خطرات بستن شکم با پوشش پلاستیکی

با مضرات استفاده از پوشش پلاستیکی برای لاغری آشنا شوید

تمایل روزافزون جامعه به لاغری، سبب افزایش تولید محصولات و روش هایی برای لاغری سریع شده است. یکی از این روش ها استفاده از پوشش پلاستیکی است که به عنوان روشی که تاثیر ماندگاری دارد، تبلیغ شده است. در واقع در این روش بدن را با پلاستیک های آغشته به یک ماده گیاهی می پیچند. این کار سبب تعریق بدن می شود و از این طریق به شما در کاهش وزن کمک می کند.

خطرات تعریق بیش از حد

تعریق زیاد موجب کم شدن آب بدن می شود و از انجا که عرق خشک نشده و روی بدن می ماند و دمای بدن را به میزان زیادی بالا می برد، بسیار خطرناک است. همچنین تعریق زیاد موجب تغییراتی در وضعیت خون می شود، حجم خون را کاهش داده و اکسیژن کمتری به سلول ها می رساند. ضعف، سرگیجه، گیجی، کما و حتی مرگ می تواند نتیجه از دست دادن مایعات بیش از حد باشد.

خطرات مواد به کار رفته

خطرات بستن شکم با پوشش پلاستیکی تنها به تعریق مربوط نمی شود بلکه موادی که در آنها استفاده می شود از کلرید پنی وینیل (PVC) ساخته شده که به عنوان یکی از خطرناک ترین مواد شناخته شده است. PVC مواد مضری برجای می گذارد که تاثیر منفی بر کبد، طحال، کلیه ها، ساختار استخوان و وزن دارد. PVC همچنین سرطان زاست. برخی از این پلاستیک ها که دور بدن پیچیده می شود، حاوی مقدار زیادی مواد معدنی هستند اما برخی از آنها حاوی آلومینیوم هستند که سبب ابتلا به آلزایمر می شود. علاوه بر این ممکن است به مواد تشکیل دهنده آنها حساسیت داشته باشید.

دیگر ملاحظات

 استفاده از پوشش پلاستیکی  به چربی سوزی شما کمکی نمی کند. تنها چیزی که از دست می دهید آب است که با آبرسانی مجدد به بدن بازمی گردد. همچنین شما باید به هزینه آن نیز توجه داشته باشید. شرکت های تولیدکننده این محصولات عمدتا قیمت های متنوعی اعلام می دارند.

روش مطمئن

بیشتر کسانی که رضایت خود را از نتایج این روش ابراز داشته اند، همچنین اعلام کرده اند که یک رژیم غذایی مناسب داشته اند و ۴ یا ۵ بار در هفته ورزش می کردند. پس اگر قرار است برای کاهش وزن خود رژیم بگیرید و ورزش کنید پس چرا پول خود را صرف عضویت در باشگاه نمی کنید که هم نتایج آن تضمین شده است و هم از وارد شدن مواد خطرناک و سمی موجود در پلاستیک به پوست و خون خود جلوگیری می کنید؟ اگر دیابت دارید، فشار خون دارید، باردار هستید یا در شرایط پزشکی دیگری قرار دارید، قبل از استفاده از این پوشش های پلاستیکی با پزشک خود مشورت کنید.

منبع livestrong.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.