با زیباترین استخرهای طبیعی جهان آشنا شوید

زیباترین استخرهای طبیعی دنیا

هیچ چیزی مانند منظره‌ی دریاچه‌های صاف و آبی نمی‌تواند شوق سفر را در ما زنده کند. در این مقاله با تعدادی از زیباترین استخرهای طبیعی دنیا آشنا می‌شویم؛ آبگیرها یا دریاچه‌های جذابی که لذت شنا را دوچندان می‌کنند.  در این فهرست با تعدادی از زیباترین و نفس‌گیرترین استخرهای طبیعی دنیا آشنا می‌شویم. این غارها، آبگیرها یا دریاچه‌ها، با مناظر خیره‌کننده و جذاب طبیعی، از مقاصد گردشگری دیدنی برای انجام ورزش‌های آبی به خصوص شنا هستند.

استخر شیطان، آبشار ویکتوریا، زیمبابوه

استخرهای طبیعی و آبشار ویکتوریا
آبشار ویکتوریا

این آبگیر در ارتفاع ۱۰۰ متری از زمین و در کنار بزرگترین آبشار دنیا یعنی آبشار ویکتوریا قرار دارد. شناکردن در این استخر طبیعی در لبه‌ی این آبشار بزرگ و تماشای حجم آب از این ارتفاع، بسیار هیجان‌انگیز است. البته راهنماهای مجربی در این تجربه‌ی نفس‌گیر شما را همراهی می‌کنند تا مطمئن باشید مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد.


دریاچه‌ی عروس دریایی، پالائو (Palau)، میکرونزی (Micronesia)

استخرهای طبیعی و دریاچه‌ی عروس دریایی
دریاچه‌ی عروس دریایی

این دریاچه که در جزیره‌ی Eil Malk واقع شده، مامن هزاران عروس دریایی طلایی است. گرچه این موجودات، یاخته‌های گزنده (Cnidocyte) دارند اما به قدر کافی قوی نیستند که بتوانند به انسان‌ها آسیب برسانند از این رو، غواصی در این دریاچه یکی از فعالیت‌های ورزشی محبوب است.


غار فینگال (Fingal)، استافا (Staffa)، اسکاتلند (Scotland)

استخرهای طبیعی و غار فینگال
غار فینگال

این غار دریایی شگفت‌انگیز از ستون‌های بازالتی شش‌ضلعی متصل به هم روی یک جریان آتشفشانی قدیمی، تشکیل شده است. این غار به دلیل شکل ظاهری منحصربه‌فرد و انعکاس جالب صدا، در دنیا شناخته شده است. به دلیل اندازه‌ی بزرگ و سقف‌های طاقی‌شکل، صداها به شکل وهم‌آوری در این غار انعکاس می‌یابند. برای دسترسی به این غار باید از تورهای کروز محلی استفاده کنید.


گودال آبی بزرگ، بلیز (Belize)

استخرهای طبیعی و گودال آبی بزرگ
گودال آبی بزرگ

گودال آبی بزرگ، در ۹۶ کیلومتری ساحل واقع شده و یک گودال دریایی بزرگ است که میزبان گونه‌های منحصربه‌فردی از ماهی‌ها و حیوانات دریایی دیگر است. این گودال آبی، با صخره‌های مرجانی احاطه شده و ۳۰۵ متر عرض و ۱۲۲ متر عمق دارد. این گودال به عنوان بزرگترین گودال آبی دنیا شناخته می‌شود. غواصی و شنا از ورزش‌های محبوب در این گودال هستند. با پرواز بر فراز این گودال نیز از تماشای آن لذت خواهید برد.


آبشار هاواسو (Havasu)، گرند کنیون، آریزونا

استخرهای طبیعی و آبشار هاواسو
آبشار هاواسو

این آبشار دیدنی که چون واهه‌ای در بخش‌های گرم و خشک پارک ملی گرند کنیون واقع شده، از استخرهای طبیعی است که در سرزمین‌های متعلق به قبایل بومی آمریکا قرار دارد. این مجموعه‌ی دیدنی از آبشاری تشکیل‌ شده است که از صخره‌ای ۳۰ متری به درون یک آبگیر بزرگ می‌ریزد. به دلیل مقدار زیاد کلسیم کربنات، رنگ آب این استخر، فیروزه‌ای است که تضاد زیبایی با صخره‌های سرخ‌رنگ پیرامونش دارد.


غار آبی، کاپری (Capri)، ایتالیا

استخرهای طبیعی و غار آبی کاپری
غار آبی کاپری

در جزیره‌ی کاپری در جنوب ایتالیا، یک غار دریایی قرار دارد که به دلیل رنگ آبی شگفت‌انگیز آن، غار آبی نامیده می‌شود. این غار گاهی به سبز زمردین تغییر رنگ می‌دهد و از طریق منافذ بالای آب، به زیبایی نورپردازی می‌شود. این غار از طریق قایق‌های کوچک قابل دسترسی است.


دریای مرده، اردن

استخرهای طبیعی و دریای مرده
دریای مرده

در حقیقت این دریا قابل شنا کردن به معنای واقی کلمه نیست چرا که نمکی‌ترین حجم آبی روی زمین است.  شنا کردن در این دریا به دلیل غلظت زیاد آب، بیشتر شبیه به شناور ماندن است. این دریاچه‌ی نمکی، هزاران سال است که گردشگران زیادی را به سوی خود می‌کشاند. نمک و املاح موجود در آب دارای خواص درمانی و زیبایی هستند و و رنگ منحصربه‌فرد این دریاچه را ایجاد می‌کنند.


