر روی قسمت‌هایی از ابرو که می‌خواهید تمیز کنید، استفاده کنید تا شکل ابرو را ببینید. این کار کمک می‌کند تا حالت تمیز شده ابروها را پیش از شروع کار ببینید.

زوایای صورت و ابروی خود را بشناسید

آرایش ابروها و اندازه ابرو

باید زوایای صورت و ابروی خود را خوب بشناسید. ابروهای خیلی بلند یا خیلی کوتاه مناسب نیستند. بسیاری مواقع خانم‌ها فاصله بین ابروها را کامل تمیز می‌کنند و این سبب ایجاد فاصله زیاد بین چشم‌ها می‌شود. مداد یا برس ابرو را از امتداد بینی بکشید و به صورت عمودی نگه دارید. محلی که مداد را روی ابرو قرار می‌دهید باید جایی باشد که ابرو شروع می‌شود.  انتهای ابرو باید امتداد محل سوراخ بینی باشد. ابرو را تا امتداد بیرونی مژه پایینی بکشید.

در هر بار استفاده از موچین، بیشتر از یک مو نچینید

آرایش ابروها و موچین

اگر می‌خواهید جلوی برداشتن بیش از حد ابروها را بگیرید، هر بار بیشتر از یک ابرو را نچینید. بهتر است کار برداشتن ابروها را آرام آرام انجام دهید و هر بار خود را در آینه ببینید تا مطمئن شوید حالت ابروها خراب نشده است.

از آینه ذره‌بینی استفاده نکنید

آینه ذره‌بینی سبب می‌شود بیش از حد لزوم ابروها را بردارید. فاصله از آینه و استفاده از آینه معمولی کمک می‌کند تا تصویر بهتر و طبیعی‌تری از ابروها داشته باشید.

تصویر کامل از ابروها داشته باشید

آرایش ابروها جلوی آینه

اگر می‌خواهید از آینه ذره‌بینی استفاده کنید، بهتر است از آینه معمولی نیز در کنار آن استفاده کنید، یک آینه برای تصویر نزدیکتر و یکی برای داشتن تصویر کلی از صورت. بهتر است از آینه ذره‌بینی در زمانی که مقابل آینه حمام ایستاده‌اید استفاده کنید، داشتن دو نوع تصویر از ابروها کمک می‌کند تا بیش از حد ابروها را تمیز نکنید و ابروهای طبیعی‌تری داشته باشید.

اطراف ابرو را وکس نکنید

وکس یا اپیلاسیون کردن اطراف ابرو می‌تواند حالت ابروی شما را خراب کند. اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید، حتما از یک متخصص کمک بگیرید.

مدتی قبل از مهمانی ابروها را تمیز کنید

همانطور که زیبایی و مراقبت پوست را چند روز قبل از مهمانی انجام می‌دهید، آرایش ابرو را نیز چند روز قبل انجام دهید تا حالت و شکل زیبایی به خود بگیرد.

منبع livestrong.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.