۵ برنامه رایگان برای ادغام یا تقسیم فایل‌های ویدیویی

ویرایش فایل‌های ویدیویی را به آسانی انجام دهید

هنوز هم ویرایش فایل‌های ویدیویی پیچیده است، به طوری که با استفاده از ابزار Adobe Premiere Pro ، ممکن است روزها طول بکشد تا بتوانید اولین ویدیوی خود را به کلیپ­‌های کوچکتر برش دهید و یا اینکه ویدیوها را به یک کلیپ بزرگتر تبدیل کنید.

بنابراین اگر تمایل دارید فایل­‌های خود را ادغام کنید، گزینه‌­های رایگان وجود دارد که در ادامه مطلب به شرح آنها خواهیم پرداخت.

۱. نرم‌­افزار MP۴Tools

مجموعه‌­ای از ابزارهای رایگان برای ویرایش و دستکاری فایل‌ها است. این نرم‌­افزار، ابزارهای MP4Joiner و MP4Splitter را داراست. ابزار MP4Joiner یک برنامه رایگان است که به شما اجازه می‌­دهد فایل­‌های تصویری متعدد با این فرمت را بدون یک ذره از دست دادن کیفیت به هم ادغام کنید و بچسبانید.

ابزار MP4Splitter این اجازه را می‌­دهد تا یک فایل با فرمت mp4 را بدون از دست دادن کیفیت تقسیم کنید.

نرم‌­افزار MP4Tools برای ویرایش فایل‌های ویدیویی

این نرم‌افزار منبع باز است و کاملا رایگان است. این برنامه با بهره‌­مندی از واسط کاربری جذاب و آسان به شما امکان تبدیل را با نهایت سرعت و در کمال سادگی می‌­دهد.

نحوه کار نرم‌­افزار MP4Tools برای ویرایش فایل‌های ویدئویی

برای تقسیم فایل ویدیویی پس از انتخاب نقاط مورد نظر روی Start splitting کلیک کنید. مراحل ادغام ساده‌­تر است، فایل‌های ویدیویی مجزا را اضافه کنید، سپس روی Join کلیک کنید.

۲. نرم‌­افزار Machete Video Editor

برای ادغام فیلم‌­های سبک، برنامه­‌های ویرایشگر، Machete Video Editor یکی از بهترین­‌هاست. این نرم‌افزار قادر است از فرمت­‌های ویدیویی و صوتی AVI, FLV, WMV, MP4, WMA, MP3 وWAV جهت ویرایش و بازسازی پشتیبانی کند. شما توسط این نرم‌افزار می­‌توانید عملیاتی از قبیل: برش، ادغام، جدا ساختن، کپی و.. بر روی فایل ویدیویی و صوتی خود انجام دهید. یکی از قابلیت­‌های مهم این نرم­‌افزار سرعت بالای آن و اعمال تغییرات بدون افت کیفیت بر روی فایل‌­ها است. این نرم‌­افزار توسط کمپانی MacheteSoft تولید شده است. برای تقسیم یک ویدیو، روی Play > Jump to time کلیک کنید تا از نقطه شروع حرکت کنید، سپس بر روی دکمه Set the beginning of a selection کلیک کنید. برای تنظیم انتخاب نهایی، روی Set the end of a selection کلیک کرده و در نهایت روی Save the selection as بزنید.

نرم‌­افزار Machete Video Editor برای ویرایش فایل‌های ویدیویی

برای ادغام، اولین ویدیو را بارگیری کنید (ترتیب را رعایت کنید). برای انتخاب ویدیوی بعدی روی Play > Jump to time بزنید، سپس روی Edit > Insert a file at the current position کلیک کنید. این روند را برای همه ویدیوهای مدنظر دنبال کنید. سپس روی File> Save Asبزنید.

۳. نرم‌افزار Format Factory

Format Factory نرم‌­افزاری مفید با پشتیبانی از طیف وسیعی از فرمت­‌های تصویری، صوتی و ویدئویی است. نرم‌­افزار Format Factory از اکثر فرمت­‌های رایج پشتیبانی می­‌کند و قابلیت تبدیل هر نوع فرمت فایلی را داراست، در زمینه فایل­‌های ویدئویی می­‌توان فرمت­‌هایی همانند MP4, 3GP, MPG, AVI, WMV, FLV, SWF و یا در زمینه صوتی به MP3, WMA, MMF, AMR, OGG, M4A, WAV و همچنین در زمینه فرمت­‌های عکس و تصویر هم به JPG, BMP, PNG, TIF, ICO, GIF, PCX, TGA اشاره نمود. امکان تغییر اندازه تصاویر بدون افت کیفیت، امکان چرخش و تغییر شکل تصاویر و یا ابزار ترمیم و اصلاح فایل­‌های صوتی تصویری آسیب دیده و معیوب برخی از امکانات نرم‌­افزار Format Factory است.

