با غذاهای دبی آشنا شوید

غذاهای معروف دبی

اگر به دبی سفر کردید در رستوران های این شهر حتما طعم غذاهای رنگارنگ این شهر را امتحان کنید، در دبی با ترکیبی از غذاهای خوشمزه ایرانی، لبنانی و عربی نمی توانید جلوی خود را برای خوردن بشقاب دوم بگیرید! چه به غذا خوردن علاقه داشته باشید یا نه نمی توانید از مزه غذاهای خوشمزه دبی بگذرید، از مزه تند و خوش طعمی که غذاهای اینجا دارد مطمئنا خوشتان می آید.

بابا گانوش

دبی و باباگانوش
باباکانوش غذای خوشمزه و معروف خاورمیانه است

 باباکانوش غذای خوشمزه و معروف خاورمیانه است که برای درست کردن آن بادمجان را کبابی و بعد از کندن پوستش کاملا له کرده و با پیاز، گوجه و روغن زیتون مخلوط می کنند این غذا بسیار اشتها آور است و از غذاهای خوب دبی است، معمولا با سبزیجات و نان خورده می شود، مثل کشت بادمجان ایرانی است فقط کشت ندارد.

فته

دبی و فته
فته غذای بسیار مناسبی برای عصرانه است

 فته غذای بسیار مناسبی برای عصرانه است و از سه لایه تشکیل شده لایه اول نان، لایه دوم نخود و بادمجان کاملا خرده شده و لایه سوم هم ماست و سس مخصوص، این غذا به شیوه های مختلف درست می شود و با جعفری و فلفل قرمز خورده می شود.

فلافل

فلافل گلوله های توپی نخود پخته هستند که با ادویه مزه دار و در روغن کاملا سرخ شده اند، از غذاهای مخصوص خاورمیانه و بیروت است که مزه بسیار خوشمزه ای دارد این غذا را اولین بار مصری ها درست کردند و معنی کلمه فلافل «کاملا از نخود» می باشد.

تبوله

دبی و تبوله
تبویه یک سالاد عربی است که از گوجه، پیازچه و خیار درست می شود

به تلفظ این غذا کاری نداشته باشید فقط از مزه خاص و خوشمزه آن لذت ببرید! تبویه یک سالاد عربی است که از گوجه، پیازچه و خیار درست می شود و با نعنای تازه و آبلیمو مزه دار می شود، می توانید در آن زغال اخته، ذرت و برگ های درخت انگور هم بریزید.

فتوش

فتوش یک غذای سالاد نونی است که در آن تکه های سرخ شده نان پیتا را با سبزیجات مخلوط می کنند، سبزیجات کمی بزرگ خرد می شوند و معمولا بر روی آن ها سماق پاشیده می شود تا مزه ترش مانند پیدا کنند، این غذا سبک است و برای کسانی که به دنبال تناسب اندام هستند می تواند بدون اینکه وزن آن ها را زیاد کند بسیار خوشمزه باشد.

الهریس

برای پخت این غذا گندم، گوشت و نمک را با هم مخلوط کرده و برای چندین ساعت می پزند بعد از مدتی این غذای فوق العاده درست می شود، آنقدر خوشمزه است که  از بشقاب دوم آن نمی توانید بگذرید! این غذا بیشتر در ماه رمضان، عید و مراسم عروسی پخته می شود و یکی از سنتی ترین غذاهای دبی است، آن را با کره و پودر دارچین می خورند و کسانیکه به مزه شیرین علاقه دارند هم بر روی آن شکرمی ریزند، در واقع همان حلیم ایرانی است.

المجبوس

دبی و المجبوس

این غذا ترکیبی از برنج، پیاز و گوشت است که با ادویه و لیمو خشک مزه دار شده و مزه فوق العاده خوشمزه  ای دارد، به دلیل طعمی که دارد یکی از محبوب ترین غذاهای دبی است و معمولا با سالاد و ماست خورده می شود.

شاوارما

از غذاهای معروف آسیا و دبی است که با گوشت مرغ و بره و انواع سبزیجات درست می شود و طرز تهیه آن در جاههای مختلف متفاوت است.

منبع eligasht.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.