روشی برای بررسی سلامت باتری لپ تاپ

تعداد چرخه باتری را بررسی کنید

یکی از دغدغه‌های کاربران لپ تاپ، تبلت و تلفن همراه کاهش سلامت باتری است. همانطور که همه کاربران می‌دانند هر باتری پس از گذشت زمان دیگر کارایی قبل را نخواهد داشت و حتی ممکن است به تعویض نیاز داشته باشد. با ما همراه باشید تا با استفاده از ابزارهای داخلی سلامت باتری ویندوز را بررسی کنیم.

در این رابطه سیستم عامل ویندوز و macOS روش‌هایی برای شما فراهم کرده‌اند تا بتوانید تعداد چرخه باتری (Battery Cycle) را بررسی کنید که بر سلامت باتری تاثیرگذار است. این بررسی به شما نشان می­‌دهد که باتری چه مقدار فرسوده شده است. هر چقدر که تعداد چرخه‌ها کمتر باشد باتری سالم‌تر خواهد بود. (زمانی که شارژ باتری خالی شود یا به مرز تمام شدن برسد و شارژ شود، در واقع یک چرخه طی کرده است).

اگر در مورد سلامت باتری لپ تاپ کنجکاو شده‌اید و به اطلاعات کالیبره شدن سیستم خود نیاز دارید یا اینکه برای خرید لپ تاپ به این اطلاعات نیاز دارید، روش بررسی تعداد چرخه باتری می­‌تواند به شما کمک کند.

در ویندوز (۸ به بالا)، با استفاده از دستور فرمان Command Prompt  می­‌توان به گزارش تعداد چرخه‌ها دست پیدا کرد. ابتدا بر روی دکمه Start ویندوز خود کلیک راست کرده و Command Prompt را انتخاب کنید پس از باز شدن پنجره کد زیر را تایپ کنید و اینتر بزنید:

powercfg /batteryreport

از طریق مسیر زیر اقدام کنید:

C:\Users\USERNAME\battery report.html

سپس، به پوشه کاربر خود بروید و برای دریافت گزارش، فایل report.html battery را باز کنید. احتمالا در مرورگر اینترنت شما نمایان می‌­شود. در این فایل اطلاعات مرتبط با ظرفیت و طول عمر باتری ذکر شده است. در قسمت Installed Batteries، بخش‌ Design Capacity (ظرفیت طراحی) و Full Charge Capacity (حداکثر مقدار شارژ کامل) قابل مشاهده است.  بخش Cycle Count هم تعداد چرخه توسط باتری را نشان می‌­دهد، این مقادیر را با هم مقایسه کنید.

در مک بوک، بر روی لوگوی اپل ضربه بزنید و About This Mac را انتخاب کنید. در پنجره باز شده بر روی System Report، کلیک کنید تا به اطلاعات بیشتری دست پیدا کنید. در قسمت پایین Hardware روی تب Power  کلیک کنید اکنون می‌­توانید در قسمت Health Information تعداد چرخه‌ها را مشاهده کنید.

منبع makeuseof.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.