پاموک‌کاله (Pamakkale)، دنیزلی، ترکیه

استخرهای طبیعی و پاموک‌کاله
پاموک‌کاله

پاموک‌کاله یا پاموق قعله به معنی «قلعه‌ی پنبه‌ای» محلی با آبگیرهای آب گرم طبیعی در استان دنیزلی در جنوب غربی ترکیه است. این محل دارای سنگ آهک متخلخل تراورتن است و آب روان باعث ته‌نشین شدن کانی‌های کربناتی به صورت ایوان‌های مطبق در این ناحیه شده ‌است. هزاران سال است که گردشگران برای استفاده از آب معدنی این چشمه و آب‌تنی در آن، به این منطقه سفر می‌کنند.


ساحل مخفی، جزایر ماریتا (Marieta)، مکزیک

استخرهای طبیعی و ساحل مخفی
ساحل مخفی

ساحل مخفی، که در جزایر ماریتا قرار دارد، ساحلی پوشیده و آفتاب‌گیر است که تنها هنگام جزر، قابل دسترسی است. البته این آبگیر در حقیقت مصنوعی است و بر اثر انفجار بمب در یک رزمایش ایجاد شده است. گرچه شکل‌گیری آن بر اساس عوامل طبیعی نیست اما دیدن آن خالی از لطف نیست.


خلیج Bioluminescent، پورتوریکو

استخرهای طبیعی و خلیج Bioluminescent
خلیج Bioluminescent

این خلیج که در پورتوریکو قرار دارد یک جاذبه‌ی طبیعی ملی است که شب‌ها به دلیل وجود میکروارگانیسم‌ها، هنگام حرکت آب، به رنگ آبی می‌درخشد. این منظره به قدری شگفت‌انگیز است که ساکنان قدیمی این منطقه فکر می‌کردند درخشش آب، کار شیطان است.


دریاچه‌ی هیلیر (Hillier)، غرب استرالیا

استخرهای طبیعی و دریاچه‌ی هیلیر
دریاچه‌ی هیلیر

این دریاچه‌ی نمک که در سواحل جنوبی استرالیای غربی واقع شده است، به خاطر رنگ صورتی‌اش متمایز و شناخته‌شده ‌است. این رنگ صورتی به خاطر میکروآلگاهای موجود در صفحه‌های نمکی این دریاچه است. مثل دریای مرده، شنا کردن در این دریاچه نیز امکان‌پذیر و امن است اما دسترسی به آن تنها با کشتی یا هلی‌کوپتر امکان‌پذیر است.


دریاچه‌ی کریتر (Crater)، اورگون (Oregon)

استخرهای طبیعی و دریاچه‌ی کریتر
دریاچه‌ی کریتر

این دریاچه که به خاطر آب شفاف و رنگ متمایزش مشهور است بر اثر فروپاشی کوه آتشفشان مازاما (Mazama)  در ۷۷۰۰ سال پیش، ایجاد شده است. این دریاچه با برف و باران پر می‌شود و هیچ رودی نیست که به آن وارد یا از آن خارج شود. ۲ جزیره نیز در این دریاچه وجود دارند.


دریاچه‌ی‌ Oeschinen، سوئیس

استخرهای طبیعی و دریاچه‌ی‌ Oeschinen
دریاچه‌ی‌ Oeschinen

این دریاچه‌ی کوهستانی بکر که با صخره‌های سرسبز و قله‌های پربرف احاطه شده و با روانه‌های حاصل از یخچال‌ها پر می‌شود، بخشی از میراث جهانی یونسکو و منطقه‌ی حفاظت‌شده‌ی Jungfrau-Aletsch-Bietschhorn و از طریق تله‌کابین قابل دسترس است. این دریاچه، یک جاذبه‌ی طبیعی بی‌نظیر برای قایق‌سواران، شناگران، کوه‌نوردان و همه‌ی عاشقان طبیعت است.


برکه‌ی حفاظت‌شده‌ی همیلتون، آستین (Austin)، تگزاس

استخرهای طبیعی و برکه‌ی حفاظت‌شده‌ی همیلتون
برکه‌ی حفاظت‌شده‌ی همیلتون

این از دیگر استخرهای طبیعی است که هزاران سال از عمر آن می‌گذرد، بر اثر تخریب طاق یک رودخانه‌ی زیرزمینی به دلیل فرسایش، ایجاد شده است. این برکه، آبشاری ۱۵ متری دارد که به آبگیری یشمی می‌ریزد.


To Sua Ocean Trench، ساموآ

استخرهای طبیعی و To Sua Ocean Trench
To Sua Ocean Trench

این یکی از استخرهای طبیعی دیدنی و نفس‌گیر که بر اثر فعالیت یک آتشفشان سپری ایجاد شده است، یک نردبان برای پایین رفتن گردشگران دارد. باغ‌های سرسبز، اطراف آن را احاطه کرده‌اند و موجودات دریایی متعددی از قبیل انواع ماهی و خرچنگ در آن زندگی می‌کنند.

منبع kojaro.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.