نرم‌افزار Format Factory برای ویرایش فایل‌های ویدیویی

برای تقسیم یک ویدیو، در نوار کناری بر روی قالب خروجی مورد نظر کلیک کنید، سپس برای تقسیم یک ویدیو روی  Add Fileکلیک کرده و ویدیو را لود کنید. روی Option کلیک کرده، زمان شروع و پایان ویدیو را وارد کنید و روی OK بزنید. در آخر، برای شروع تقسیم ویدیو روی Start بزنید.

نحوه کار نرم‌افزار Format Factory برای ویرایش فایل‌های ویدیویی

برای ادغام ویدیوها، در نوار کناری به بخش Utilities> Video Joiner بروید. تنظیمات بخش Output را تغییر دهید، سپس بر روی Add File کلیک کنید تا ویدیوهای جداگانه لود شوند و در آخر بر روی OK کلیک کرده و برای شروع فرآیند ادغام روی Start  بزنید.

۴. نرم‌­افزار Avidemux

این نرم­‌افزار از رابط کاربری ساده‌­ای برخوردار است برای ادغام و تقسیم ویدیوها تنها لازم است روی چند دکمه بزنید.

نرم‌­افزار Avidemux  از فرمت­‌هایی همانند AVI ، FLV ، MP4 ، MPG و MKV پشتیبانی می­‌کند و حدود ۹۹ درصد از کل فیلم‌های مدرن را پوشش می­دهد.  AviDemux نرم‌­افزاری رایگان و قدرتمند در زمینه ویرایش ویدیوها برای افراد مبتدی و حرفه‌­ای است که شما با استفاده از آن و بدون داشتن دانش خاصی در مورد ویرایش و تدوین فیلم­‌ها می­‌توانید اقدام به برش قسمت­‌هایی از ویدیو، فیلترگذاری کنید. نرم­‌افزار AviDemux می­‌تواند در زمان­‌هایی که لازم است قسمتی از یک فیلم بطور کل حذف شود، به کمک شما بیاید. برای تقسیم یک ویدیو و بارگذاری آن، زمان شروع تقسیم را تنظیم کنید، سپس بر روی دکمه Set start marker کلیک کنید. در مرحله بعدی، به قسمت انتهایی نمودار تقسیم بروید، سپس روی گزینه Set end marker کلیک کنید. در آخر ، روی File> Save کلیک کنید تا همه چیز به عنوان کلیپ ذخیره شود.

نرم‌­افزار Avidemux برای ویرایش فایل‌های ویدیویی

برای ادغام ویدیوها، اولین ویدیو را با گزینه File> Open باز کنید ، سپس ویدیوهای بعدی را با File> Append  انتخاب کنید. این روند را به ترتیب دلخواه ادامه دهید و ویدیوی آخر را با انتخاب گزینه File>  Save  ذخیره کنید.

۵. نرم­‌افزار Freemake Video Converter

این نرم‌­افزار بیش از ۵۰۰ فرمت ویدیویی و صوتی را پشتیبانی می­‌کند و استفاده از آن بسیار آسان است.

Freemake Video Converter نرم‌افزاری جهت تبدیل فرمت­‌های ویدیویی به یکدیگر است. علاوه بر این قادر به تبدیل فرمت­‌های صوتی به یکدیگر نیز هست. نرم‌­افزار سریع، قدرتمند Freemake Video Converter فرمت­‌های شما را با سرعت و کیفیت بالا به یکدیگر تبدیل می­‌کند. این نرم‌افزار قادر است فرمت­‌های ویدیویی شما را قابل پخش در دستگاه­‌هایی مانند iPhone، iPod Touch، iPhone 4، iPad، iPoPsp، digital media player و … کند.

نرم­‌افزار Freemake Video Converter برای ویرایش فایل‌های ویدیویی

برای تقسیم یک ویدیو، روی دکمه  Video+ بزنید، سپس برای ویرایش کلیک کنید. یک دوره زمانی برای شروع و پایان ویدیو انتخاب کنید. پس از اتمام، بر روی OK بزنید.

نحوه کار نرم­‌افزار Freemake Video Converter برای ویرایش فایل‌های ویدیویی

برای ادغام، ویدیوهای دلخواه   +Video را انتخاب کرده و روی edit بزنید و در آخر روی Join files بزنید.

منبع makeuseof.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.